Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 540 ggr
Faxlin
0

På lördag

Japp, då bär det av för att kolla på en liten shettis tös. Ska bli så roligt att få se vad det är. Resan blir inte så tung heller, bara ca 12 mil tur och retur.
Men vad spänd jag är. Måste ju bara skriva av mig lite. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

PimTheGreat
0

Vad kul!! Lycka till….

Linda
0

Åh vad kul!!

-Vart någonstanns?

-Berätta mer, jag blir ju så nyfiken ju:)

Faxlin
0

hehe, ja jag kan inte berätta så mycket egentligen.
Det är ett sto, hon finns kvar hos uppfödaren som föder upp i liten familjär storlek.
Enligt uppgifter är hon:
I hagen:
Busig, glad och livlig. Inte en sådan som hävdar sig i alla lägen men lägger sig inte direkt.
Kommer först fram till dem när de går ner i hagen. Kan bli ompysslad och borstad även inne i hagen trots de andra hästrna runt om. Hon står snällt still och njuter. Om de slutar pyssla med henne och håller på med någon annan blir hon nästan besviken. hihi

I stall:
Inget problem att handskas med henne där heller. Inga problem med hovslagare och verkning av hovar, står snällt och fint.

Övrigt:
Äter kraftfoder på vintern, och är ute på sommarbete på somrarna. Inget fång, inga hältor, lite mullig, men ej tjock. Har aldrig varit sjuk.
Har pass, och chippning fixar de.
3 år.

Jaa, det var väl vad jag vet i dagsläget. hihi

Audiatur et altera pars

Linda
0

Åhhh vad kul det vore om din dotter får uppleva det som mina barn får varje dag= Frisk, sund och underbart snäll ponny!

Faxlin
0

Ja, Linda det hoppas jag verkligen på. Ska bli så skojigt att åka dit och titta i alla fall. Sedan får vi väl åka hem och fundera och kanske titta på fler också om inte personkemin stämmer. Sådant vet man ju inte i förväg liksom. Vi kanske inte är rätt för henne.
Men jag hoppas så. Förklarde för henne, varför det var så otroligt viktigt med en stammad häst med förfäder och att jag fick veta sjukdomshistorik och sådant, för vi orkar faktiskt inte mer sådana saker just nu. Men hon lovade att det stod en liten mullig tös där hemma så på lördag kväll kan ni få se kort. hihi

Audiatur et altera pars

Linda
0

Önskar er lycka till;)

Faxlin
0

Tackar Linda. Hur ska jag överleva att vänta ända tills på lördag då. hihi

Audiatur et altera pars

__iE
0

vad skoj!
Lycka till då =)

tessa
0

Vad kul Åsa, särskilt efter all olycka som drabbat er… =(

Håller tummarna att kärlek uppstår mellan er vid första ögonkastet! Flört

- Glöm inte kameran! =)

Faxlin
0

hehe, nejdå. Jag ska komma ihåg kameran.
Men kom just på något fruktansvärt. Jag har ju genetikdagen nere i Stockholm på lördag. Hur i himmelens namn får jag ihop det då.
Gaaahhh, jag blir tokig på mig och mitt taskiga minne.

Audiatur et altera pars