travare?
Jag funderar på att ta en ridtravare på foder. Jag har provridit en som jag är helt kär i!! Jag pratade med en tjej om hästen. Hon sa att travare inte är byggda för att rida (det ver jag ju såklart) och att dom därför blir halta jätte lätt.
Är det fel att ta en varmblodig travare på foder som ridhäst?
Jag kommer rida hästen som en vanlig "ridhäst" tävla låga klasser i hoppning kanske någon klubb LC i dressyr. Men mest kommer jag rida runt i skogen.
Jag har aldrig märkt att travare blir halta lättare än andra?!
Jag tycker du ska ta hästen om du tyckte om den 
nej, det lät som en ganska dum sak att dom lättare skulle bli halta, säger som dover jag, kör på det om du gillar hästen. :)

Hehe.. Halta jättelätt? de va en av de konstigaste sakerna jag hört om travare.. :P Vänjer man ästen med sättet man rider på så är de hur fina som hälst att rida på.. (enligt mig såklart) ;) Bara det att om man ska hoppa mycket ska man nog till en början iaf ha på ex liniment på frambenen, om den gått som travare och inte hoppat så mycket då? Man ska välja den häst man känner sig höra till.. Gillar du den hästen tycker jag du ska ha den såklart.. :) Lycka till!
Halta-lättare? Det har jag då inte märkt. Vadå intebyggda att rida på? Det går ju jättebra att rida travare, hoppa, rida dressyr.
Gillar du den, så kör på då. Vänta inte förlänge då det kan va försent.

Haha, vilket dumt påhitt… : D
fast det är ju faktiskt sant att travaren inte är byggd att rida på.

Lät som ett riktigt dumt påhitt. Visst är dom framavlade för att trava, men varför skulle dom ha svårare att ridas på äön andra hästar? Tycker att du ska ta hästen om du tkr om den ;)
#6 - Vilken häst är byggd för det å andra sidan? ;)
Precis, ingen häst är ju egentligen byggd för att ridas.. Tycker du ska ta den där hästen på foder om allt känns bra :)

dem travare som blir halta är ju isåfall dem som blir inkörda som ettåringar och sen går på travet, sen när dem är typ 10 år så är dem ju "gammla" Det är ju inte konstigt att dem inte håller! Men en travare som behandlad som vilken ridhäst som helst blir ju inte halt oftare än nån annan häst :S
Monte? där rids dom i travtävlingar,vi har 4 travare som rids i vårt stall,varav 2 är 16 o 17 år,ingen av dessa hästar har varit mer halt än några andra.Ta du hästen om du tycker om den.
nej maja, det är ju iof sant :P
En travare som gått på travet länge blir utsliten i benen o därför bör man undvika att t ex hoppa , el att trava mkt på asfalt o att galoppera om det är hårt ute.
jag tkr att du ska ta hästen på foder, låter rolit. lycka till me hästen :D.

#13 jepp.. :P Gjärna ha sulor på om man ska hoppa
, sen ta hand mycke om benen, spec fram.. Men när ja höll på med en ridtravare förut så satt vi på sulor, fasst för att hoven inte skulle torka och bli dålig hade vi bara sulan just under skon och bak på hoven hade vi också sula, för att ålla ihop resten av sulan som satt under skon, så bak på hoven vart det typ en halv cm sula också..
#0 Nå..? Hur ligger det till med hästen?

Tycker absolut att du ska ta hästen om du gillar den, att dom skulle bli halt mer än andra hästar är bland det dummaste jag hört faktiskt.

Om du tycker om hästen och ni verkar trivas ihop så tycker jag att du tar hästen.

#18 Kuul! :D ajaj, joo. det kommer kännas länge ;) men desto roligare blir det när han kommer ;) Jättefin!

Söööt : D
#18 jätte fin!
/Elin
Det blev inte så
Men ska köpa en annan ridtravare
man kan visst rida travare
Vad kul att du tar hästen på foder.
Jag har inte hört att travare ska bli halta lättare än andra innan. :O
#22: Vad synd, han såg jättefin ut!
#22 Ojdå, sorry vad klantig jag är som läser mellan raderna… Vad synd att det inte blev ngt… : (

#27 hihi, min är 16 och beter sig som 2. : D
#28 då kanske de kan leka ihop ngn gång;-) ibland undrar jag hur det står till med honom… han är så tjurig som en barnrumpa, envis som en åsna, avundsjuk på andra hästar o ungarna(allra helst tjejen..) nonchalerar en t max om man inte varit hos honom på ngn dag…urlöjlig så 2 kanske passar på honom också ;-)

Hahaha, ja dom skulle nog ha jättekul ihop.
Sån som du beskriver din beter sig faktiskt min med. Hihi : )
haha ja, travare har otroligt fin personlighet :)

jag har själv en travare och han är helt gudomlig…lätthanterlig som t.ex. vid transport och duschning som är en vana för honom och inte för en del "vanliga" ridhästar. Och gör alltid sitt bästa…
tänk bara på att ge hästen tid att få "muskla om" om den nyligen gått på banan…. det är lite som att rida till en unghäst.och man får räkna dom åren den gått som ridhäst snarare än hur gammal den är… och JAAAA dom harvärldens bästa personlighet och blir ofta så tacksamma för en lugnare,roligare tillvaro….
Travare blir absolut inte halta lättare bara för att dom inte är avlade för ridning , Det gäller hur man bygger muskler med mera , min har jag nu haft i 7 månader, och vi ska starta våran första klubb tävling den 8:e september , sen den 27 oktober skall vi starta första lokala tävlingen :d, Kolla min hemsida ^^¨ www.lillsyrran.cybersite.se