Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 999 ggr
lovisa.
0

Hur ofta?

Hur ofta rider ni per vecka? Och då hur ofta: träning?, uteritter?

AliceL
0

tränar 1-3 ggr, tävlar 0-1 gånger, joggar några gånger, rider ut ngn gång :)  brukar rida typ 6 ggr på min egna och ibland på ltie andra :)

Cilla89
0

Tränade en gång i veckan för tränare, varannan vecka hopp och varannan vecka dressyr.. Sen brukade vi åka iväg en gång till i veckan så jag kunde träna själv (ingen tillgång till ridbana/ridhus här hemma).. Sen 2-3 ggr red jag ut i skogen.. så 4-5 dagar i veckan red jag..

Anna
0

Varierar mellan 0-5 gånger i veckan eftersom det är medryttarhäst.

Om vi säger att jag rider 5 gånger i veckan ser det ut ungefär såhär: Dressyr 1 gång, hoppning 2 gånger, uteritt 2 gånger.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Beundy
0

Rider ca: 5 dagar i veckan. För det mesta uteritter, dressyr lite då och då och hoppning lika så.

Fabbe
0

Nu på sommaren har jag inget direkt schema som vi går efter Glad Men när vi är ute så försöker variera som mycket som möjligt….ett pass i grannens paddock, skrittrunda, lite busridning,  lite tömkörning m.m. Glad Till hösten kommer väl det bli ett riktigt schema

mikado
0

Rider på min medryttarhäst 1-5 dagar i veckan, oftast blir det runt 2. Brukar rida dressyr båda gångerna, eller ett pass dressyr och ett pass ut. Men jag rider nästan alltid ut en sväng före eller efter ett dressyrpass, oftast 20-30 minuter uteritt och 30 min dressyr.

Thorsson
0

oftast 7 dar då han är behov av det, men han brukar vila mucket emellanåt.
5-6 träning/slappning i paddock(dressyr) 0-1 hoppning ( bara 1 gång i månaden ibalnd ) 1-2 uteritt. ibland ingenuteritt. jag får inte rida ut själv, :S

Lagerquist
0

Rider 1 till 2 ggr/vecka, 1 gång på ridskola och 1 gång på medryttarhäst, om det klaffar ^^ Så det blir 1 pass dressyr och 1 pass uteritt (då jag iofs. jobbar en hel del med henne..)

Marster
0

tränar 2 ggr, för tränare. rider ut och rider ipaddocken själv annars och så så sammanlagt 6 gånger i veckan xD

[Lill-Jonna]
0

Red i sommras när Jonna var här 6 ggr i veckan men nu bara 1 gång i veckan på henne. Byter ofta, typ 2 uteritter sen ett pass i paddocken sen uteritter och sen paddocken o.s.v

NovaRoll
0

Rider och kör dagligen

DojoKelder
0

än så länge så har det varit lite när andan faller på så att säga.. vi har då varierat en hel del..promenader, uteritter, paddock, löshoppning, markträning mm.
Nu i September ska jag sätta i gång ordentligt och tanken är att vi ska träna minst 4 ggr/ vecka och helst 6 ggr/vecka.

emsems
0

Vi har ett fast schema på Mirran:

måndagar: Uteritt

Tisdagar: dressyr

Onsdagar: hoppträning för tränare

Torsdagar: Dressyrträning för tränare

Fredagar: Vila

Lördagar: Uteritt

Söndagar: Dressyr

Jämna veckor så tränas hon intervall på måndagsuteritten, ojämna veckor en lugn tur i skogen.

Ojämna veckor på uteritten på lördagarna så klättras hos i sandbacke, medan jämna veckor är lugnt i skogen.

Så totalt så har hon en vilodag och en lugn dag i veckan. Sedan kand et ju kastas om lite om det är tävling, någon speciell träning eller dyl.

Sedan får hon alltid ett rejält sommarbete och vintervila. Utöver detta har hon minst 2 viloveckor (olika veckor) under terminen för att hon sak hinna ta igen sig lite.

fridak
0

rider när jag känner för det eller när jag tkr att pålle behöver det. blir oftast uteritter, rider jag själv så blir det först en koll i paddocken.

Murre_Uddiz
0

Har ingen egen häst, men skötis, Monessa dårå. Rider henne tisdagar o söndag (ska kanske börja på måndagar lr onsdagar också =)) och sen så rider ja lektion på fredagar xP

SofiaGenne
0

Varje dag.
Träning & skogsturer beror på X) Har 2 hästar att lägga upp arbete för :)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Cavello
0

Rider min medryttarhäst ca 2-4 gånger i veckan. Oftast blir det uteritter, lite dressyr/gångartsträning då hon är islandshäst. Hoppning har vi inte vågat oss på än.

binni
0

Under sommaren har jag ridit 6 dagar i veckan, han vilar 1 dag.Rider för instruktör 1 gång/veckan och resten ute i skog och mark.