spånbalar
jag har spån plus halm till mina hästar, men spånet har ju blivit jättedyrt ju 
sist betalade jag 75kr/bal hos granngården.
vart köper ni och hur mycket betalar ni?

Tror att balarna kostar runt 50 kronor här. Men vi fick ett jättetsort lager helt gratis. Det hade stått utomhus och vissa balar var blöta men det mesta var helt torrt. Det har snart räckt ett år. Vi brukar även få hämta lösspån i säck gratis.

Vi betalade 60kr häromdagen, dock inte på granngården utan hos en loka hästaffär
Vi har haft det problemet med, köpte förrut till travhästen hos granngården med, men det blir jätte dyrt… Vi har nu hittat en privat handlare som det kostar 55kr/bal med om vi köper en hel förpackning. Skulle vi köpa ett helt lass som de skulle köra till oss (blir tyvärr för mkt för oss och vi har ingenstans att lagra det bra) så skulle det bli 45kr/bal.
#3 45kr, vilket bra pris ;)
får man fråga vart ifrån det var?
i sveg hämtar min kompis kutterspån "gratis"
dom kan fylla hur mycket dom vill, medan firman frågar snällt om dom kan få en hundring i brevlådan till fikapängar om man hämtar. Min kompis hämtar då typ en släpvagn med spån i taget och brukar då lägga kvar några hundringar
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

det är ju betydligt billigare att köpa pallar med spån än att köpa lösa! köper man 3-4 pallar så brukar man få det gratis hemkört med. det kan vara värt att kolla upp!
Jag kan fråga min stallägare i morgon eller min hästägare på måndag när hon kommer hem Jen. Är i södra stockholmsregionen, en bit ifrån södertälje…

60 kr via en bonde…
45 kr per bal..

Ja granngården är ju dyrare,när jag hade häst köppte vi alltid våra balar där från början,men sen köppte vi ev en gubbe som kan ca var 3 månad med 15 balar strö var,till oss istallet,tror vi fick betala runt 550kr för de,var och en.

huh jag kan verkligen inte skriva idag,jag skriver om det;D..
Vi köppte också på granngården innan,och de var mycket dyrare.
Men så fick en i stallet tag på en gubbe som körde hem balar till oss med sin lastbil,jag köppte ca 15 balar för bara 550kr.
det låter ju som bra priser det där. Idag när jag var och köpte foder så passade jag på att fråga varför de höjt priset på spånet så mycket. (jag gav 67 kr innan jul inkl moms)
jag fick till svar att spånet säljs i samma kategori som pellets för eldning :dvs, energipriser alltså, som också har stigit.
sen kommer det bli virkesbrist om inte tjälen i backen kommer så avverkningsmaskinerna kan ta sig fram i skogarna!
jag ska ringa runt och beställa några pallar nu nånstans, för "granngårdsgubben" sa att spånet tyvärr kommer att bli ÄNNU dyrare i vår 

VIRKESBRIST? jisses, det finns ju hur mkt virke som helst efter gudrun!

vi köper från en äldre man 1 bal kopstar 45k
r. Han tar samma pris om man hämtar eller om han får köra 30min för att ge oss balarna. Jag köpte spån på granngården en gång för 75kr, det är ju jättebyrt jämfört med det vi betalar.

#14 utanför hässleholm (vid mc donalds) finns ett jättelager med virke. typ som det på din bild jennie, men mycket större!

okejokej.. det är me större, men tog kortet snabbt medans jag gick så inga skulle se ^^ xD

pridet ahr gått upp för att spånet ska bli pelelts istället så att de med pelltesbrännare ska få lite värme.

jag betalar 75 på kvarnen tro jag , men mamma brukar köpa pallar.

Köper just nu för 75 kr7bal. Men i Enköping någonstans kan man köpa för 55kr bal st, vid hämtning, vet ej vad det blir för pallar då.
Vårat spån kostar 61kr/st hos en bonde som köper sitt från granngården… Märket på spånet är staben.
Nu minns jag inte riktigt hur mycket våra spånbalar kostar.. men i början av hösten kom det en lastbil med släp från Gävle, för där var det tydligen billigt, med 700 spånbalar.

700 oj vad många skulle ni ha alla(stallet)?

Vi har 50/50 blandning med torvmix (torv och spån). Kostar 50 kr/st.
#23 Vi tänkte vi skulle klara oss länge =P Det är till hela stallet.
#24 finns det sånt? vart köper ni det?

jen - det finns på flera ställen. här hittar du kanske någon i närheten av dig?

torvmix heter det förresten

#2 var det hos Östraby trading?
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

jag tror jag betalar 75 kr st. köpte spån på en såg förut, för 10 kr säcken, men in get går upp mot balarna. attans va bra det är. Man får verkligen vad man betalar för=) fast jag skulle ju hellre köpa för 55 än 75 men man är ju bekväm oxå.. ha ha
Har ingen häst men köper sånna balar till våra kaniner, vet inte hur mycket det kostar ca 50-100 kr

han vi köper av tar 45kr varesig han lämnar det ( 4mil) eller vi hämtar.

Vi köper via en travtränare, han köper i sin tur av Wisswood. vi köper 2-3 pallar per gång och om man slår ut det betalar vi kanske 50 kr per bal.
Jag köper säckar från ett sågverk, fint kutterspån. Nu är det så att vi har hjälpt honom en hel del med diverse saker genom firman, så det blir ju klart billigare..
jag har ju köpt torv under våren.det var jätte billigt där vi köpte då.nu har jag köpt spån på en såg för 5 kr säcken.

vi betalar 65 kr om jag inte minns fel

jag är faktiskt i valet o kvalet om jag ska ha torv elelr spån i år. måste ringa min bonde som tar gödslen o frågar om det går bra med spån.
jag tycker att torven är suveränt bra faktiskt.har bara inte lyckats kommit iväg och hämtat nått ännu….

torv är bra ja! =) löööv it..
jag med!!!!

40 kr

#41 var köper ni då? för det var ju ruskigt billigt.

Jag köpte igen en spånbal åt en tjej i stallet idag på granngården och den kostade 70 kronor och ser ut att vara ett riktigt *bliiip* spån.
Det såg mjöligt och riktigt tråkigt ut och kommer nog lägga sig som ett tungt damm i boxen.
Jag kommer annars köpa spån av en förälder till en klasskamrat till min son, de har jätte fint RS spån för 64 kr.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

jag brukade hämta gratis innan.
men detta året tänkte jag vara lat. får 15kubik hmekört för 1500kr
Mina kostar också runt 75kr tror jag på Ekohallen…
men i år när jag stallar in henne ska jag ha torv igen… HAde det innan och det funkade jättebra. Sen har jag haft spån ett tag, men hon får sår på haserna. Hon ligger oftast ner och sover och det verkar som om spånet är för vasst för henne… Hon hade inte så när jag hade torv, så jag ska testa det igen…
Men det är väl ännu dyrare?

Jag har för mig att GG tar drygt 85 kr per torvbal…om de inte har höjt sedan jag använde torv sist för 3 år sedan.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

#45 torv köper du inte på GG, beställ från ohlssons råvaror istället. 3 pallar för 3510:- m fri hemkörning!
jag har betalat 32 kr för en bal torv.

var till Hedins trä här nyligen för att köpa spån hade för mig att de brukade ta 55 kr st, så de tyckte ja var ok. Men sen när ja skulle betala så tog de 69 kr st! De är ju skit dyrt för en spillprodukt! Men de är dom där pellets eldarnas fel, dom snor vårt spån!

Här på GG tar dom jag tror det var 95 kr eller mer för torvbalar.