Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 700 ggr
Tisdus
0

Höstridkläder.

Vad behövs för att man ska kunna rida utomhus under hösten, i både ur och skur? Ge mig tips på bra regnjackor, stövlar, ja allt! :D Märken och hur mycket de kostar, om du vet det, är bra att veta också. ;)

Smex
0

H**ks har väldigt bra och billiga kläder. Tänkte ta mig dit och köpa lite smått och gått =) Behöver en ny jacka tex. Har ett stort fult reklam märke ifrån min gymnasie skola på ryggen.

Skulle vara skönt att ha en snygg jacka till vinter utan ett stort reklam märke.

Alex
0

66° North Iceland har extremt bra kläder, både mot kyla och regn.. Och så är de snygga, med bra kvalité. Fast så kostar de ju därefter också..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Snuttan2
0

Vad har du för prisgräns?

Och vad har du nu för ridkläder?

Hur mkt rider du?

Tisdus
0

Prisgräns… Hmm.. Jag har ju bara mitt studiebidrag, men mina föräldrar skulle säkert kunna lägga till lite. Men det beror på hur bra märke jag köper, max 2000:- kan jag väl ta.

Jag har bara en klubbjacka som suger åt sig regn, vilket inte är så bra. ^^ Och så har jag bara sommarridskor, så vinterskor måste jag köpa. Men Det borde väl finnas billiga stövlar att ha under hösten eller nåt.. :P

1 gång i veckan utan ridhus, sen på ridskola, då behövs knappast regnjacka då det finns ridhus.

Snuttan2
0

Rider du ute under hösten när det är mörkt skulle jag satsa på reflex-jacka som är vattentät utan allt för mkt fodring, då får du regnskydd när det inte är fullt så varmt å är det kallare får du sätta på en till tröja inunder.

Är du frusen om fötterna kanske du vill ha vinterstövlar/skor redan under hösten, annars bara vanliga stövlar/skor fungerar ju bra, jag rider bara med vinterstövlar när det är som allra kallast :P
Är du ute efter fodrade vinterskor eller stövlar?

[Avslutat konto]
0

#1 får man inte skriva hööks i forumet? :S

Tisdus
0

Jag är ganska frusen om tårna på vintern, hösten kanske det funkar ändå med vanliga skorna. :) Ingen aning, vad tycker du är bäst? Stövlar eller skor? :P

Snuttan2
0

Nu hänger sig forumet hela tiden, blir vansinig :S

Men personligen så tycker jag att ridstövlar är det enda med den rätta looken. Men ridstövlar är sällan skönt att ha på sig enligt mig så Oskyldig

bubbelbubbel
0

#6, klart man får det!

Tisdus
0

Är det någon som har använt Horze's jacka "One4All klubbjacka vinter" eller "One4All NordicEquestrian vinterjacka"? Är de bra? Värda sitt pris?

Loa-bg
0

På vintern har jag riktiga vinterridstövlar från Mountain Horse, rider med dom här hemma, fryser aldrig om fötterna :)

SofiaGenne
0

- varma sockar, x'D

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Tisdus
0

*Putt!*

Vad använder ni i stallet på vintern och hösten?!

Jag såg en poncho i Horze-katalogen. Skulle det funka tro? Till höstens regniga ridturer.

Birke
0

Allt går! Bara det inte kan skrämma hästen och att det ska va vatten tätt och ganska varmt X'D Rider mest barbacka - Så jag har kläder så jag inte blider så mkt..

jn84
0

Jag kör på tunna jackor, även på vintern. Men har tjockt under. Lite som när man åker skidor. En vindtät skaljacka och sen ordentligt under. Dock håller min säkerhetsväst värmen ordentligt så jag behöver sällan mycket under.

På benen kan det ju vara en idé att köpa regnbyxor som har dragkedjor hela vägen upp på utsidan av benen. Om man rider i regn dvs. På vintern kör jag med termoridbyxor. Har köpt ett underställ från Börjes som funkar kanon under ridbyxorna. Billigt, men fyller sin funktion.

På fötterna har jag mina mountainhorse dojjor med en filtsula och ridstrumpor över mina vanliga strumpor. När det är riktigt kallt blir det inte några överlånga ridturer, men jag håller mig nog varm en stund iaf.

Tänk på att om du rider i ridhus så behöver du inte så jättemycket kläder. Bättre med en ordentlig tjock jacka som du kan ta av dig. Träningen gör gärna att man blir varm av sig själv.

Tisdus
0

#15 Så har jag kört under alla år på ridskolan. ^^ Tunt över, tjockt under. Däremot har jag aldrig vart i behov av termoridbyxor, då jag rider i ridhus på ridskolan. Men nu när min medryttarhäst ska flytta till ett stall utan ridhus, så mådet jag börja använda sånt. :P Ska genast kolla på Börjes, tack för tipset! :D