Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 1537 ggr
gejsa
0

O.T. Många nya se hit!

Jag tycker att på sista tiden har det kommit hit många nya. Och inte så många skriver om sig själva på sin sida. Vi "gamlingar" känner ju redan varandra.

Så för att få lära känna er kan ni väl presentera er här på tråden och var ni bor i för stad (om ni vill) iaf vad ni har för häst om ni har häst givetvis. Hur gamla ni är, hur länge ni har ridit. Allt sånt är alltid intressant. Kör på!

Välkomna ska ni alla vara iaf. Skrattande

Ni får ursäkta oss om vi tar en del för Troll när ni kommer nya. Men det är för att vi har haft väldigt många sådana här på sista tiden. Som bara vill bråka och störa vår gemytliga stämmning. :)

binni
0

Tjej i 40 årsåldern från Södermanland och ägare till islänning.

Alex
0

Kanske vi gamla borde säga nåt också, så de nya vet vad det är för folk de pratar med? :P

Välkomna alla nya i alla fall :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
0

Jag är ett stooort troll och skriver bara ibland. ;-)
Annars är jag hästlös och en lite smått rabiat tant :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

#1 Åh, vad är det för islänning? :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Snuttan2
0

Jo, vi har haft väldigt mkt troll? Antagligen därför vi är så fundersama till alla nya…

Jag kan bara säga att jag menar inget illa även när jag inte är snäll Oskyldig 

Snuttan heter Jenny å är rädd för andra, därför jag är så elak ;) Ni kan vara säkra på det: kan jag svaret på något eller förklaring till det är det för att jag sitter på samma problem. Så nu kan ni annvända det emot mig ;)  

så hej hej :)

binni
0

En fin gammal skogsmulle, jag tävlar inte men han har varit tävlad.

gejsa
0

#1# I vilken stad bor du i? Hur gammal är islänningen. Har ju själv islänning.

binni
0

Gejsa, håll i hatten jag har nyss stått inackorderad hos dej.

Alex
0

#6 Okej. :) Vad har han för stam?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Är det du Lotta?

binni
0

#9 Far Hödur fra hvoli mor Lethja fra rexhof

binni
0

ja det är jag. Hur har du det ?

gejsa
0

Jag anade nästan det faktist. Jag har det bra. Har fått hit en duktig tjej som håller på och rider Fille så han är inte långt ifrån tölt nu verkar det som.

Du då? Vad var det för  hästar som ni kom förbi oss med häromdagen med vagn?

[Avslutat konto]
0

Jag heter kajsaoch är gaanska ny här. skriver inte så jättemycket men jag läser nästan alla trådar

själv har jag ridit i ca 5 år (kmr inte riktigt ihåg när jag började)  

själv bor jag i stockholm och är hästlös! :)

electra
0

Jag e värmlänning å travfanatiker. Ingen egen häst längre tyvärr men ridtränar andras travare. Ridit i drygt 20 år. (E 30 nu) Håller mest till på Trav.ifokus

binni
0

#13 det var vi som for förbi, va skoj att det närmar sig tölt för Fille. Har du fått fram tölten och kännt på den själv? Det var Evas häst som drog vagnen är med henne och kör 1 gång i veckan, har anmält mej till tömkörningskurs.

Snuttan2
0

Ni som inte skriver; varför gör ni inte det?

Vågar ni inte, kan vi göra något för att ni skulle skriva mer?

gejsa
0

#16# Ja, jag såg att ni for förbi. Det var jag inte osäker på. Såg att du satt bredvid. Tömkörningskurs? Tänker du börja köra Falki? Men det var väl inte Eva som körde? Kände inte igen henne. Det var ju en liten flicka som red med också.

gejsa
0

Varför har du bytit nickname  här förresten? Ditt gamla finns inte ens med. Och sånt brukar inte kunna tas bort.

binni
0

#18 Vi får väl se om jag kan köra Falki, vill först läramej tömköra ordentligt. Jo det var Eva som körde och en medryttar tjej.

gejsa
0

Jag kunde ju köra Gobban ett tag så. Han var ju 17 år då. Funderade ju på att köra Fille men alla sa ju att han inte kunde få fram tölten då så jag vågade inte det. Körde ju in Gejsa och vårt russ förut.

binni
0

#19 tog bort min första och startade en ny

Alex
0

#21 Varför skulle man inte kunna få fram tölten för att man kör hästen? Folk tömkör ju hästar i tölt till och med, så det är inget att lyssna på ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

binni
0

Nu måste jag gå och lägga mej går ju upp 5 varje morgon

gejsa
0

Ja, jag vet att du ska upp tidigt. Är förvånad att du satt här så länge. Hej så länge. Vi hörs. Natti natti

Snuttan2
0

Varför skulle det bli svårare att tölta om man kört in dem?

Den isläning jag ridit körde jag även, töltade med lätt vagn utan problem och med ryttare. Men det var en riktig naturtöltare eller vad man säger…

binni
0

Gejsa jag tror visst du kan köra Fille han som är så lugn och cool.

gejsa
0

#23# Ja, du inte vet jag. Jag har ju inte haft någon islänning som var ung förut så jag litade på Bukefalosfolket. Skrikandes

Inte arg på dig utan på dom. För jag hade ju tänkt köra in honom vid 2 - 3 års ålder så han skulle stärka sig innan vi började rida.

gejsa
0

#27# Ja, det tror faktist jag med. Men nu rids han ju rätt så mycket. Så vi börjar försiktigt med det nu.

gejsa
0

#26# Fille är inte naturtöltare.

pippa__
0

hur kan det komma sej att en islänning inte kan tölta? har dom inte det i sej? vill tillägga att jag kan INGENTING om islänningar därav frågan…

Alex
0

#31 Jo de flesta. Men vissa kan inte, av olika orsaker. Kan bero på kroppsbyggnad, muskulatur, ryggont… Eller så har det helt enkelt "ramlat bort" av nån anledning om man säger så. :P Alla har ju inte flygande pass heller, är ju bara några ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Hihi pippa_ du upprepar dig tror jag. *fniss* Jag har svarat dig en gång förut ang detta.

Alla islänningar har inte tölten i sig. Man måste locka fram det. En del får man inte ens fram tölt på. Men dom är få tror jag.

Men jag har sett Fille tölta i hagen och han kommer att tölta snart.

pippa__
0

Aha tackar för det svaret!! =))

Nee du gejsa det har du nog drömt..=) Har aldrig frågat om islänningar innan..(tror jag iaf) hihih

Alex
0

Sen så kan jag ju tillägga att vissa är väldigt svåra att få fram tölten på också, fyrgångare är i regel svårare att få bra tölt på än femgångare. Men finns såklart undantag. ;) Men det är sällan (näst intill aldrig) man ser fyrgångare tölta i hagen.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Jo du, jag är nästan säker på det faktist. Tror jag. *ler*

gejsa
0

#5# Säger du det! Då kanske Fille kan bli 5 gångare med tiden då? Fast å ena sidan trodde uppfödaren att Fille skulle bli 4 gångare och hans halvsyster som står på gården bredvid mig skulle bli 5 gångare. Hon töltar bara, dom kan inte få fram trav på henne alls säger dom.

Snuttan2
0

Min extra tränare har ju en väldigt stark tro på att tölt inte är en gångart (jag är lite halft med henne, men kan också vara hjärntvättad utav henne). Hon har lärt ett utav sina halvblod att tölta, den gör det dock mkt långsamare än vad isläningar å travare (de enda hästar jag kan komma på att jag annars sett tölta live) gör, hon liksom tänker i varje steg ser det ut som…

Alex
0

#37 Tveksamt om ni har så svårt att hitta tölten, men inte omöjligt.. Finns jättebra passhästar som travat sig igenom uppväxten. Men som sagt, väldigt ovanligt…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

#38# Ja, vi vet att din tränare tycker det. Det var ju bl a av den anledningen som hon gick försvann härifrån.

Hon kallade sig ju för ….!

gejsa
0

#38# Ja, vi vet att din tränare tycker det. Det var ju bl a av den anledningen som hon försvann härifrån. För vi andra var så envisa och inte höll med henne om det.

Hon kallade sig ju för ….!

Snuttan2
0

Hon har lite temprament ibland japp… Oskyldig Och det kommer ifrån mig, haha

Alex
0

Va, var det din tränare Snuttan? Det fattade aldrig jag..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Haha kommer från dig. Då måste ju du vara hennes mamma ju. Nej du har inte så mycket temprament kvar längre tycker jag. Isf så tyglar du dom rätt så bra.  *ler*

Alex
0

Hon tar väl ut det på mobilen istället.. Hihi ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Haha fattade du inte det Alex? Det skrev hon ju när hon kom hit. Jag t o m trodde att det var snuttan som var …. i början. Dom skrev så lika. Minns du inte det. Snuttan var skitarg på mig ju.

Ja, du var ju bland dom som var så irriterad på … för det där med tölten. :)

gejsa
0

Hihi ja, den stackars mobilen ja. *fniss*

gejsa
0

Hihi ja, den stackars mobilen ja. *fniss*

Snuttan2
0

Jag tränar inte regelbundet för henne. Hon är mitt nät-stöd å jag åker ut till henne lite till å från.

Jag var skitförbannad på dig (gejsa) för att jag på julafton eller dagen innan skrev att jag tänkte supa å ta lite roliga piller för att vara nerdrogad över julhelgen å d blev du upprörd över att du inte tyckte det var passande för mig att svära över mina föräldrar eller skriva att jag gör/gjorde det.

Nu måste jag jaga mat…

Snuttan2
0

Skulle vi föresten vara samma person? :P haha

Alex
0

#46 Måste jag ha missat ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

#49# Ja, det vet jag och kommer ihåg. Vi satt och skrev här på julafton med ju. Och folk var ledsna för att vi var så elaka mot varandra på  julafton för då ska man var snäller. hihi

ja, det vet du väl att jag trodde? Ni skrev så himla lika. Du har faktist ändrat din stil till betydligt mjukare person nu. Heder åt det. Nu är det bara jag kvar. *fniss*

Snuttan2
0

Jag har aldrig förstått varför man bara ska vara snäll någon dag sådär ibland, jag har noll holiday-känsla Generad Bättre att ge presenter för att man menar det så där lite på måfå eller när man tycker om någon :P

Haha, gills jag som snäll nu? Oskyldig 

Jag har fö kommit på gamal medlem som jag saknar, NinaToy, vart har hon tagit vägen, inte sett något ifrån henne på länge?

[louise80]
0

Eftersom jag missade denna tråden så får jag skriva lite om mig själv nu då……

Snuttan2
0

Hej jag heter Snuttan och jag är en Ridsportist? Oskyldig

Alex
0

#53 Där sa du nåt, hon måste ha vart borta ett bra tag ju…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Henne har jag på min msn. :)

Ja, det minns jag att du skrev då folk ville att du skulle var snäll på julafton. Klart man ska ge presenter ändå om man känner för det.

Snuttan2
0

Gjorde jag? haha, vad bra minne du har. Måste börja bli nogrannare med vad jag skriver, folk läser faktiskt och kommer ihåg det! Förvånad

gejsa
0

#54# Ja, gör det. Skriv lite om dig själv. Denna tråd verkade bli en minnestråd nu. hihi inte alls meningen ju.

[louise80]
0

Jag heter Louise och bor i Kungsbacka söder om göteborg, har varit medlem här ett tag nu men inte varit så jätteaktiv. Jag har en halvblodsvalack som heter goldfinger -94 e. Goldgraf- Kaliber, som har tävlat 145 hoppning. Köpte honom för 3 år sen men har tyvärr inte tävlat sen dess då min egen hälsa svikit mig lite. Men nu ska vi igång igen och satsar på nästa år, ska börja träna seriöst igen nästa vecka då vi ska åka till min goda vän NIklas Parmler, och det ska bli så kul att komma igång ordentligt igen.

Jag har sålt en D-ponny till peppe här på iFokus som heter Blacky, och jag vill ännu en gång önska dom lycka till

Snuttan2
0

Alla trådar spårar ut nattid Generad

Alex
0

#60 Inte tillåtet med hjälmlösa bilder.. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[louise80]
0

ursäkta tänkte mig inte för, kan någon ta bort den då………

Alex
0

#61 Kan kanske komma ett botemedel mot det nån gång, förhoppningsvis..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

#60# Jaha, det var du som sålde hästen till peppe. Oj, hoppar den så mycket? Att du vågar.

Välkommen ska du vara med iaf.

Ja, alla trådar spårar ur snart. Men så länge vi har kul så…..Men jobbigt för andra att komma  hit och läsa i morgon bitti ju. *fniss*

Snuttan2
0

Man kan ta bort sitt huvud, blurra eller radera så kan du ha bilden Louise ;)

Jag är dålig på att ha hjälm med Generad

Alex
0

#65 Äh, vaddå jobbigt.. De kanske har kul.. Eller så blir de sura för att de missade det, så är de själva med nästa natt.. Eller nåt. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Hahaha kom precis på att man kanske kan måla dit en hjälm på huvudet också? Det vore ju kul.. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

hihi vi vet det snuttan. Synd att du inte hade det när du red Gejsa?

[louise80]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tävlade inte 145 på honom, har bara tävlat 130 själv, och så byter vi bild

gejsa
0

Bara 130!! Jag har hoppat 70 som mest. *ler*

[louise80]
0

Alla e vi olika, jag tycker numera att 110 är högt, ser inga distanser längre efter det långa uppehållet ……..men målet e 130 igen. Får väl se om vi når halv vägs Skrattande

gejsa
0

Ja, nog är vi olika. Har ju höjdskräck ju. :)

Alex
0

Haha men gejsa då.. Vågar du ens stå upp då..? ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[louise80]
0

nä nu e det sängen som gäller ska ju jobba tidigt imorgon. Go natt på er

Alex
0

Samma här. Natti natti.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

#74# Det märks att du inte vet hur kort jag är. *fniss* Kan inte få höjdskräck av min längd precis.

Jag med. natti natti

Alex
0

Jo det vet jag, och du är längre än 1.30.. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Jo, men inte mycket mer heller. Förresten hur vet du att jag är kort? Fundersam

Alex
0

Du har skrivit det nån gång. :P Jag är inte nån flaggstång själv heller direkt.. ;P Så hör jag om nån som är kortare så lägger jag oftast det på minnet Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Hihi jag med. jag läste i dag att du var tvungen att ha kudde när du körde bil. Det har jag med i vissa bilar. :) Men jag kommenterade inte det då.

gejsa
0

Hihi jag med. jag läste i dag att du hade kudde när du körde bil. Det har jag med i vissa bilar. :) Men jag kommenterade inte det då.

Alex
0

Hihi ^^ Fast det behöver jag inte egentligen, bara Jonas som påstår det. :P Min korta längd sitter väl mest i benen…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Ja, var skulle den annars sitta menar du? *fniss*

Alex
0

Haha va? ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Din korta längd var skulle den annars sitta om inte i benen. hihi

Alex
0

Överkroppen? :P Har inte värst kort överkropp direkt, så därför behöver jag ingen kudde att sitta på i bilen.. ;) För det är benen som är korta. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Ja, ja, jag skojade bara lite med dig. Man brukar ju säga att man är kort i rocken eller har korta ben. :)

Alex
0

Jaha.. Men jag är trött och blond, då kan du inte komma med såna skämt förstår du väl.. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

pippa__
0

gejsa…tycker inte du ska länka till sånna konstiga bubbelspel som man blir beroende av Skrikandes!!! Hihi kommer drömma om bubblor i natt..har suttit me det till och från i 3 timmar…=) Ne skämtar bara me dej!! Det är jättebra!!! hahaa

gejsa
0

#90# Storskrattar! jag blev med såld ett par dagar. Nu orkar jag inte längre.

pippa__
0

#91 drömde faktiskt om bubblor *asg* Men visst är det kul!! "Bara spela EN gång till"…..hahaha

gejsa
0

Fniss, du är inte klok på en fläck ju.

Konstigt förresten finns det inga fler nya medlemmar. Erkänner att vi försört tråden rätt så rejält. Men dom kan ju skriva emellan våra rader. Vi lär ju läsa och svara iaf.

pippa__
0

Men det blev nog lite mkt trollsnack igår därför inte så många vill skriva längre kankse…Generad

gejsa
0

Det tror jag nog. Alla är ju inte troll. Vi har ju haft några stycken som bara kommit hit för att provocera eller komma med löjliga frågor och kommentarer. Och skriver man då på ett sätt som man kan tolka vara ett troll så blir det ju lätt så.

Men dom som inte är troll ber iaf jag ursäkt å allas vägnar om vi beskyllt dom för det. Det är bara att köra på och forstätta skriva. Tids nog så lär även dom som trodde att någon var troll ändra uppfattning.

Snuttan2
0

Gud vad vi måste vara sega å duma hela bunten Generad

pippa__
0

snuttan vrf?

Snuttan2
0

För att vi utgår ifrån att alla är troll å övht bara hänger kvar i att ha samma inställning till alla andra å så gnäller vi över att vi har lite aktiva medlemar kvar…

pippa__
0

HAHAHA jaa det är sant!!!

lisette
0

#98 fast där kanske du har anledningen? ;)

Snuttan2
0

japps, är därför som jag tycker ovanstående :P

gejsa
0

Ovanstående är det mig du menar snuttan? ;)

Snuttan2
0

jag är trög igen å hänger inte med nu.. Men menar ovanstående #96 med förklaring #98

Sitter fö å läser Tidnignen Ridsport å har kommit i första delen tilll s17 där det är en artikel ombilder som tidningen StGeorge tagit på proffsryttare som misshandlar häst, någon som vet vilken ryttare det är?

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.