Ryttare söker "sommarhäst".
Hej! Mitt namn är Evelina Nilsson och jag är en glad tjej som söker en häst eller ponny att låna ev hyra över sommaren, (förslagsvis maj-sep) då min egna 2 åring ska gå och endast ha semester söker jag under tiden en häst att rida/träna, stor/liten, utbildad/outbildad, tävlingshäst/skogsmulle, ras, ålder spelar ingen roll, allt kan vara utav intresse då jag känner mig nöjd om jag bara får komma upp på ryggen ett tag efter att ha jobbat unghäst från marken länge. Jag själv är en tjej på 20 år som hållit på med hästar sedan barns ben. Har i dags läget själv en snart bliven 2 åring, halvblod, som jag haft sen hon var 6 månader. Har stor unghäst vana, samt van vid hästar som är lite på tårna. Kan väl lite om mycket skulle jag vilja säga. Är en allround ryttare som trivs lika bra barbacka i skogen som jag gör på banan under ett dressyrpass. Håller på en del med NH och de tänket använder jag både i min ridning och hästhållning. Har kunniga människor o tränare omkring mig om så skulle behövas. Som ryttare är jag lugn och bestämd. Mjuk i handen. Är ca 1.67 lång och väger ca 52 kg, men är en tuff ryttare som är fysisk stark. Det jag har att erbjuda: Stort och varierat bete som räcker hela betes perioden. Häst kompisar (kommer gå ihop med mitt 2 åriga halvblods sto, ett varmblods sto 25 år, en shettis 7 år och en Connemara valack på 6 år) Massa kärlek, pyssel, visitering, den vård och omsorg som behövs & tillsyn VARJE dag! (Tillsyn flera ggr/dag) Har möjlighet att även stalla upp hästen eller att gå i mindre "vanlig" hage om hästen av någon anledning skulle behöva, fång, exem eller liknande. Motion/träning/utbildning så som ägaren och jag kommer överens. Skulle de låta intressant och du undrar något om mig eller har hästen för mig att få en härlig sommar tillsammans med så tveka inte att höra av dig :-) Mvh Evelina Nilsson
Karlshems gård hyr ut ponnysar och hästar. Man bemöts trevligt och de fleta hästar är jättefina och snälla :) http://fodervard.blogg.se/category/hastarna.html
Jikas stuteri har även jättefina sommarhästar :) http://www.jika.se/diva.html
Hoppas detta hjälpte dig lite :)
elvira.horseworld.se