Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 3709 ggr
AliceL
0

Ridbilder. :)

Har säkert varit massa sådana här trådar innan, men jag gör iaf en ny. Släng in bilder när du rider, berätta gärna lite om hästen också. :) Vill du ha kommentarer så skriv det också ^^

Och jag vill inte höra något om att man är för dålig för att visa eller ngt sånt >:)

Believer
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har inga nya ridbilder, men slänger in en gammal då från i vintras =P

kommentera gärna. vet att jag sitter med händerna väldigt långt bak på den här bilden =P

Believer
0

en till då.

samma på den här. händerna lite långt bak samt att min underskänkel har åka fram lite väl mkt. =/

Lina
0

Jag och mitt 5åriga hbl.

kommentera gärna :)

Believer
0

på bild 2 ser det ut som om vi rider i nerförsbacke. men det är bara min sambo som inte ville hålla kameran rakt =P

Believer
0

här är även en bild på mig och en fjording jag red i ett stall jag jobbade i förut.

AliceL
0

Beliver; upp och ihop med handen. Sträck lite på dig, och försök att rida hästen mer framåt med ben och säte till en stilla hand. menar inte att du ska driva hela tiden, men om du tar ihop handen och har en mjuk, stilla hand och bra driv i baken, kmr hästen snart söka sig framåt nedåt med tygeln utan att du behöver bredda/ta ner handen. tygeln ska bara användas till att visa hästen hur långt fram den ska gå med huvudet, och egentligen aldrig verka bakåt. På första bilden ser hästen väldigt, vad man ska säga,.. osammanhängande ut. försök att rama in bättre med båda benen ^^

AliceL
0

Föresten Beliver, båda dina hästar var väldigt söta. :D

AliceL
0

Lina: Fin sits, men din hand ser väldigt låst och hård ut. Hästen ser lite spänd ut i ryggen och nacken. Försök och ta upp handen, och rida mer framåt med ben och säte. en stilla hand+bakbensengagemang gör att hästen automatiskt söker sig framåt nedåt, om man har en mjuk och fin kontakt där. snygg häst annars. :)

AliceL
0

Slänger in en bild sj.. ^^ Jag och min miniC-ponny på framridning till en klubbtävling dressyr.. Fick 67% i LB, nöjd.. ^^

AliceL
0

och när vi hoppar, framhoppning LD. x) en av våra bästa rundor blev det, :)

foto: Emelie Gertmo (emelie.)

AliceL
0

och juste jag vill gärna ha kommentarer. ^^

mazze
0

Här kommer en på mig o Bus, ni får gärna kommentera ;)

mazze
0

en till…

Beundy
0

#9-10 Ni är så söta :)

#12 Fint :)

Kan visa en bild på mig och pållen, den är väl inte jätte nu men inte jättegammal heller. Kommentera gärna :)

AliceL
0

väldigt fin häst mazze! Lite mer buren hand bara.. ^^

Beundy
0

det fick bli en redigerad bild

mazze
0

#14, 15 Tack, jag vet att jag har en tendens att lägga händerna lågt. Ligger nog i sen jag red in henne.

anna.
0

Jag och Donna, komentera gärna :)

Emelie-G
0

*putt* ^^

AliceL
0

Ingen mera? :O

anna.
0

Putt :)

AliceL
0

va tråkiga alla är (A)

Emelie-G
0

alice du vet redan hur dåligt jag rider så du behöver inte så det på bild också =)

AliceL
0

#23 möööööh sånt fick man inte ha som ursäkt! xD Och du rider inte dåligt din lilla fjärt, du vinner ju hela tiden!!

anna.
0

puuuuutt, kom igen :D

Struten
0

kan väll peta in en från i veckan, väntar på bättre bilder men tjejen som fotade har inte vart inne så hon kunnat skicka.

Ni behöver inte komentera för jag har inte den blekaste aning om vad jag gör på bilden

Jag sitter typ i stolssits men de tro jag är för att jag har lite för korta stigläder sen ger den där sadeln inte mig nå stöd för fem öre, den är  lite för stor för min rumpa åxå(de är en ridskole häst som jag hyrde, skku igentligen ha hafft en annan men den blev halt för att dom plockade av skorna på den, fattar inte varför dom gjorde de hon skulle inte på bete än), sen sitter jag tillpåköpet framåtluted och kortar tyglarna eller nårr har inte börjat rida riktigt ennu^^

och att saaldeln ligger för långt fram vet jag, sadladee längre bak men den har troligen glidit fram för hon är så fet den ville inte riktigt hållas på plats, hon sku behöva banta en hel del, men hon har gått på bete så hon magrar väll förhoppningsvis av en del till hösten igen;P

Red typ barbacka resten av veckan, tro jag red tre ggr med sadel, sen insåg jag att vi kom bättre överens uten den^^

tessa
0

#26: VIlken blank, fin häst =)

tessa
0

Vår allra första ridtur tillsammans förra sommaren. Katastrofal ryttare men fin pålla =)

Struten
0

fFck bilderna nu, rider barbacka och sitter lite skummt, jag ser själv en massa fel jag gör, men ni får gärna komentera endå^^

Sen vet jag itne om de bara var bad moments bilder eller om hon verkligen gick så där hela tiden för hon känndes som att hon givk i en bättre form och lite mer sammlad när jag red, men när jag ser bilderna börjar jag fundera hon är lite lång ^^

Struten
0

en till bild

Struten
0

en till, vart man ser min sits lite bättre, sitter med fötterna väldigt långt fram men de är typ för att hennes mage knuffar fram dom^^

Struten
0

en sista, resten var inte så bra^^

AliceL
0

Fina bilder Struten :) du sitter helt ok och verkar inte göra konstiga saker x)

Vem har vacker sits barbacka? (a)

[Emma123]
0

vad fina bilder=)

joytick
0

Det här är nog den vackraste bilden jag har på mig hhahahahahah xD Erika, du har ju bilder från Gittan lektionen som e rätt fina? :)

Beundy
0

Här är en bild på mig och min gubbe ^^

Beundy
0

En till..

AliceL
0

hur länge har du haft din häst Beundy? ^^

Beundy
0

#38 Var fodervärd på han några månader så i mars blev han min så jag har inte haft han så jättelänge :)

Snuttan2
0

Beundy, är jätte tydligt hos dig ;) Du sitter som en hösäck och därför går din häst som en hösäck..

Tre punkter i sitsen emot sadeln, nu sitter du i stolssits. Rulla runt i höftleden och mjukna upp, för sedan låret bakåt, slappna av i knä och fot och låt foten flexa med och komma ner med hälen. Som det är nu sitter du och spänner dig kort i hela benen.

Räta upp dig i överlivet (tänk att någon drar dig i håret ifrån ovan), sitt rakt och andas djupt. Slappna av och rulla med axlarna, du kniper med dem nu (syns på att de är framför dig). Armbågsvinkeln behöver komma upp och ihop med händerna, mjukare händer, se på hur hästens bett ser ut på bilderna, det ligger inte avslappnat, utan är på båda bilderna tillbakadraget (= du sitter och håller tillbaka hela tiden).

När du inte sitter som en hösäck och spänner dig, kommer din häst kunna bli avslappnad och korrigera hur han bär sig lite. :)

AliceL
0

Sittsgurun snuttan, har du ngt tips mot en livlig underskänkel? x)

Beundy
0

Vet att jag spänner mig i knäna men det är så svårt för mig att slappa av :P

Tack för kommentarerna Snuttan :), ska tänka på vad du sagt.

joytick
0

Tack Snuttan xD haha jag har försökt dra bak hennes ben så har jag sagt att det ska kännas som nån drar henne i håret xD haha men du förklarar mycket bättre än jag :) Hon brukar spänna sig ganska mycket i benen men igår då f*n fick hon sitta och galoppera utan stigbyglar så satt jag där med hökögon och kolla så att hon inte drog upp knäna och spände sig 8) Synd att jag inte är lika duktig att hålla kolla på mig själv när det gäller sisten xD Jag spänner mig rätt bra i benen jag också och så brukar jag följa med hästen när den går på tygeln xD

thilda-
0

en bild på min ponny då hon tävlar för första gången i monte.. men det är inte jag som rider då men :)

joytick
0

Jag vågar inte visa mina bilder för jag sitter jättehemskt :S

joytick
0

Vågar jag, Erika? Eller vad tycker du? Kan ju kanske ta en gammal marran bild xD hehe

Beundy
0

Ja, du vågar ;)

Snuttan2
0

Har jag blivit utnämnd till Guru nu? :P Är Gud nästa steg? Oskyldig

Alice, jag skulle fundera på varför jag hade för rörliga skänklar, har jag inte nog med tyngd i foten, är jag för avslappnad (lite muskel/hållningsspäning måste man ju ha)… Är det för att att jag flexar med i rörelsen för mkt utan tyngd eller för att instinkten till att driva med hälen fortfarande sitter kvar (är väll få som inte fått lära sig det)..?  Rör du för mkt på underskänkeln bakåt så försvinner ju även din balans (eller kommer och går snarare) och du kommer sitta och behöva göra upp det någonannanstans genom att antinge spänna dig eller typ tippa överkroppen framåt, så det är inte bara att hålla kvar skänkeln…

Joystick (och självklart ska du inte fega ut, ingen sitter perfekt 100% av tiden, absolut inte de som sitter å hänger på ett nätforum ;) & får man inte hjälp med vad man gör fel kommer man ju inte utvecklas och få det rätt i framtiden ;)), ska du dra i benen, dra inte i underskänkeln, utan ta tag i låret på Beundy (bra att ha kvinnliga tränare & hjälpredor när man börjar peta runt på varandra närmare ens privata delar ;)) och prova att se om du kan hjälpa henne att rulla det inifrån-framåt-bakåt (se om ngn förstår min fina förklaring..) och att dra själva låret (överskänkeln) bakåt, det är den som behöver komma bakåt, när låret kommer bakåt kommer även underskänkel och fot komma bakåt.
Tyvärr kommer det bli tufft för Beundy sedan eftersom du inte sitter i dressyrsadel som ger stöd för korrekt dressyr-sits, och du kommer inte få något stöd alls när låren kommer bakåt som de ska… Har du (beundy) lösa knästöd under sadeln eller kan lägga till, prova att stoppa in de och så långt bak du kan för att flytta knä/lårstödet längre bak.

joytick
0

Ja jag brukar dra i hennes knän typ, i låren xD Jag är hennes lilla privat tränare tror jag ^^ Håller på och få bilder av Beundy nu ;)

joytick
0

Just det, har ju den här snygga, mitt i en lättridning

Beundy
0

Har inga riktiga knästöd på min sadel.

joytick
0

Dom här bilderna är inte så jättebra med… ska ta lite nya imorrn även fast jag bara ska hoppa då men ^^ Hoppsitsen behöver nog också förbättras

joytick
0

joytick
0

dubbelt

Snuttan2
0

Jag återkommer när jag vaknat lite mer - men fundering tills dess om ni går å lägger er (så jag har ngt att göra sedan Oskyldig)

Beundy, är du intressar utav dressyr borde du nog överväga köpa en sadel som tillåter/hjälper dig med det och inte motarbetar dig…

Joystick, är det lättridning på sista bilden (nu hann du lägga in fler bilder, men är bara en där du är ovan hästn så…) eller står du upp?

joytick
0

åh va pinsamt xD

joytick
0

Om det är #52 du tänker på så är det lättridning..

joytick
0

Hahaha jag garvar åt mig själv :) Ska köra lite sitsträning imorrn innan hoppning tror jag ^^

Beundy
0

Jag tycker ju om båda dressyr och hoppning men ja, jag kanske ska börja fundera om det vore bättre att köpa en dressyrsadel.

joytick
0

Men snuttan du får ta och förklara det där "rulla det inifrån-framåt-bakåt" lite bättre :)

joytick
0

Men snuttan du får ta och förklara det där "rulla det inifrån-framåt-bakåt" lite bättre :)

AliceL
0

#48 jag skulle tro att jag har lite för lite vikt i stigbygeln, plus att jag hamnar lite i stolsits. Min mamma är ju ridlärare, men jag tkr inget vidare om hennes hästfilosofi och har ingen lust att lyssna på henne när jag rider. hon tkr det är viktigt att ponnyn kmr i form snabbt och att den blir hög i formen. visst ska ponnyn gå i form, och visst ska den gå i en bra form, men det tar tid och både jag och ponnyn måste värma upp och få allt att fungera för då kmr formen sj. (vilket hon sj borde märka efter som att hon kör 1 h enkel väg och betalar 350 spänn till en tränare som säger precis detta)

AliceL
0

ang förra bilden så är det inte min egna häst, utan ett halvblod som jag passade. sadeln är stor i sitsen men mamma vill inte ens leta efter ngn ny för att det är jobbigt och kostar pengar. vet att armen och händerna är felvridna, bilden är ca 1 månad gammal och jag har nästan jobbat bort det nu ;)

AliceL
0

Den där hemska stolsitsen igen..

Snuttan2
0

Jäklar vad jag är avundsjuk på dig Alice, hemska unge ;)

Kan snabbt rekommendera vad min tränare gjort åt mig när jag rider i hennes sadel som är tokstor för mig, hon har tagit ett sadelpådrag och sytt fast en kudde/badkudde baktill, så att det blir som ett framflyttat bakvalv. Inte tjusigt alls, men ska man rida ordentligt så får det väll se lustigt ut :P - Skulle även kunna hjälpa om du hade kortare stigläder, är ju lättare att få stabilitet till foten och på så vis stabilisera både underskänkelproblemet och får lättare att kanske kunna sitta kvar även utan stöd baktill på tre-punkter i sitsen…

Snygg låne-häst, vet du vad det är för stam på den?

Snuttan2
0

Jag var ful och snor Beundys bild å klottrar lite på den, är inte så nogant och exakt gjort nu (den blåa)…
Röda pilarna är snurren, inifrån-framåt-bakåt tänket för att öppna lite mer. Det är för att få höft leden rätt.
Blåa är bakåtdraget lår där underskänkeln kommer med och hjälper till att komma bort ifrån stolssitsen och få balans till överlivet.

Beundy, för att slappna av mer i bennen skulle jag släppa stigbyglarna, fast i skritt, å öva på att sitta och dingla med benen och driva egenom kroppen, jag tror du driver med underskänkeln/hälen för mkt. För att komma åt mer avslappning kan du hjälpa att börja stretcha också, kan vara som så att du är kort i musklerna och därför helt enkelt har mkt svårt att slappna av och länga ut ordentligt!

Beundy
0

Okej, då ska jag prova det. Tack igen Snuttan.

Snuttan2
0

Vad jag skrev till Joy inatt medans iFokus la av för mig…

Jag gillar mest bild 50, där jobbar pålla riktigt fint :) Se på rudningen uppåt på ryggen! Jag skulle vilja släppa fram halsen mer på henne, men annars fin form :) Att tänka på i lättridningen, nu lutar du dig framåt (även på andra lättridningsbilden, 52:an), tänk istället att varje gång du reser dig upp, gör det med höften och bäckenet och samla i själva resningen för att hålla ihop… Som med Beundys lår, tänk baken/röven framåt-uppåt, ungefär samma vridning där, då kan du börja samla henne så hon får mer vikt bak istället för fram :)
När du lutar dig framåt nu, så kommer ditt bäcken att tippa framåt med, alltså åt fel håll (ett eller två L, är inte lätt.. :P).

Du får samma problem på Beundys häst? (52 & 53) som Beundy med sitsen, undrar om det är sadeln som är djävulen där… För där hamnar du med i stolssits och behöver samma sak som Beundy, att komma tillbaka med hela benen och göra inifrån-framåt-bakåt-snurren.. Kanske sadeln är smal i sätet även, kan göra att man får fel i höften….

Andra bilden på fjordponnyn så sitter du å drar ihop dig för mkt å drar på så vis i pålla med (slappna av i armarna och flexa med hästen egenom din kropp, att rida är snarlikt med att gå, du ska svinga egenom kroppen i varje steg). Slappna av, rulla i lederna för att komma ner i sadeln, nu sitter du för mkt ovanpå den än i den och skjuter dig därför ur trepunkts-sitsen emot sadeln. Slappna av, ner med bennen och bak, upp och ihop med händerna.

tessa
0

Eftersom jag har ett gäng foton att visa, har jag skapat en egen tråd där ni gärna får kommentera =) Men jag lägger upp ett foto här också.

Alexandra13
0

Jag hade en bild där jag red. Men jag rider skitdåligt, och sen hittar jag inte bilden!

AliceL
0

#65 vf avundsjuk? Han är underbar den hästen, men ägare rider nästan bara med handen vilket gör att han är hemskt stark och okänslig i munnen, och ga låst.. Det är inte så lätt för en ganska liten alice att rida en jättestor (det känns så xD) stark häst. Men han e så himla snäll så det brukar funka.  Han är tysk, har Korsas II och Kolibri i stammen tror jag det är. 

Bild på han och hans ägare

Keligast
0

Jag och sommarhästen^^

joytick
0

Tack Snuttan :) Här kommer lite dagsfärska bilder ^^

Tror du glömde bilden snuttan ;)

joytick
0

glömde såklart bilden xD

Jag till vänster beundy till höger

joytick
0

Var jättevarmt först men sen började det spöregna ^^

joytick
0

hopp x)

Eve
0

Jag och Lykka

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Eve
0

jag och lykka hoppar

Eve
0

hoppar igen.. ursäkta ansiktsuttrycket ;)

joytick
0

Puttar :) Är väl inte bara Snuttan som kan kommentera sitsar här tror jag ^^

Mandysan
0

Ett gammalt hoppkort, Kommentera gärna!

Mandysan
0

En från April…

Mandysan
0

Mandysan
0

Mandysan
0

…. Hmm, så skulle man berätta lite om hästen då.. Hon heter Whispering Fox men kallas Foxen. Född -95, drygt 152 cm. Jag köpte henne i April -06 och då kunde hon inte mkt mer än skritt, trav, galopp och hoppa som en gudinna ;P Det är svårt att se på korten men hon har grym hoppteknik. Nu har vi hoppat 95 cm som högst och hon går i form i alla gångarter:) Hon kan skänkelvikning och lite annat:) Foxen är min prinsessa<3

Mandysan
0

Jag måste visa den här bilden oxå, det är min medryttare som rider henne:) Tagen i juni;)

[OliviaT]
0

Tss han var inte på humör denna dag :D

[OliviaT]
0

och så naturligtvis en hopp bild :D

AliceL
0

fina bilder, men.. det saknas! komigen nu gubbar!! ^^

anna.
0

Pruttputt ^_____^

fridak
0

jag kan inte rida och då kan de thelt enkelt inte se fint ut men jag lägger upp några bilder iaf. för övrigt så tog mamma korten och har har väldigt svårt för att ta bilder på rörliga föremål…

fridak
0

fridak
0

fridak
0

fridak
0

och den sista visar hur fina bilder mor kan ta;P

E_hjo
0

#95 Tssssss    : D

Mixie
0

Jag rider ett gotlandsruss.. (hon kastade av alla småtjejer så jag red henne ett par dagar i veckan, hon lyckades iof få av mig oxå) =P

//Mickan

Mixie
0

Hoppar en d-ponny

Kommentera gärna båda bilderna

//Mickan

AliceL
0

#98 snygg pose på hon bakom xD

divansson
0

Jag rider som alla er bakvänt.. eller alltså.. hah.. ni rider ju bra.. och om man tar alla er, så rider jag lika dåligt som ni rider bra.. ;) alltså.. elr ja är hemskt dålig på att förklara.. Men jag rider hemskt.. kan visa bild sen.. :P *hjälp* tihi

[OliviaT]
0

lägger väl in lite bilder på hästar jag rider förutom min :)

Rider din lilla pytte B ponnyn, sommaren 06.

[OliviaT]
0

Inte världens snyggaste bild, men han försöker iallafall sticka iväg x)

anna.
0

#98 o #99 Ja, lr hur >:o Upp med händerna och be till gud, typ.. xD

Mixie
0

#98 haha han va rätt pigg hästen så 10 meter innan hindret så drog han bara (helt okontrollerat :P) så hon stod där å vifta så han inte skulle kuta åt sidan :) första gången jag hoppade på 3 år, det var nog bland det läskigaste jag gjort i hela mitt liv :P

//Mickan

Moxiie
0

Lägger in en bild på mig och Zoyega, kommentera om ni har lust ;D

Moxiie
0

Hm.., en till..-.-'

typ

Moxiie
0

Flört

SofiaR
0

#107  Fin häst :) Älskar svarta hästar, tkr du lutar dig frammåt lite, men skänkeln är i ett bra läge osv :)

Här är en bild på när jag rider. Första och enda gången i en western sadel :P Lädrena e "något" korta, orkade inte länga.

Jenniferohlson
0

Här kommer en bild på mig och min travare: ) kommentera gärna!

Ingen bra bild men…

Emelie-G
0

Bild från km i juni, lektionskvalet gick på väldigt *hosthost* höga höjder ;)

Kan ju tala om att det var närmare 30 grader den dagen, jag var en levande svettpöl.

AnnaFreds
0

Här är jag som rider en kompis medryttarhäst.

http://i10.tinypic.com/624pbns.jpg

http://i17.tinypic.com/52atsfr.jpg

Jag har inte ridit på mer än ett halvår, har aldrig träffat hästen förut och är rätt nybörjare, men gärna lite konstruktiv kritik ändå ;)

Julia
0

Här ät en bild på mig och Jolly Jumper som står på min ridskola . Han är en korsning mellan gotlandsruss  och welsh . När vi rider till sommarbetet.

Julia
0

och en till . Men den här är i ridhuset . Men min min är hemsk !

Julia
0

Här är när jag red en Shettis som heter Polly Prima . Som ingen någonsin hade suttit på .

Regisseur
0

Får väl bidra med något jag med.
Titta inte för mycket på hästen nu, hon är fyraårig outbildad häst..

Hittade ingen på mig i lodrät sits, ska leta lite till.. hmm.

Här har ni en på mig och ila över en cavaletti, att vara lugn vet inte hon vad det innebär.,. aja, ska sluta bortförklara mig nuGenerad

AliceL
0

#115 snygg hoppsits iaf ;D

Regisseur
0

#116 Tycker du? :o Jag har alltid trott att jag haft skittaskig sits varesig det gäller hoppning eller dressyr ..

AliceL
0

#117 ja, helt ok. :) snyggt skänkelläge iaf, lite framåtlutad kanske. men ingen katastof jue ;)

Ilokay
0

det är inte jag som rider på den här bilden utan tjejen som lånar min fina grabb.. vill ha kommentarer om sits och så vidare!Hemlis

Ilokay
0

en till bild

Ilokay
0

hoppbild

Jozzo
0

här är en bild på mig och min häst "ponny" när vi hoppar.

kommentera gärna.

Mozen
0

#40 ! Tkr faktiskt inte att det var så snällt att typ säga att hennes häst gick som en hösäck.Kanske hennes häst inte är lika utbildad som dom andras och så men annars kan man kalla det som du sa till henne kränkande behandling..

[isaaak_]
0

okej, här kommer vi :D

Isak f-97 imp. från Holland

Isak är en väldigt speciell ponny, när jag fick honom för lite mer än 2 år sen ahde han varit en hopphäst som fått gjort precis som han ville,, hanbehövde bara resa på sej så fick han gå hem.. När jag fick honom var han snäll i ett halvår ungefär, eftersom jag var snäll mot honom eftersom jag inte visste om att han hållit på som han hade gjort.. men men han började tro att han fick göra som han ville mot mej men det fick han inte, såklart..  Han har stått väldigt mkt på bakbena o galopperat baklänges, kastat sej från vägg till vägg

[isaaak_]
0

okej, här kommer vi :D

Isak f-97 imp. från Holland

Isak är en väldigt speciell ponny, när jag fick honom för lite mer än 2 år sen ahde han varit en hopphäst som fått gjort precis som han ville,, hanbehövde bara resa på sej så fick han gå hem.. Han var jättesmal och hade inga muskler.. När jag fick honom var han snäll i ett halvår ungefär, eftersom jag var snäll mot honom eftersom jag inte visste om att han hållit på som han hade gjort.. men men han började tro att han fick göra som han ville mot mej men det fick han inte, såklart..  Han har stått väldigt mkt på bakbena o galopperat baklänges, kastat sej från vägg till vägg mm ..

i vintras var han värst, och förra året på tävlingarna.. i år har han skötit sig bättre på tävlingana, 67% som bäst och 48% som lägst, host* ;) nu har han gått från klarhet till klarhet och har från förra året, då han gick lokalt på 50%, till att gå nationellt med som högst 61.5%.. men han har aldrig gått bra på en nationell statr, skulle vara kul att se vad vi får om han bara kunde slappna av nån gång..

Bilden är tagen i karlstad, Isaks 2:a meeting i hans liv. Han var spän och dum men den klassen fick vi iaf 59% i.. han har inte med sej ryggen, det behöver ni inte säga för det vet jag redan, men resten kan ni säga vad ni vill om :D

mitt inlägg före det här behöver ni inte bry er om, de va datan som skojja lite bara ;)

[isaaak_]
0

weii Isak nu ökar vi galoppen :D 48% haha xD där gick han faktist bra, emot vad han gjorde resten av programet..

[isaaak_]
0

nån bild till kanske ni vill komentera på oss? ;)

jag VET att jag sitter framåtlutad, men det har jag fixat till så nu sitter jag rak i ryggen, och så vet jag att Isaks bakben hänger efter och så, men han var spänd så de blev inte riktigt bakifrån och fram.. vi hade faktist en 9:a på en ökad trav tävlingen efter den här ;) sen är det fritt fram att komentera ;)

joytick
0

#123 Hästen är faktiskt tillräckligt utbildad för att inte gå som en hösäck.. Har gått LB/LA i dressyr om jag inte minns fel. Beundy tog inte illa upp, vad jag vet och jag själv säger att hon sitter som en hösäck ibland… Ingen säger det för att vara elak precis :)

AliceL
0

#127 ser ga fint ut, men som du skrev; sträck mer på dig, använd magen och kom ner mer i sadeln. lite mer tramp i stigbygeln skulle kanske inte skada heller. gillar din ponny, vad rider ni för klasser? =)

Anna
0

Jättefina hästar har ju alla iallafall, det är en sak som är säker ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Socker_sweet
0

#2 JAg tycker att du hade stolsits, och kut rygg.Stol sits är när det ser ut som man sitter på en stol.Försök dra till baks skänklarna och räta upp! =)

Marster
0

Fin fina Pållar allihopa :D Vet inte om jag vågar ladda upp någon bild på mig. Hahaha xD

[Lill-Jonna]
0

Jag och Lill-Jonna, första dagen på 7 veckor när jag hyrde hem henne. Hon är ett envist russ som VÄLDIGT få vågar rida, hon bockar väldigt ofta men jag ÄLSKAR henne

[Lill-Jonna]
0

Hon brukar komma till mig i hegen, 2 gånger har hon galopperat till mig :D

jeeenny
0

här är en bild på mig och banjo (som för övrigt är månadens häst nu i augusti) finns inte finare ponny alltså <3

jeeenny
0

jag och thriller på dressyrtävling 2006 (vet att min handställning är HEMSK) x)

jeeenny
0

ytterligare en bild på mig och snygg-banjo, framhoppning. han är för söt <3

jeeenny
0

jag på hästen deinomine (vet att min handställning är hemsk även här) nu får det räcka :) ge gärna kritik på alla mina bilder.

AnnaFreds
0

Ingen som vill kritisera mig? :/

inlägg #111

ew
0

Mandysan de ja främst tänker på är att du sitter lite framåt lutad, med händerna på manken, och stolsisten och att fötterna pekar ut åt. Finns bra tips och råd på den här tråden om det.. Väldigt söt häst btw!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.