Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 419 ggr
steffy
0

brinnande höbalar

http://www.kvp.se/nyheter/1.805811/200-hobalar-sattes-i-brand

(vi har fått in 2st i stallet som röker, för 2 veckor sedan så hittade jag en fimp på höloftet)

gejsa
0

Fy vad taskigt! Tror du att någon satt eld på dom med flit? Var är det någonstans?

[slo]
0

Kan ju ha varit så att någon haft en fimp lös i fickan, för att inte vilja skräpa ner, och sen tappade den på loftet ;)

steffy
0

1# det är inte i närheten av mig, men när man läser sådanthär och man själv har hittat en fimp på vårat höloft, så blir man lite orolig, då stallet har brunnit ner en gång redan (för många många år sedan).

steffy
0

2# den låg på en av hästfodertunnorna på locket

Johanna
0

normala människor…

det är ungefär som att gå o sticka hål på ensi/hösilage balar bara för att…. suck suck!

Alex
0

Det är ju härligt att folk inte har bättre saker för sig…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

bubbelbubbel
0
Lina
0

ojdå! de e ju inte alls långt ifrån mig.. tur att det inte var min halm :S

DojoKelder
0

men suck! är folk så sysslolösa?

[slo]
0

#9 Uppenbarligen… Polackerna har ju kommit hit och tagit deras svartjobb ifrån dom ;)

Bunta ihop dom och låt dom göra nån nytta… Vi behöver asfaltera om några vägar här i krokarna :)

Anna Johansson
0

Det kan ju faktist vara så att hö kan antända av sig själv, nu vet ja inte om så var fallet just här men har han otur så kan det hända. Känner några som för flera årsedan fick hela stallet nerbrunner pgr att höt hade antänds på höloftet. Så tydligen så kan det hända om man har riktigt otur. Risken är on inte höt är 100% tort så kan det starta en prosses som tillslut gör att det börjat att brinna.

Alex
0

#11 Fast nu står det ju "flera vittnen ska ha sett en person tända på för att sedan lämna platsen med bil" så i det här fallet verkar det ju inte vara så…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst