Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1118 ggr
Johanna
0

Nu gör det inte ont mer...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klockan 11 idag kom dom o tog bort Plutten, det kändes jättejobbigt men jag vet att det var det enda rätta, just nu känns det ganska okej, men det kommer väl att gå upp o ner en tid framöver.

Tog lite kort under morgonen på min prins…..

Tack älskade älskade häst för dom fina åren vi fick ihop! du kommer alltid vara nummer 1 o ha den största platsen i mitt hjärta!

Johanna
0

daniel o plutten

Johanna
0

älskar dej…

Johanna
0

jag e världens finaste…

Johanna
0

…..

Johanna
0

det finns många fler bilder men detta är den sista innan han somnar in…

Johanna
0

ingen som har ngt att säga om bilderna..? :(

gejsa
0

Gud vad sorgligt! jag har tänkt på dig må du tro. Man måste vara väldigt stark och oegoistisk som gör som du gjorde. Han tackar dig nog när ni träffas i himlen.

Jättefina foton. Älskade han bananer?! Ett varmblod åkte iväg till himlen den 8 augusti härifrån med och han älskade också bananer. Det var det sista jag gav honom innan dom red iväg ut i skogen och tog bort honom.

Har dom hämtat honm med? Lider med dig. Gud, vad jobbigt för dig. Jättekram från mig.

__iE
0

åh vad fina bilder! o usch vad hamskt .. men nu har han det bra o slipper lida mer.. usch, tänker på dig! *massa tröstekramar*

gejsa
0

Förresten han orkade gå ut i dag iaf? Trodde att han inte skulle resa sig mer ens.

Nu har jag inte sett bilder på honom när han var frisk. Men tycker mig se lidande i hans ögon.

Alex
0

Stackare, men nu lider han inte längre i alla fall…

Jättemysiga bilder, speciellt den i första inlägget, gav verkligen en känsla av att ni hör ihop.. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Johanna
0

ja, bananer var det bästa han visste.. så det fick han 4st idag…

ja, dom tog med honom på en gång.. gud vad dyrt det var.. 7500kr fick vi betala… men det var det värt.. dom var väldigt professionella o allt gick smärtfritt. Men det högg i hjärtat när skottet avlossandes… tur att sambon var med för jag bara skrek till o kunde inte stå upp..

detta är det värsta jag gjort i hela mitt liv, men det gjorde ondare att se honom lida….

Johanna
0

#9 jo, han orkade det… han hade ont men tyckte det var bättre att han fick komma ut.. var bara i en liten hage… jag är väldigt glad över det, för nu var allt nästan som vanligt innan han somande in.
Jo, han led…. han ville inte bli borstad,, ville knappt vara med oss o absolut inte sina kompisat, han gick hela tiden iväg o ställde sej o kollade bort över ängarna.. Han kanske visste…

#10 ja visst gör det?.. jag blev så himla glad över den bilden… för det var verkligen jag o Plutten….. tycker nästan man kan se hur mkt vi älskar varann…

gejsa
0

Ja, jag förstår att det var det västa som du gjort. Att släcka ett annat liv är inte lätt. Man vill ju inte bestämma över andras liv heller. Men tyvärr så måste man ju det för att inte djuren ska behöva lida såsom din stackare gjorde.

Vilken tur att dom kunde komma så pass fort också. Går det inte på försäkringen eller får du betala det själv?

Johanna
0

#13.. jag tror nog att det ska gå på försäkringen.. det sa han allafall…
ska försöka ta itu med allt det där imorgon…

gejsa
0

Men hann du hitta någon veterinär som skrev på först iaf?

Snuttan2
0

Vad skönt för honom! Han såg väldigt smal ut där, syns att allt inte står rätt till i kroppen riktigt i hur han håller sig :( men nu slipper han ju det :)

Får tänka positivt nu Johanna, att det var jobbigt, men att det absolut var det bästa för honom, att han har det bra nu…

Johanna
0

#15 nej, men dom sa att det inte spelade ngn roll, det vara bara att be kliniken ringa till sveland på måndag..

#16 jo, det är skönt för honom, o jag tycker oxå det är skönt att han slipper lida.. men det gör ont i hjärtat att jag aldrig mer kommer få vara med honom…

Loa-bg
0

Usch, usch… Det är så fruktansvärt. Men han har det bra nu, det är jag säker på :')

bubbelbubbel
0

åååh…

Lena sa samma sak till mig när perle togs bort, att det gick smärtfritt och att dom var duktiga.
tack gode gud för att det finns människor som klarar av det, jag själv hade ju aldrig kunnat göra en sån sak.
men nu Johanna är pluttens lidande över, och detta var förmodligen det finaste du kunde göra för din vän.
*krama om*

Thorsson
0

Stackars dig johanna! R.I.P Plutten! <3 jättefin häst, kolla på den andra tråden " hittade en bild " jättefin häst, tråkigt att det gick som det gick :'/

Zizou_
0

usch, nu sitter jag och grinar ..Gråter kan man tänka sig att den hästen man har haft så länge måste tas bort, men som alla säger så är det bra att du har stått på dig och gjort det bästa för honom.. tänker på dig. **Kramar om**

Marster
0

ush va hemskt. men nu slipper han ha ont. Han va väldigt vacker :D

Lizzan
0

Fina bilder:')

Johanna
0

Tack alla!… jag vet att det var det bästa för honom… han orkade inte mer o hade förmodligen gett upp snart helt.

Mm, visst var han vacker min kille….

Amazing
0

Hej!

Nu vet jag inte vad som hänt :/ Men du har säkert gjort det rätta och det var en jättefin häst tycker jag!

Jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan min häst, och jag har bara haft min i snart 3 månader!

Men i såna här fall så får man inte vara egoistisk som någon annan skrev! Det var lika dant när vi tog bort våran hund som jag levt med HELA MITT LIV. :'( Saknar honom så!

Mvh ABC123.

Johanna
0

jag kan inte heller tänka mej ett liv utan min älskade häst… men nu är jag tvungen att försöka.. o det kommer säkert funka men jag börjar må sämre o sämre för varje timma som går…

men det var ju det enda att göra…. fast jag kommer på mej själv med att sitta o fundera på om det var ngt mer jag kunde gjort för honom…

Varför ska det vara så j*vla orättvist!!!

DojoKelder
0

Ja fy vad det gör ont när ens bäste vän heltplötsligt är borta. Tänker på dig ska du veta.. men du gjorde det enda rätta, nu slipper han lida.
Jättefina bilder!

tessa
0

Jättefin kille det där och ni är verkligen jättefina tillsammans på fotona. Tröstekramar till dig, som gjorde det rätta och tänkte på din väns bästa.

Johanna
0

tack tack…

Linda
0

Jag finns här om du vill prata, jag har också gråtit en skvätt..

Plutten kommer finnas i mina tankar….

Johanna
0

#30.. ses gärna ikväll.. pm:a dej precis…

jo, Plutten var ju som din häst oxå när vi bodde grannar. Vi har haft mkt kul m våra hästar…