Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1073 ggr
[EmmiieErixon]
0

Ryttareliten

Hej 

Vad tycker ni om serien som går på svt nu som heter Ryttareliten?

Själv tycker jag den är ganska bra men också lite sorglig då det är väldigt mycket på spel för dem. Annars tycker jag Ryttareliten: Stallet är superbra och känner där att det är lite synd att den bara är 10 min more or less. 

Släpp lös era tankar! 🙂

Fridaaaa
0

Tycker programmet är bra, visst är det mycket spel för dem men samtidigt är de väldigt måna om sina hästar, mycket känslor mm också inblandat.

Blev dock arg på Daniel i ena avsnittet, hur han behandlade ena hästskötaren, inte alls den bild jag fått av honom IRL.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EmmiieErixon]
0

Fast jag grät floder när Lisen sålde Matrix !

[cojjan]
0

Tycker mycket om programmet och hoppas det kommer fler med nya ryttare eller uppföljning senare. Man får mycket bättre förståelse för hur dem arbetar mm.

P4go
1

Grät också såå mycket när Lisen sålde Matrix! 😭
Och när Charlotte red den bra ritten med Triviant!

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Agnez94
2

Tycker den är bra. Det var mycket tuffare an vad jag först trodde att jobba på det viset. Skulle vara kul med en uppföljare dock!

majaliten
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta reagera jag på när jag såg detta klipp kolla hästens nos ehem hårt spendera Nosgrimma ?

Caroline L
1

#4 Jag reagerade exakt likadant. Usch så känslosamt Oberörd

Jag gillar serien skarpt. Tycker det är bra att det satsas på ridsporten och att man får en inblick i hur de stora tävlingarna fungerar, och hur personerna är. Har alltid gillat Lisen så det är kul att få en större inblick. Charlotte är jätte go tycker jag också

[EmmiieErixon]
1

#6 vi får också tänka att dessa hästar inte har så mycket skinn på näsan (haha bokstavligt talat) de är lite porslinshästar och är sköra, kan tänka mig att minsta lilla trycket från något kan skava på dem, eller så har något hänt att den slagit sig på boxgaller eller krubba? Vem vet? Jag tycker mer att det ser ut som någon skada. Men om så inte är fallet så tycker jag bara synd om pollen.

P4go
1

#6 Min häst har också så och jag rider inte ens med nosgrimma x) 
Han har slagit i boxen eller nått. x)

majaliten
1

Min häat går också höga klasser kanske inte så höga men är väst 250 tusen och om hsäten vore hingst närmare 500 tusen . Men det der ut som att hästen har haft en hårt spänd Nosgrimma märken av Nosgrimma finns och även ska. Ser hästen ut sådär utan Nosgrimma ja då vart den född så eller något som påverkats av tidigare i livet. Eller skavt sig o box eller hage men dedär ser ut som nos grimma

P4go
4

#10 Va hade skavet med hur mycket din häst är värd? 

Jag tror inte hästen dör av dedär. Man ser ju hur måna dom är om sina hästar i serien.

majaliten
1

De snacka ju om att dessa hästar är väldigt dyra och känsliga det är min Mr och värd massa pengar men inte ska den ha skav för det

chade
0

Vi har redan en pågående tråd om ryttareliten, ni kan ju spana in där också, där vi kommenterat de andra avsnitten också!

http://ridsport.ifokus.se/discussions/531ed0248e0e7479bb000ded-ryttareliten

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[EmmiieErixon]
0

#13 inte sätt någon på ett tag om just ryttareliten, och om den nu är gammal så gör inget med en ny :)

chade
0

#14 den tråden är inte gammal, det är ju från den här säsongen.

[EmmiieErixon]
0

#15 ja men jag har väl inte sätt den bara :) och vad gör det om jag får fråga? Åter till saken så hoppas jag att det kommer en till säsong sen igen med fler roliga ryttare! :D

chade
0

#16 det gör absolut ingenting, hade väl bara vart lite lättare om man höll sig till en och samma tråd.

[EmmiieErixon]
1

#17 ja men nu såg jag den inte, och jag hittade den inte i listan, orkade inte finkamma massa. :) aja nog om det :)