Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 2124 ggr
Dressyrnörd
0

Hästannonser

Vart brukar ni leta när ni ska köpa häst? Kollar ni på sidor på nätet eller kollar ni runt bland kontakter ni har?

Vad tycker ni om de sidor som finns på nätet? Hästnet, Horsemarket.se osv?

Man kollar ju alltid på Hästnet, men jag har sett att alla hästar inte hamnar där, det finns endel andra hästar på andra sidor också. 

Eller är kontakter det allra bästa?

[EmmiieErixon]
0

hästnet finns det massor men blocket har med lite hästar ibland och ridsport tidningen har en salu spalt med har jag för mig :) sedan kan de va så att som du söker en speciell sorts häst så kan de ha tidningar för just den rasen och då har en saluspalt ex lucky rider :) men jag har oftast vänt mig till hästnet :)

Dressyrnörd
0

Just det, blocket finns också ja, men på nått sätt känns det inte så seriöst att ha en hästannons där. Missförstå mig inte, inge fel på dem som lägger upp annons där, men på något vis känns det inte som en sida att lägga upp sin häst . Kanske för att den inte är anpassad för hästar..

[EmmiieErixon]
0

haha aa förstår exakt hur du känner, det känns mer som ett ställe att sälja bilar på lixom. men asså hastnet är nog ändå det bästa det är ju där de flesta finns :)

Dressyrnörd
0

Ja hästnet har ju väldigt mycket hästar som kommer in hela tiden.
Dock tycker jag bättre om i princip alla de andra sidorna för det är bättre sökfunktioner, inte lika rörigt och inte så mycket företagsannonser.

[EmmiieErixon]
0

sök på hästannonser i google kanske kommer upp någon bra sida då :) lycka till med sökande :)

Zaphix
0

Jag köpte min häst ifrån en annons på blocket. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Moa-]
0

Personligen tycker jag att Blocket brukar vara bäst uppdaterat, men man bör väl alltid söka heltäckande…

WornOut
0

Tycker verkligen att hästnet borde fixa en bättre sökmotor! Helt värdelöst att behöva bläddra igenom alla annonser när man vet vad man letar efter! Dom borde åtminstone ha t ex. Ålder från-till samt prisintervall.