Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: sjukdomarskötselvård
Läst 629 ggr
steffy
0

vi har så dåligt vädet att

vi har fått så dåligt väder att vi har fått ta in hästarna från betet inatt, så att dom kan stå inne och slippa all åska+regn+storm.
det skall tydligen bli kallt från imorgon och ett par dagar framot (och ev nästa vecka), så nu gäller det att ha boxarna klara så att hästarna kan komma in resten av denna veckan oxå om det skulle behövas.

Lyrik
0

Lyrik sover redan inne från 3 augusti, blev ju själv då i sin hage. Nu står han på boxvila…Gråter

davidia
0

mina har stått inne på nätterna under hela sommaren!

DojoKelder
0

#1 vad har hänt med honom nu?? Stackars pålle..

Lyrik
0

#3 Igår blev han skadad av sina hagkompisar. Han stod själv vid grinden igår. Var nästan blockhalt när jag tog in honom, haltade på vf. Ringskon på vf var borta, trasig hov (kan ej gå utan sko).

På höger sida av ryggen hade han 2 handflatestora sår, ett mindre på andra sidan. Rejält öm, lite blodig, all päls borta. Jag får hoppas på att hältan beror på att skon är borta, var lite svullen i kotan oxå.Ledsen

Han skulle skos igår, men hovis fick förhinder (hennes jänta satt på akuten med misstänkt blindtarminfl). Ska skos i kväll troligen. Lyrik får stå inne tills dess, ev längre beroende på hältan.

Kan de ej låta min gammelman vara i fred?Skrikandes

DojoKelder
0

#4 nee, så tråkigt!! =( De måste ju vara snälla mot gammlingen ju..

Lyrik
0

#5 Tanten sa att de inte bråkar alls. Men hon och gubben har ju inte koll på hästen alla timmar de är ute, särskilt inte om de åker bort eller ligger och sover… Min häst har aldrig bråkat med någon häst, han går undan i stället för att bråka.

Tanten sa först när hon tittade på såret, att det var ringorm… Fundersam Men sen sa hon att det var bitsår. Men hon är inte alls hästkunnig, det är dottern som är det.

Få se om han står inne nu. Man vet aldrig med detta stall.Ledsen

Så nu har jag en till andledning att leta stall: elaka hästar i hagen.

Cilla89
0

våra hästar har stått inne till och från hela sommaren :/ mest p.g.a. vädret och även Schess skadade ben..

Mandysan
0

Vi har oxå dåligt väder men Foxen måste vara ute oavsett väder, måste börja köpa täcken bara ;)

[slo]
0

Äh :) Vi ska nog ha ute dom en månad till om det inte blir snö och grejer…

gejsa
0

Vi tar ju in alla hästarna varje natt pga Filles eksem. Men vi har också upptäckt att betet räcker minst en månad till på detta sätt. Så vi har säkert en månad kvar som vi kan ha dom på betet dagtid. Flyttade över dom i morse till det första av tre. Dom fick gå ute 3 nätter när vi hade högtrycktstvättat stallet bara.