Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 489 ggr
Cilla89
0

Nån som vet? (körkort)

Jag ska skriva upp till körkort imorgon.. MEN nu undrar jag om man måste ha gått alla 7 teorilektionerna innan man skriver upp? Är dem obligatoriska och måste man ha gått dem innan man skriver upp?

Jag är förvirrad..

Alex
0

Hmm.. Har faktiskt ingen aning.. Men det borde man väl inte behöva? I så fall borde de väl kolla det på nåt sätt innan man anmäler sig.. Eller jag vet inte. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Snuttan2
0

Man behöver inte ta några teorilektioner alls för att få ta teoriprovet.

Cilla89
0

Så jag kan andas ut?

Det är nämligen så att jag gått på typ 3 stycken och nu säger många att man måste ha gått på alla 7 stycken och dem är obligatoriska :S

Men jag har ju fått brev från vägverket med min tid imorgon registerad, så jag menar, jag borde ju kunna skriva provet..

Klasson
0

De enda du behöver för att kunna skriva upp är att du har körkortstillstånd och ett leg att visa upp vid skrivningen.. körkortstillståndet behvöer du dok ej ha med.. enbart leg el pass

jn84
0

Nej, det är ju inte obligatoriskt att gå några lektioner överhuvudtaget! Så du kan skriva provet utan problem! =)

Lycka till!

Snuttan2
0

Jag har aldrig varit i kontakt med någon trafikskola eller annat :P Har inte tänkt att vara det heller, finns ingen anledning till det antagligen.

Cilla89
0

#6 why? har du tagit körkort?

Snuttan2
0

Har inte tagit det ännu ;) Men jag ser inte något behov alls utav trafikskola. Teorin i sig är inte så svår, problemet ligger i koncentrationssvårigheter å jag är rätt säker på att trafikskolan inte hjälper till med det Oskyldig Och körningen har jag ju hemma hjälp med (har duktig far med bilar).

lisette
0

de sju böckerna eller pärmarna är ju ngt som körskolan vill att man ska göra för att ha koll på allt.

Cilla89
0

Har suttit i 9 timmar nu och pluggat som en tok.. Jag har inte pluggat innan, trodde det skulle finnas tid på praktiken men det fanns det ju inte.. Jag behöver ett mirakel imorgon..

lisette
0

det går bra ska du se.. =) har det inte gått jättefort för dig m körkortet?

gejsa
0

Lycka till i morgon! :)