Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2632 ggr
Wezza
3

Bettlöst träns

Är det någon här som har erfarenhet av Walnut, bettlöst träns?

Håller på och letar efter ett nytt träns just nu och hittade då detta, och skulle gärna vilja höra lite åsikter om det.

Har ni några tips på andra träns så tas dom tacksamt emot 🙂

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

[Smári-Alva]
0

Nej tyvärr men det finns ett likadant på hööks som kostar 439 kr http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300404&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

IsaFalk
0

Har hört att de inte ska ge så bra/snabb eftergift. Jag rider med sidepull o hackamore, funkar jättebra på mina hästar :) LGbridle är ett annat bra bettlöstalternativ, mildare än hack. Beror lite på hur känslig din häst är

Wezza
0

#1 Tack för tipset! Dock så fastnade jag inte direkt för det, men ska absolut ta en titt när jag åker förbi hööks. :)

#2 Sidepull är inget för mig och hackamore är inget som jag kommer att använda på mina hästar. :)

Den ena hästen är ju världens snällaste häst, medans den andra är rätt känslig och det är just därför jag har börjat leta mer efter ett bettlöst träns nu, håller även på att kolla lite på bomlösa sadlar.

elvirawz
0

Repgrimma är bäst :)

elvira.horseworld.se

Praefatio
0

Är inte speciellt förtjust i det tränset. De flesta hästar verkar mest tycka att det är förvirrande med trycket under huvudet.

Wezza
0

#4 Tack, men just nu är jag ute efter just ett träns :)

#5 Det lät ju inte så bra, dock har jag hört mycket bra om detta träns även om jag själv är lite skeptisk med just det trycket som blir underifrån. 

Men samtidigt så vet jag ju inte alls hur just min häst kommer reagera på det efter en tids användning, så just nu känns det ändå som någonting värt att testa 👍