Back On Track?
Vad tycker ni om back on track? En kompis till mej har beställt ett schabrak från BOT i förebyggande syfte. Jag är väldigt skeptiskt till att använda det i förebyggande syfte, men det finns kanske nån som kan överbevisa mej?

Nån som tycker nått?

Jag tycker det är väldigt bra, jag använder fyra kardborrebandage och ett på ryggen och det efter hårdare dressyr eller hoppass, jag tycker det funkar mycket bra och hästen kommer fortare tillbaka efter en hård träning om jag använder Back On Track men man ska inte ha det jämt vilket man kan läsa om på hemsidan.
Övertygad? Det är jag det var en väldigt bra investering tycker jag 
ja som lorita säger, så verkar det som om folk har väldigt positiva saker att säga om BoT….

#2 Vad menar du me att den kommer tillbaka fortare? Fattar inte riktigt vad det är bra för….hästens blodcirkulation ska ju komma igång även om man använder vanligt schabrak..Övertyga mej mer!! 

Jag har ju reumatism och då använder man ultraljud för att få fart på läningen, samma effekt har BoT också, jag märker en betydande snabbare återhämtning. Sen jag började med BoT så har jag aldrig tänkt tanken hon/han är nog stel för vi jobbade så hårt i går (eller förrgår) det funka helt klart och hästarna mår bra.

Hmm fortfarande inte övertygad..=) Vill ha en bättre förklaring vad det är bra för (bättre än den som står på hemsidan)

Då får du köpa själv och testa eller se effekten hos din kompis häst……det funkar jag lovar 

Min häst står lindad med det varje natt, plus att jag har ett heltäckande täcke och en filt som man bara lägger över ryggen,korset och rumpan. Jag tycker det är jättebra! =)

På benen förminskas gallorna om hästen har några, och ökar blodgenomströmmningen i ryggen. Mitt sto har otroligt aktiva bakben och blir lätt srum i lårmuskeln. Jag tycker hon har blivit mycket bättre sedan jag började använda detta för ca 1½ år sedan. Det tycker också hennes massör =) Men börja med att köpa "filten" som man sätter fast över ett vanligt täcke. Tex fleece med hjälp av en täckesgjord. Den täcker som jag sa innan ryggen, korset och rumpan :)

Min gamling (30 år med stela galliga ben) lindades varje natt med back on track på bakbenen, det gjorde underverk på honom! Det blev mindre gallor (om dom inte försvann helt o hållet) o han var inte alls lika stel längra. Har även fått chansen att prova ett "ryggunderlag" på Heeman när han var stel o öm i ryggen (förmodligen hade han blivit kall av regn dagen innan), ett par timmar med den så var det helt borta!

#10# Lever han inte längre?

Att använda det i förebyggande syfte är det väl inga fel med? Det är jättebra, det är ju inte så att det gör saken värre om man använder det utan några problem =) Alla jag känner är hur nöjda som helst med sina BOT prylar!

#11 Jodå, han gjorde det för 4 veckor sen iaf (sist jag var o hälsade på), men det är ju inte jag som har honom längre så jag vet inte dom lindar varje kväll (hoppas iaf att dom gör det).

kan dom inte få problem med lederna om man har det för mycket? (varje natt) typ torka ut lederna eller nåt
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#13# Skönt att höra. Trodde att han var död nu. Vem sköter honom? Står han i det stallet som Linnea hade sin häst?

Pippa, jag håller med dig. Jag är också skeptisk. Till Mangis har jag köpt två omgångar transportpaddar (som når upp över hasen) och en ryggpad, men kan inte säga att jag sett ngn effekt. Men så har ju min häst knappt använts sedan jag köpte dem heller… För min del var det en "sista chansning" som inte riktigt fick någon chans att visa vad den går för.

#15 Nej, han står kvar här i Vallentuna, ca 45 min ridväg från där jag har min nya :) En f.d. medryttare till Soya faktist som har honom som sällskap till sitt sto.
Har paddar till Lyrik. Lindar honom ibland med dem, när jag ser att det behövs. Han blir bättre av dem.

en kompis köpte paddar till sin ponny och det märktes en klar skillnad..