Islandshäst ?
Jag har ridit "vanliga hästar" hela tiden men skulle vilja prova rida islandshäst någon gång ? Är det svårt
Det blir ytterligare en gångart att hålla ordning på, så det är viktigt att du lär dig känna skillnad ordentligt på de rena gångarterna om du permanent vill övergå till att rida islandshäst. Att rida islandshäst på turridning är väldigt okrävande och även människor som ej kan rida klarar detta. Det senare se jag dock inte så mycket som att rida utan mera som att åka häst… =P
1# Tack för ditt svar :) Måste prova någon gång :) Har du själv en islandshäst ?
Inte just nu, jag fick sälja hästen när jag flyttade för att börja studera på universitetet, men är uppvuxen med islandshästar och hade egen fram tills jag flyttade. Därefter har det blivit ett par medryttarhästar och just nu helt uppehåll efter att den sista tjejen sålde sin häst. Det är i regel mycket mysiga och samarbetsvilliga hästar! De rekommenderas varmt!
Jag märker ingen skillnad mellan min islänning och andra hästar, men i och för sig är hon ju bara 3 gångare