Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettdressyr
Läst 3919 ggr
Snowmadde87
0

Sadlar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad för sadlar använder det är synd att dom nya sadlar ska var så dyra. Själv använder jag piab elegans och globus clic:-)

examynia
0

jag har en tekna dressyr nu som är såååå udnerbart skön..

Gullan_J
0

Har en Tekna dressage och älskar den! Så fin och bekväm och lättskött! Vid hoppning har jag en gammal ful och obekväm och hemsk Zaldi Star (rekommenderas inte om man vill ha en bra sits, jag sitter i en grotesk stolsits i den)!

-Bättre ökänd än okänd

Pelzi
0

En gammal stubben sadel hoppsadel har jag på min medryttarhäst, jätte skön att rida i om man rider i skogen skön att stå upp i långa galoppsträckor :) Dock så har den börjat glida fram mycket  när hon är dräktig så snart måste man byta till barbacka gjord.

http://emmaskaninselar.blogg.se/

soundtrack
0

En Bates caprilli dressyr som är så skön att rida i! Min fd medryttathäst hade den sadeln och när den skulle säljas var jag snabb att knipa den till den till syrrans tinker, och nu har den gått vidare till min Zigge då tinkern växt ur den och Zigge växt i den :) För skogsridning har vi en Cladrige house allround, som var den sadeln som vi fick med när vi köpte Zigge.

Em--ma
0

jag har en ordo equester (Roma tror jag..) som hoppsadeln
och en Lippo Vanessa som dressyrsadeln.
Båda två är otroligt sköna, och dressyren har bytbart koppjärn och hoppen har omvärmningsbart jämn. Helt perfekt! :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Snowmadde87
0

Jag förstår inte varför det ska vara svårt att hitta sadel som passar globusen jag har, den har jag på mitt halvblod men den passar inte min andra häst så till mitt varmblod har jag piab :-)

Caroline L
0

Jag hade en Morris N Nolan hoppsadel.

[Smári-Alva]
0

Jag har en JÄTTE SKÖN dressyr sadel från hubertus den har några år på nacken (minst 15 år) men väldigt bra kvaliteé

viktoria91
0

Jag har en underbar Sensation ride bomlös sadel! Dressyrmodellen, härligt stöd och min ponny älskar den! Första sadeln som gett henne full bogfrihet, svårt att hitta sadel till kortryggad ponny med stora bogblad och sadelgjordsläget längre bak. Lägg till en gravt överrörlig matte med skolios och nervskador och du har en nästintill omöjlig kombination. ;)

liljegren
0

En kieffer lech profi. Jag älskar den, men av de bekanta jag har som fått prova den är jag än så länge ensam om det..

Praefatio
0

Masterback España har jag.

Peppe
0

Har en bates caprilli hopp och en isabel werth dressyr. Dressyrsadeln ska dock säljas och istället ska unghästen få en sadel utprovad till sig så småningom.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

examynia
0

jag  har nu köpt mig en wintec allroundsadel nu åxå=) jätteskön=)

imsuchadiva
0

Jag har en gammal Stübben hoppsasdel som jag ska sälja och köpa en ny prestige passion. Har även en Lippo Angelina dressyrsadel, som jag också ska byta ut. O så har jag en St.Martin allround sadel som jag aldrig använder. Även den är till salu :)

[EmmiieErixon]
0

Jag har en Goldmedal flatback typ vet inte exakt vad den heter. Helt underbar sadel som låg perfekt på min foderponny jag hade.