hösten är påväg..
ingen annan än jag som fått höstvibbar?
tycker verkligen det känns som om hösten är påväg.. det känns i luften och i kroppen, rikitigt kyligt även fast solen skulle titta fram.. hästarna har börjat sätta vinterpäls och löven har börjat bli gula..
men det är deppigt, vi har ju inte haft nån vettig sommar..
fast jag älskar hösten, nån finare och mysigare årstid finns inte..
jo imorse när jag cyklade till jobbet va d ruskigt kallt, frös om öronen o händerna, o ändå va d vindstilla, björkarna har börjat att gulna me, så jo d känns verkligen som att hösen e på G nu..
Huuu, jo! Solen lyser här men d e sååå kallt ändå!!
Jodå här med. Bara 7 grader natt. Nu knappt 10 grader och regn.
Lyrik har redan satt en hel del vinterpäls på hals och bog. Hade tänkt att klippa honom om någon vecka, men nu skadade han sig igår…

Jo visst är hösten påväg! svinkallt på mornarna och nätterna ju..
Japp, hade full värme i bilen när jag åkte till jobbet imorse… :P Men jag gillar hösten ändå :)

jag älskar hösten.. o det gjorde min älskade häst oxå…

Visst är den på väg. I morse bytte vi till en annan sommarhage. Den som dom var i först i våras. Men det är väl kanske 2 veckor där och 2 veckor kvar i min andra. Sedan är det slut helt. Men några gulnade löv har jag inte sett till än. Fast vi hade bara 6 grader i natt och i morse. Ska ju bli frost nästan över hela landet natten till i natt (onsdag) utom över oss verkade det som.

Usch ja… Vi har massor med björkar på gården men de största som står mitt på gården har börjat bli gul nu o då är de höst i mina ögon, följer den varje år. På kvällarna o nätterna är de bara runt 5 grader, usch alldeles för kallt!
Men ska man va riktigt riktig så började ju hösten officiellt i fredags när de va Bartolomeus dagen…

Bara på några dagar så har löven ändrat färg här.
Just nu blåser det nordan vind och regnar och det är bara knappa 9 grader ute *huttrar och saknar värmen*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Regnar det i Stockholm nu? Usch då kanske det kommer hit med ju.

Regnar det i Stockholm nu?

*vägrar att inse* nu vet jag itne vad ni pratar om?
jo, verkligen! Lykka ha fått VÄRSTA mammuttpälsen!

japp gejsa det regnar här och det har gjort det heeeela dagen och det blåser isvindar :o(

japp gejsa det regnar här och det har gjort det heeeela dagen och det blåser isvindar :o(

Usch då, här är det "bara" blåst ute.
här är det redan höst, kallt har det ju varit hela sommern (underbara sommarn aaaah) men nu var det så att jag behövde jacka när jag åkte hemmafrån i dag. Riktig blåsigt, regnigt, rejält höst!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Mysiga hösten ;) Ska bli skönt, värst är dock att det blir mörkt så fort. Fast då kan man sitta o mysa med levande ljus hemma =)

jag gilalr hösten på nåt vis =) mysigt i stallet
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag gillar hösten och vintern :)
På sommaren är det för varmt och ljust för mig, tycker bättre om att behöva sätta på mig lite extra kläder. Säger som Peppe, det är mysigt i stallet på hösten när det är lite små mörkt och så..
Jag har svårt att hålla igång någon träning på sommaren och få upp rutiner övht, tycker övht att allt bara packar samman varje sommar :S
Sedan är jag lite prylfreak
å på hösten å vintern så har man liksom lite mer anledning att sätta på hästen mer pryttlar 

hösten är helt ok när man insett att det är höst istället för att hålla fast vid att det är sommar och man kan ha sommarkläder och fryser som bara den. men när man kommit på bättre tankar och klär sig efter väder istället så är det den bästa årstiden

ja, tyvärr är hösten här nu ..
Ja, imorse var det 7 grader bara och läste i tidningen oxå att hösten är påväg… jaja

Usch i natt så hade vi bara 0,5 grader, frosten är nära nu :-S

Vi hade bara 3 grader ute i natt. Plus alltså.

För min del får frosten gärna komma, då slipper isisen alla knott. Vi hade fem grader varmt i natt.
Gillar att rida på hösten men, inte för varmt eller för kallt utan lagom :)

Håller med dig Sussi!
tjoho, gejsa, detta borde du gilla, det snöar i kiruna ;)
snö….blää va hemskt!!!!ja arne har också börjat satt vinter pälsen nu.så snart ser dom ut som björnar:)

Frost i natt, nu flyr jag :-S
Var uppe i bydalen igår med skolan… där snöade det :S
det är höst :'(

Hihi ja, jag läste det på HIF att det kom snö i natt. Men än vill jag inte ha snö. vill att mina hästar ska få gå på betet september ut ju.

Javisst känns det som lite höst ute, jättehärligt med den friska luften. Hästarna har börjat sätta lite vinterpäls så nu har vi börjat med b-vitamin och det tar väl inte så lång tid innan det är dax att klippa för 1:a gången. Hade frost i natt var bara +1 när jag gick upp klockan 5. Var tunn is på bilrutorna.