flug pannband
Hello ( :
Vad tycker ni är bäst av flug pannband av plast lr "tyg" ?
Jag tycker att dom i lädet är bäst.
läder skulle det vara!

Inget av dom, använder huva!
tyg brukar sitta lite dåligt, men plasten har en tendens att ibland skava.. läder är ju bäst, sedan tyg (om man ser till att den är kvar).
huvorna verka läskiga har hört skräckhistorier om hästar som fått in getingar i huvan och fått panik och sprängt hagar m.m
Har hört att man ska plocka av flughuvor på kvällen för hästarna ser ingenting med de på när det är mörkt. och så har jag också hört som #4 skriver.

tyg…

Har aldrig haft problem med huvor på mina. Så jag kör på det, då jag tycker de får bästa skyddet av dem.
Sedan använder jag i tyg när vi rider på sommaren, för fy bubblan vad små krypen kan vara jävliga på dem under ridturen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vill inte ha grimma ihagen så det blir huvor. Har nämligen haft sådan otur att min ena häst fastnade i en annans häst grimma och stod så när stallägaren kom hem. Vet inte hur länge dom har stått så. Hon fick skära bort grimman med kniv. Hade verkligen kunnat sluta illa.

Jag använder den lila masken från Hööks, då behöver man inte ha grimma. Den är super bra håller bra även om den går sönder om det skulle behövas. Sitter även jätte bra! Täcker både ögon och öron.