ett litet sto...
Pratade igår med Pluttens uppfödare, (har väldigt bra kontakt då jag jobbade där under 2år) berättade om Plutten o hur ont det gjorde… vi kom in på ett litet Bellini sto som kom till stallet då jag jobbade där, jag tog till mej denna speciella dam på en gång o hade som plan att även köpa henne, men ekonomin när man är 18 är inte den bästa alla gånger. Så nöjde mej med min fina Plutten när jag flyttade.. har alltid haft kontakt med uppfödaren o varit o hälsat på… o hon har under alla åren haft kvar det här stoet.. o tagit 3 föl.
Nu undrade hon om kanske inte stoet vore ngt för mej?.. det är ju en häst jag tycker mkt om o kommer bra överens med(inte alla som gör)
får köpa henne mkt förmånligt o hon kommer då att komma till sthlm i början av november.
Vad tycker ni om att skaffa en ny vän att bry sej om så relativt snabbt? känns hemskt att prata om det men samtidit känner jag att jag vill ha ngn att ta hand om.. o tar jag henne får jag ju 2 månader på mej att sörja o vänja mej vid att han inte finns mer. (kommer alltid att sörja min fina fina kille, men det kanske blir lättare med tiden)

tycker att du ska ta detta lilla sto! Jag tror att det hjälper dig i sorgearbetet! Jag har gjort så med mina hundar!
Varflör ska man egentligen få dåligt samvete för att man börjar ta hand om någon annan häst när ens egna har gått bort? Självklart ska man sörja, men jag tror att hästen som gått bort bara vill att man ska vara lycklig igen. Tycker absolut att du ska ta stoet om hon betyder så mycket för dig =). Hon kan hjälpa dig att bli hel igen :)

Tycker också du ska köpa henne.
Man sörjer inte mindre för det.

nej, det är ju inte så att hon kommer o ska ersätta Plutten, för det kan ingen göra… men hon har ju under alla år haft en liten plats i mitt hjärta… o jag tror att det skulle funka jättebra m henne. Nu var det ju iofs många år sen jag red henne, men Tina sa att hon var precis lika stollig ;) o sen vill jag gärna ha ett sto för att kunna ta föl sen.. o detta stoet har fått väldigt fina föl.
hon är e: Bellini-Maraton, 158cm, liten o nätt, brun, utb LA/MSV(hopp/dressyr)

Lite skillnad från min stora maffiga Plutt på 174 :)

Hoppas det går bra för dig, lycka till.
köpt stoet om du vill det!och absolut eftersom du känner henne och tycker om henne!sörja det gör man ju ändå.

Självklart ska du köpa det om du vill. Jag har tex åkt och köpt en ny hund nästan direkt när jag tagit bort min gamling. Ett djur lever ju inte lika länge som vi gör heller. Och din var ju sjuk. Du gjorde det enda rätta. Nu är det dags för dig att gå vidare och börja leva ett nytt liv med en ny häst. Din plutten har du kvar i minnena och fotona resten av ditt liv.
Och mår du bättre av en ny häst ska du givetvis skaffa en så fort som möjligt. Sorgen blir lättare att bära också då. :)

Klart du ska ta hästen!
Det är ju knappast så att man ska sitta hemma i sin soffa och bara vara ledsen när någon nära gått bort. Man sörjer ju inte mindre bara för att man har något nytt att ta hand om!
ja, som dom andra säger, vill du ha henne, så ta henne !

jo, jag tror nog att jag vill ha henne.. detta stoet har betytt väldigt mkt för mej o ägaren vill väldigt gärna att jag tar henne eftersom vi passar väldigt bra tillsammans. o jag har alltid vetalt köpa mej ett sto (hade tänk ha både Plutten o ett sto) så att jag kan ta ett föl… o vem vet!.. kanske provar på o betäcka m Donnerfly ;)

har bestämmt mej för lilla fröken nu… känns bra, för börjar få stallångest redan.. fast kan inte förmå mej att åka dit.. saknar min Plutten så otroligt mkt.. har ännu inte fattat att han är borta.. :(
så håll tummarna för mej nu!
Jag tycker som så: Om det är så du vill, så är det detta som är det rätta för dig. Vi fungerar olika alla, några behöver vänta ett bra tag innan dom anskaffar ny pälskling, andra behöver en ny att älska direkt. Det är enbart en själv som vet om det är det rätta för en själv. Lycka till, jag tycker du skal gå för detta stoet om du tycker så väl om henne!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Kör på så längr det känns rätt!! Lycka till med damen nu!!

tack tack… ni lär ju med all säkerhet få höra mkt om henne här :)

#14 det gör vi så gärna så!