skåneträff 1/9
i denna tråden vill jag veta vem som kommer att åka till hästauktionen i hörby den 1/9. en liten ridsport träff hade kanske inte varit fel? =)
jag kommer att vara där, iförd en ridsport.ifokus tröja.

Oj, ska du inte ha några byxor??? hihi
Tänk om det regnar och är kallt då?

nej endast en tröja… =P
Hahaaha :] Tyvärr är det liiiite för långt för mig :p Annars hade jag kommit
Vilken tid? Ska ha fest kl 14 här hemma så kanske man hinner innan eller så blir det väldigt stressigt hm! Jag vill, jag vill! men jag tänker ha både byxa o tröja ;-) får se hur jag gör…

hi hi du är rolig du.
Ja, säger detsamma. Hade jättegärna velat komma. Jag blev riktigt sugen när ni visade från förra året ju. Men det är på tok för långt bort.

#4 hmm om det börjar kl 10 m visning o allt börjar kl 11.
Låter kul ju.. Men skåne är långt bort och så förstår jag inte vad folket där nere säger..:(
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
hrm, får se för jag behöver kanske fixa lite inför festen så det blir väl lite väl tight m tiden…ska hämta mat o duka etc. Tror att det lutar åt att inte kunna komma…ibland är jag lite tidsoptimistisk …det straffar sig oftast när jag sen får stressa som en blådåre… kan vi inte ta fler träffar en annan gång också?

#7# Då är vi två då. *fniss*
#7 o 9 jag kanske kan hitta ngt språkband så ni kan öva er..men klarade jag mig 3 år uppe i norrland så ska ni väl klara en träff i Skåne!!!!
#9 Haha japp. ^^ Pratade med en skåning i telefon för några månader sen.. Förstog typ inte ett ord av vad han sa. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

åsa, klar vi kan. men jag har fått lite inside information om att det kommer folk uppeifrån med som det är roligt att träffa! =)

#11# Nej, jag kommer nog inte heller att förstå vad dom säger. Det är så grötigt. hi hi Precis som dom inte kan svälja ner det dom har i munnen.
Hm…vad svårt! Får hålla det öppet o se hur långt vi hunnit på kvällen innan…
Hmm… Kanske kommer ner faktiskt, får väl se ;)

hm, jag kan inte :/ är på praktik då..

Låter kul! Men tyvärr lite långt ;) Bara 53,5 mil 
Jag kan nog inte, det är för långt :) Mitt enda hopp våre om hela US åkte ner för att ropa in en ponny ;o) Men det är nog för långt =(

Jag kommer!!!! Ska smuggla me mej själv me Lisette hade jag tänkt!! ;) hihi.. Ingen fara me språket alla!! Vi pratar inte som Malmöfolket!! Det är även svårt att förstå för en skåning…;)

synd att det är så långt bort. annars hade jag kommit =)

Ni som bor långt bort kan se det som en liiiten semester
Det kan bli riktigt trevligt!!!

Jag kommer med några på släp!

#22 ??

#23: jag ska ha kompisar med mig!

#24 Aha!!!

Är inte helt omöjligt att jag kommer, långväga gäst ;-)

Pimmen och Shirley!! Vad säger ni.. ska vi ta en tur ner eller??

#27 tycker jag!!

petra, klart du kan åka med mig…
dojo, shirley och pim - klart ni ska åka! det är inte så fasligt långt. ni hittar till kristianstad nu ju, så det är bara att fortsätta mot malmö.

#29 HAHAHA tror inte dom är så pigga på att köra ner mot skåne alls!!! av nån anledning ;)

Jag får höra med damerna vad de säger!

#31 Aaa gör det!!

#30 ?

#30 ?

#34 dom har ju ite så bra minnen härifrån..hihi

Inte helt omöjligt att man kommer dit… Kanske ska försöka dra med mig Annie när vi ändå är igång ;)
jag tänker ta med mig miamaria dit, och sen lär jag nog också vara iklädd en ifokuströjja :)

#37 men snäll.. Kan inte både du och Lisette missna ha byxor också?? Annars vill nog inte jag komma.. =)
Skulle gärna komma, men av någon anledning känns det inte riktigt möjligt. Liiite långt att åka, och har ingen skjuts o.s.v.
haha dojo, ok, bara för att jag har en bit att åka så jag inte ska frysa i bilen, så ska jag ha byxor också :P

#21 Jo, men jag jobbar säkert ;) Men ska fundera lite på det iaf, är ju ett tag kvar.

äsch jag struntar i brallor… =)
#41 ja du får fundera!

förhoppningsvis kommer rita ner, beroende på om hon får ledigt eller ej!! =)
Skulle vara väldigt kul, men det är lååångt…:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hade gärna kommit om det inte var så långt borta. Suck! Undrar vad tåg kostar?
#46 Troligtvis för mycket..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Hihihi för dig eller mig?
För mig i alla fall ^^ Ingen inkomst och vääldigt många och rätt stora utgifter närmsta tiden..;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jo, jag skojade bara. Klart det är dyrt för mig med. Har så mycket utgifter nu till hösten. Hö och halm tex.
Tss hö och halm.. Klaga på du. ;P Själv ska jag betala en häst, plus import och transport från flygplatsen, en massa utrustning.. Och så ett körkort var det väl tänkt. ;) Plus att jag hade tänkt åka runt i halva Sverige ungefär nu innan sommaren är slut också.. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#51 hoho, det blir en rejäl slant ;)

Haha du har jämt upp du med märker jag. *fniss*
Jo liiiite pengar blir det väl som försvinner kanske…
Så jag är rätt glad för mina sparade pengar… ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Men alex, ta skåneträffen i samma vända då ;)
Men dit ner ska jag ju inte. :P Jag och Maja tänkte ju åka till Göteborg… Sen är det tänkt att jag ska till Kopparberg och Eskilstuna.. Och eventuellt Uppsala om jag hinner det också. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

men daah då tar ni gbg när det är auktionen så kan ni åka m slo. förutsatt att han kommer ner då.. ;)
#44 bra att du frågar. ska ringa o se hur det går med det!
Men neej.. Maja kommer hit om en vecka ungefär ju.. Så åker vi till Gbg några dagar senare.. Och sååå länge hade vi inte tänkt stanna där. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#57, joo, jag funderar på att åka ner :)

#58 kan ni väl göra? *fniss* annars får ni åka en gång till. ;)
#59 rooligt! =)

Lisette: hur ser dessa iFokus tröjorna ut??? Kan man köpa en? pris?
#27 ska kolla upp hur jag jobbar. Passar det med jobbet åker jag gärna ner en runda…:))

Ni är hjärtligt välkommna allihop, tyvärr hinner jag inte med att "umgås" med er då, är fullt upptagen tråkigt nog.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#56#Eskilstuna!! Vad ska ni göra här då?
#63 Jag ska hälsa på en kompis. ;) Eller ja, han bor väl i Strängnäs, men det är nästan Eskilstuna. ^^ Men får se om det blir nåt av det, om jag hinner och känner att jag har råd. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
lisettteeeee, jag kanske måste komma själv…..

haha Strängnäs är ju också en stad. Ligger ca 4 mil härifrån.
Jaja men en liten sån :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#61 har inte fått trycket än. men det kommer ligga på 130:- + frakt. ungefär!
#65 inte johan menar du?
nää lisette, han vägrar =/ han har ju "inget där å göra"….
#62 Du hade ju tid att hejja förra året iaf :)

Javisst Slo. men det blev ju inte så mkt mer 
#56 - Du MÅSTE till Uppsala.. Det finns en viss person du måste träffa.. ;)
*dubbelt* ^^
Låter himla spännande. Hade egentligen inte planer på att åka dit, men varför inte? Lisette är ju trevlig vet jag, men har inte pratat med så många andra är så kunde ju vara trevligt att träffa andra okså ;)
#72 Jag veeeet…:P Måste göra det innan det blir för allvarligt, inget kul utan mitt godkännande. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#74 det är ju bara att dyka upp! ;) vet inte om bussen stannar utanför, men det borde den ju göra. det är det stället på höger sida när man åker mot kristianstad. stor hage, under vintern går där en massa skäckar.
#76 Annars är det väl en hel del ifokusare med bil o körkort som kan köra en sväng till närmsta busshållplats ;)

#76 asbolut! jag är inte helt omöjlig… har hämtat/lämnat zadeira vid bussen två ggr nu… =)
Ah, men du kan få hämta mej vid bussen också… Fast i norra halland, det går väl bra? 
#75 - Sant, sant!! ;)

#79 ligger det i närheten av kristianstad, E22:an går det bra… ;)

var ligger hörby?

det var inge, kolla upp de. Det är faktiskt inte jätte långt från mig :)
#74. Lisette! Bussen går ju till hörby, sen är problemet ju att det finns mer än en hållplats där så jag har ingen aning om vart jag ska gå av… Har du möjligtvis en adress till där det ska vara, så man vet ungefär var man bör gå av?

hmm den borde stanna utöver vägen. det är ekeröd. kylevägen heter deras väg.

Den stannar vid Ekerödsrasten, sen är det ca 1 km att gå tillbaka mot Hörby, där bor jag 

Okej! Ekerödsrasten var det. Pappa kanske erbjuder sig att köra mig, men i annat fall blir det bussen!

Vilka är det nu som kommer härifrån ridsport??? *nyfiken*

Då är det EN som kommer iaf ;) haha
aah, bättre än ingen ;)

Ni får sluta bo så långt bort hela bunten!!! 

Ja, jag håller med dig snuttan. Fy fasiken vad långt bort ni bor.

#93#94 Det är ni som bor långt bort från där det händer saker ;)

Ja, jo, vi bor för långt ifrån varandra iaf. *ler*

#96 Mmm gör ju det..men se det som en utflykt!! Ta nu me dej Snuttan och kom ner =)))
ja men precis, det är bara att komma ner, det är värt den resan för att få träffa mig…(oss ;P)

Men hallå, jag bor ju i huvudstaden! Är ju meningen att allt ska hända här :P
#98 Betalar du resan åt mig så kommer jag… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
pööööh! ;)
Nähä.. :( Är det inte värt de pengarna för att få träffa mig..? ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Smart idé!
Vill ni ha en Snuttan så får ni betala för det 
Jag tar 50kr/h för tjurig Snuttan som gnäller på allt plus resekostnad 
Då jag billigare, jag kostar bara resa 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jag skulle också viljat åkt men det är för långt.

Precis ingen billig resa att åka över 50 mil. Suck!
ja bensinen är ju inte gratis direkt idag…..
ääääh, det är ju värt det har jag ju sagt :D
har inget körkort heller så jag håller mig hemma.

Hihi värt det. Är det värt ca 900 kr i bensin fram och tillbaka och hotellnatt en natt? Vet inte vad det kostar ens.
Sedan är det inte mycket fynd man kan göra då. Eftersom resan kostar så mycket.
fast det är klart man får ju träffa er tokstollar. Hur mycket kan det vara värt eg? :)

Snuttan o Gejsa får genast sluta klaga!! ;-P Jag har minst 60 mil längre än er, tyvärr…

Hihi men du åker ju mer än gärna. Hur många mil har du kört i sommar eg. Du har ju nästan bott i bilen.

Jag röstar för att MiaMaria blir busschafför å gör gemensam tripp utav det hela å fångar upp ridsportare på vägen neråt 

Haha nä lastbil va de ni skulle få åka ju, de kortet har jag men inte buss ;-) Ni kan ju ha party bak i skåpet vettja =)
Ja de va en bra fråga de Gejsa =) På min semester som va 8 dagar åkte jag 185 mil iaf, o då åkte jag inte bil till småland, åkte tåg då ist. Kör omkring 3500-4000 mil per år.
gejsa det är värt alla pengar i världen förstår du väl ;)
Jaaa, jag röstar på Snuttans förslag! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#114 Jag har överlevt en resa i en skåpbil… Med en viss Maja som styrde, som satt på passagerarsätet… Så lastbil funkar utmärkt för min del ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#112 du har aldrig bott i Jämtland, där är ett stenkast väldigt långt
men längre än Gävle tror jag inte man kastar då blir det en dagsutflykt 

Haha helt rätt Lorita!! =) Vi va ju tex till uppsala fram o tillbaka i söndags =)

Nu vill jag bara upplysa alla om att pengar kan inte mätas me att komma ner här och träffa oss!! Så det så!! Hihhihi 

är ju inte såå långt för mig, men jag vet inte hur man kmr dit, + att jag nog inte vågar ^^

#121 Men du behöver inte va rädd!! Det finns ingen blygare än mej!! Jag kommer förmodligen sitta på avstånd först och kolla på alla…hahaha..sen KANSKE jag vågar mej fram =)
Du kan få sitta me mej på avstånd om du vill ;)

#122, haha, joodå, det tror jag nog ;P men får se om jag kan då övht, är ett tag tills dess ju (A) ;P

Ja, ta en liten semester alla ni norrlänningar och kom till Flyinge samtidigt som ni åker till hörby! Tävlingarna går av stapeln den 28-30 september, så kan ni dessutom heja på mig och de andra svenska ryttarna =D Behövs nog speciellt för mig, som första starten som young rider..! Det är tävlingar upp till Grand Prix ( jag är dock långt ifrån den klassen ännu) Förra året var ryttare som tex Anky och självklart våran Jan där =) En lång häst-weekend! Jippiee =)
mäh __iE, det är ju inte långt kvar, det är ju inte mer än…en vecka ? :D

#124 28-30 september är ju en månad för sent ;)

hmm.. jag kunde visst inte iaf.. ska på kräftskiva.

HOPPSAN. Jag som börjat skolan nu borde ju se till att börja hålla reda på vilken månad det är igen..! Jag tänkte att.. hm, jag vet inte hur ja tänkte :S

#125, juste ^^ hahah, men ändåå ;) har en hel vecka på mig o tänka ;D
*suck* Jag trodde att det skulle bli ett lätt val denna helgen, men ack nej. Visade sig att det är ju denna helgen Lundakalaset är, och mina polare ska vara med i talangtävlingen som jag gärna vill se….
Sen är det ju "Häst och hunddag" på Ribersborg i malmö på söndag, alltså lir det hästar då, så nu vet jag inte om jag ska på hästauktionen eller inte…