Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 741 ggr
smillasol
0

Div och omg??

När man söker en tävling i TDB står det tex div 3 omg 1. Vad menas med det? Är det olika svårighetsgrader? Tacksam för en förklaring! :)

JustMySelf
0

Divisioner (div) pratar man vad jag vet endast om i lagsammanhang, alltså om man tävlar i lagtävlingar. Omgång (omg) är vilken tävling i ordningen det är, inom divisionen. Alltså tävling nummer ett, nummer två etc. och sedan räknas varje lags resultat i de olika tävlingarna ihop. Det här är alltså bara som jag har förstått det, var länge sedan jag läste om sånt så om någon har bättre koll får de gärna säga om jag har rätt eller fel.. :)

smillasol
0

Okej, så om jag inte tävlar i lag så kan jag inte vara med i den tävlingen? Synd :/ tack för att du svarade! :)

WornOut
0

#2 jag ska inte lova något då jag inte tävlat i lagtävlingar på många år. men då var det iaf så att man kunde vara med och tävla individuellt också. så kolla upp med arrangören hur det är :) mycket möjligt att du visst kan vara med och rida , om än ej i alla(lag) klasserna.

smillasol
0

3# okej, tack! ska prata med dom!

Spiritinthesky
0

Lagtävlingarna har alltid minst en förklädd som är öppen för alla ekipage. Vill man sedan hoppa lagklassen går det också bra, men då utom tävlan (Clear round)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

WornOut
0

hihi… någon förklädd som är öppen för alla ;)

Spiritinthesky
0

Haha oj det lät inte så bra.. Förklass! *

Isa Aronsson

www.stallequino.se