OT: Huvudvärk
Har haft huvudvärk i en vecka nu.. Tabletterna hjälper inte.. Har testat med Ibumetin och även receptfria migräntabletter (ezee eller vad de heter) inget hjälper..
Det har börjat göra ont ner i nacken och även ryggen nu med..
På läkarstationen svarade de bara att ring igen nästa vecka om det inte är bättre då.. när jag ringde ner.
Någon som har något bra tips på vad jag kan göra?
jag har haft on ti huvet sen i maj förra året.migrän och stresshuvudvärk.du ska simma 3 gånger i veckan för att musklerna ska slappna av i nacken och skuldror.gå hos sjukgymnast kanske kan hjälpa dig att slappna av där du har ont!det finns så mycket att göra men jag kan nog inte hjälpa dig då jag inte märkt nått av den lilla hjälpen jag har fått….

#1 fy! sen i maj förra året? hur står du ut??
Har stundvis sån huvudvärk så jag mår illa.. igår eftermiddag var jag även helt skakig i kroppen.
ja du det frågar jag mig ibland med…men man lär sig att göra det.för får man ingen hjälp så måste man stå ut!ibland så bara grinar jag och tycker självklart synd om mig själv.och andra gånger så är man på topp och har mindre ont i huvet.men det går inte en dag utan huvudvärk.

#3 usch! jag som tycker det är jobbgt nu när jag haft det i en vecka..
jag förstår dig vekligen!!!men prova att simma så att musklerna slappnar av.men som sagt 3 dagar i veckan.slappna av mera,så kan huvudvärken gå bort.stressa inte.du skulle behöva prova nån tablett som är recept belagd!men det är bra att du provat recept fria då dom rekomenderar det först…..har du nån i släkten som har migrän?

Jag har själv migrän men brukar bara få ett anfall nån gång ibland.. detta är inte migrän då jag bli som klubbad när jag har det.. spyr, svammlar, yrar och måste ligga mörkt. ser vid migränen inte någonting utan bara flimmer..
Dessa symptom har jag inte alls haft nu..
kan vara stress huvudvärk.då du inte har migrän så kan man få stress huvudvärk emellan attackerna.

ok..
har du gjort nått nytt i livet dom senaste veckorna?ahaha va dumt det lät.

nope.. inte vad jag vet iaf.. =)
ok….annars kunde det har vart det.

Inte spänningshuvudvärk då? Det kan sätta sej riktigt hårt.. Allt me jobbet och allt kanske har satt sina spänningar..
Jag tycker också det låter som spänningshuvudvärk… Testa gå till en massör/kiropraktor och förklara problemet :)

hmm.. kan vara så.. inte riktigt tänkt på det.
Om man omedvetet går och spänner sig nånstans i kroppen brukar det hamna i axlar / skulderblad / nacke. Så det är värt ett försök, om inte annat känner man sig som en ny människa efter en riktig genomkörare :P

#15 så sant så sant!!

Håller med slo där. Samma har jag och behöver gå och få massage då och då.
Jag har precis samma symptom som du Dojo.

Om jag är stressad över något så spänner jag mig i axlarna sen sprider det sig till nacken och ryggen.
När det har nått nacken får jag ont i skallen och när det har satt sig i ryggen har det gått för långt för mig och då är det bara att gå till en massör eller kiropraktor.
Har du druckigt ordentligt med vatten??
Vätskebrist orsakar huvudvärk samt att det samlas slagg i musklerna som annars skulle transporteras ut med pinket om du dricker ordentligt med vatten…musklerna blir då stela och värker och det blir en ond cirkel.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

DOJO…om du ska börja simma säger du till mig. Då hakar jag på….det behövs för min mage nu…hehe..i vattnet blir den tygndlös…..

#18 jag dricker inte vatten.. dricker mjölk eller cola eller juice etc. istället.
Och ja, det har jag iaf druckit ordentligt av!

#19 lovar att säga till i så fall!

#20 Cola är det koffein i…koffein är vätskedrivande!

fast jag dricker mest mjölk..går väl åt minst 3l /dag..
drick sött och är lite choklad, lägg dig i ett varmt bad, släck alla lampor lägg dig och försök slappna av.. låter som du har spännings huvudvärk, eller migrän.. täken på att något inom dig inte står rätt till.. drick massor med vatten minst 2-3 liter dagligen… jag lider själlv av migrän har det 2-3 gånger i veckan eller lite mindre.. då hjälper inga tablettr mig bara att sova
ta ej tabletter fören du nästan börjag gråta eller prisis när du börjar att känna av det
min före detta kompis blev tablett missbrukare av spännins huvudvärk, käkade minst 1-2 kartor alvedon nästan varige dag..
Har också haft huvudvärk ett par dagar nu. Usch! Hoppas du blir bättre.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

har ni oxå tryckande varmt?
Vi har 28 grader och vindstilla och det är fruktansvärt tryckande.
I morse vid 7.30 var det 15 grader enligt termometern så jag trodde det var kallt men det var väldigt kvavt och kladdigt ute.

Dojo tror att vårt väder kan vara en liten bov också här…det växlar hela tiden och det kan lätt sätta sig som huvudvärk. Har haft huvudvärk jag med länge men drick och vila. Min barnmorska sa idag när jag blev tvungen att kolla min värden för märkligt mående, att detta vädret är tufft för människan idag. Alla ska lyssna på sina kroppar och vila när kroppen säger ifrån…vi är inte vana vid detta klimat som är nu. Och du cola…försök byta ut det mot nån annan dricka…. ett råd bara.. KRam och hoppas du snart blir bättre
'man ska vattna insidan av kroppen lika mycket som utsidan'
med vatten Dojo ! jag dricker också för mycket cola, men känner direkt när jag behöver vatten.
du kan inte fjäska till dig lite massage av någon ?
Vill ABSOLUT inte skrämmas, men det kan ju vara något som är "fel" med dig. Att ha ont i huvudet i en hel vecka och sen få ont i ryggen och så är ju inte normalt :/

#28 men jag kan inte dricka vatten.. vet inte varför jag bara HATAR det! smakar ju ingenting!jag tycker faktiskt att det är rent äckligt..

När jag dricker Cambridge då och då för att gå ner i vikt. Då dricker jag också 4-5 LITER vatten per dag. Snacka om att bo på toaletten då. *fniss*
men dojo, drick med lite citron i ? eller saft kanske ?

#31 haha!