Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 689 ggr
strong.ale
2

gymnasie

Jag hade tänkt att gå på real gymnasiet i malmö eller lund så ska på prova-på-dag i Malmö. Är det någon annan som ska dit? Har någon gått där? Går någon där? Och vad tycker ni om det?

[134643]
0

Jag har vart på real i västerås och tittat, så jag kan inte prata on själva skolan i Malmö men sättet de jobbar på bör ju vara samma :) Jag har eb kompis som går häst på real, och hon älskar det. Det bästa valet hon gjort enligt henne :) Vet du att du vill jobba inom hästar så är det med största säkerhet en underbar plats att gå på, och vad jag vet så går det att få grundläggande behörighet för högskola på häst också. Men vill du bli läkare så får du ju lov att plugga upp en jäkla massa kurser efter gymnasiet ^^

strong.ale
0

okej :)

[NellieLavec]
0

Vet några som gick på real i Malmö, vissa hade jätteroligt och lärde sig mycket, andra hoppade av och avskydde skolan. Du får nog åka på öppna hus mm och se efter själv :) Jag gick ett år hästhållning och två år lantbruksdjurshållning på Nils Holgersson gymnasiet i Skurup. Jag trivdes bra där, men det var för att vi fick så lösa tyglar på den skolan :) så det beror sig på vad man trivs med.