Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 767 ggr
gejsa
0

Stackars små kalvar!

twinnie
0

Hur kan de välja maskinhallen framför kalvarna!  SkrikandesGråter

twinnie
0

Och hur sjutton kommer det sig att min dator kommit in på någon annans konto.. Detta är Snuttan :S

Birke
0

#1 Men dom hade väll inte tillgång till vatten? Guu vad hämskt sätt att dö på! Stakare X''''(

gejsa
0

Måste vara jobbigt för ägarna att stå utanför och höra dom skrika innan dom dör. Men röken dödar väl rätt så snabbt. Men ändå. Dom är så gulliga dessa små nyfödda kalvar. Klappade några förra  helgen ju.

Snuttan2
0

Birke, står delvis att de inte hade nog vatten, jag tolkar det dock som att de inte hade nog med vatten för att rädda både ock och då med det vatten de hade valde vad de skulle rädda.

"Vi släppte ladugården och koncentrerade oss på huset och maskinverkstaden,"

"Därför prioriterades inte djuren alls.
-Vi valde att koncentrera oss på maskinhallen och bostadshuset---"

lisette
0

#5 snuttan, skrev du inlägg ett o två? *trött*

Snuttan2
0

Japp.

Jag uppdaterade å helt plötsligt så var jag inlogad på Twinnies konto. Jag vet inte varför, logade ut å försökte loga in på mitt konto men kom in på hennes konto flera gånger!  Rensade sedan cookies å lite annat å försökte loga in då, men kunde inte komma in alls på varken mitt eller twinnies-konto :P Blev först fram emot morgonen som jag kunde loga in, skickade ett pm till Johan då. Har inte haft några sådana problem sedan dess…

gejsa
0

Haha vad mysko!!!

gejsa
0

Kom på en sak. Det kanske är därför som jag har så mycket inlägg på mig. Någon annan sitter här och skriver i stället för jag. *fniss* Tror ni inte det?

Smex
0

ja men om dom inte försökte sig på maskinhallen så kanske det skulle blivit ännu mer eld. Eftersom i en maskinhall så finns traktorer och gaser och disel och annat som kan bara explodera vid hetta. Mend et är fortfarande tråkigt att kalvarna dog.

gejsa
0

#10# Det var nog mer för att det är så dyra saker som står där. En traktor kan ju kosta hur mycket pengar som helst. Medans en kalv kanske går på ca 8-10000 kr styck.

Smex
0

ja men då tjänar dom väl mer på att behålla kalvarna. Men men, som det stod i artikeln, att en hel generation har gått bort. =(

MiaMaria
0

De där är ju bara 3 mil härifrån, tydligen såg man rökpelaren uppifrån byn, stackars djur!!