Jag ska köpa häst
Jag är 10 år och jag ska få en häst. Mamma har sagt att jag skulle börja leta för hon hade lovat mig sedan jag började rida en egen ponny när jag fyllde 10. Tyvär så vet jag inget om hur man köper en ponny kan inte ni hjälpa mig?
läste på din sida.. har du ridit i 2-3 terminer ? Tycker det är för kort för att få häst/ponny då..
Oj , jag tkr om man bara har ridit två terminer på ridskola så borde man vänta. fast om du har häst kunniga föräldrar så är det inget problem .

Jag är ganska duktig på att rida. Jag är bäst i min grupp säger min ridlärare. Jag har fått alla hästar att galoppera. Mamma säger att jag klarar av det. Hon rider inte.
jo men att kunna galoppera en häst betyder ju inte att man kan ta hand om en i ur o skur, sommar som vinter.. tänk en extra gång innan du/din mamma köper en häst.. =)
Det krävs lite mer att få en häst att galoppera för att ha en egen häst, det är mer ansvar än vad man tror. Tycker att du ska fortsätta på ridskolan ett tag till och kanske försöka få tag på en snäll medryttarhäst istället?

tycker medryttarehäst eller sköthäst verkar passa bättre. på din sida stod det dessutom att du skulle slutapå ridskolan om ni köpte häst, vill du inte komma längre än "bara" ha lärt dig galoppera? hittar du en sköthäst eller medryttarhäst så kan du nog fortsätta på ridskolan och både lära dig mer och få vara med hästar oftare.

Jag kan mycket om hästar och jag ska köpa en tävlingponny och tävla med den i hoppning. mamma säger att jag klarar det. Vad är medryttarhäst?

Lite rädd för att återigen inte mata trollet….

hmmm

#9 eller?

medryttarhäst är när du hjälper en annan person med dennes häst. det kan vara som att ha egen häst fast bara ett par dagar i veckan. en liten test att ha egen häst kan man säga.
pippa__ tror det kan vara det med….men samtidigt, vet inte…
låter lite som ett troll men är det inte det så svarar jag väl ändå;
#7 En medryttarhäst är en häst/ponny som man hjälper till att rida och sköta några dagar i veckan, ibland betalar man ägaren varje månad för det, ibland inte. Många tävlar även sina medryttarhästar… Prata med din ridlärare och fråga om hon tycker att du är redo för en egen häst.

Klart du kan köpa dig en häst. En c-ponny vore väl lagom till dig. Har du någonstans att stalla in hästen då? Din mamma vet hur man sköter en häst hoppas jag. Du får väl ta lektioner med din häst sedan så du får lära dig rida din häst. Själv köpte jag en häst till min dotter när hon var i din ålder. Men då kunde ju jag sköta den åt oss. För ensam kan du inte sköta en häst.

suck!

En sak är ju säker, har du inte hästkunniga föräldrar så ska du definitivt inte ha egen häst vid den åldern.. Vänta några år, det är aldrig försent att skaffa häst, bara för tidigt…
JAG ska köpa häst iallfall!!! Har fått klartecken från ägaren till mina 2 fodervärdshästar(shettisarna) nu att jag ska få köpa dem! Är så glad att jag får det! Ska visa dem båda på lördag på Bjärsjölagård! Lisette får vara m som hjälpreda! Tack för det!:-D