Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 846 ggr
thenewbreed
4

Stolt-tråden

En tråd där vi kan dela med oss utav framsteg eller andra saker som vi är stolta och nöjda över. 

Vare sig det är oss själva, en kompis i stallet eller hästen. Det kan både vara små saker och stora saker. :)

T.ex jag orkade städa hela stallet noggrant inklusive sadelkammaren idag!

Lägg gärna in bilder som visar resultat eller annat kul som har med denna tråd att göra!

Medarbetare på bildredigering! :)

thenewbreed
1

Jag kan ju börja då! 

Idag red jag en halv-långritt på min medryttarhäst tillsammans med ägaren och en annan tjej. (Ägaren till hästen har 7 andra hästar)

Vi galopperade typ 1-2 km och det var ett stort framsteg för mig. Jag vågade rida i alla gångarter och det kändes super bra! jag är riktigt stolt över mig själv!

Aribigga
1

Jag vågade köra James utan bett igår och vi överlevde, det är jag stolt över!

lurvponnyn.vimeddjur.se

Peppe
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min unghäst har gått med gjord på idag utan att reagera 👍

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Trongutten
1

Jag har blivit mycket mer samspelt med min häst, igår stog han utan grimma i gången utan att jag behövde hålla i honom runt huvudet samtidigt som hans boxdörr stod öppen. Tog han ett steg framåt var det bara att peta på frambenet så gick han tillbaka det steget. Otroligt glad att vi kan kommunicera så bra, speciellt när jag jämför med hur han var i början av vår "karriär" :D

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Sarah
1

Jag är jäkligt stolt över att jag nu kan lasta mina hästar själv utan problem. Köpte transporten i somras och då var den inte populär. Mycket stegring, många timmar träning och nu (var på kliniken idag och var så galet stolt) bara funkar det.

Uss
1

Vilken jättebra tråd, en riktig pepptråd att gå tillbaka till när träningen gått i stå ett tag. Ni som skrivit; grattis och bra gjort, ni kan med rätta vara stolta allihop!

thenewbreed
1

#6 ja precis, jag gick på terapi förut en gång i veckan och varje gång hade vi 'stolt-rundan' då man fick säga något man var stolt över som hänt under veckan. Det är ett bra sätt att komma ihåg alla bra saker man gjort och jag försöker efter varje tur till stallet komma på någonting som jag var/är stolt över så jag ökar mitt självförtroende för varje gång :)

Wezza
1

Jag och Playboy håller på att jobba på traven just nu, och idag var första gången det gick att trava lätt och ha kvar båda fötterna i stigbyglarna, dom var som fast klistrade! 😃

Så idag var första lyckade traven! 😃

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

jagga-ewe
1

Jag är faktiskt stolt över min väninna som vågade trotsa sin hinderrädsla och hoppa på lektionen igår. Till och med i galopp! Jättestolt för hennes skull, hon har verkligen jobbat med den biten.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

HeidiForsgren
2

Är stolt över min kompis som fick till både öppna och skänkelvikning på våran sköthäst på lektion för ett litet tag sen. 😃

ljungensjenka
3

Är superstolt över att "min" ponny gick som en klocka igår! Hon brukar jobba i form i skritt och trav utan problem men igår släppte även galoppen :D Sp hon gick i korrekt form i ca 40 minuter även när jag bytte gångart (brukar tjafsa då) och hon var så himla med mig hela tiden så det var bara underbart ❤️

pebb
2

Jag hoppade min häst för första gången sedan i höstas, bara små hinder men ändå, med en häst som inte är någon hoppstjärna och en matte som är nervös så var det tillräckligt, bra gick det också, hästen tyckte det var kul och då tyckte jag också det :)

Är även stolt över att jag har anmält oss till en klubbdressyr, om jag är lite nöjd med resultatet sen återstår att se ;)