OT bilder på min bil

Jag fick min nya i söndags. En Renault Clio. Men har inte hunnit ta foto på den än. Metallicblå. Tycker den är jättefin faktist. :)

min syster har en clio, metallicblå.. den är jättehäftig!

Har hon?! Vilken årsmodell? Själv fick jag en 97:a men som bara gått 5000 mil.

Dottern fick ju körkort för 3 veckor sedan. Så vi köpte en Renault Clio 96.a åt henne i våras. En metallicgrön. Tyckte att den var så skön att köra så jag ville ha en sådan själv. Har ju en 245:a -91 annars att köra med.

hm, tror att det är en 05:a… jättesmidig liten bil.

Så ny. Jag har den gamla modellen. Ja, den är verkligen smidig och liten. Och framförallt billig i drift. Drar ca 0.55 milen ju.
#2 Är det en scout? Lite nyfiken på dom, att ha som dragbil då :)

jag hade tidigare en Nissan Micra.. åh, vad den var underbar.. full tank för 300-350kr o man kunde köra ca 60mil…
aset jag har nu drar ca 1,5l /mil o kostar 600kr att tanka full..

#9 det är en skoda RS-05, med subarufront… den är chippad m.m, drog hästsläp för första gången med den igå o det funkade jättebra.
Konstigt att den drar 1,5l milen om det är en chippad RS ;) Vet du hur mycket man får dra med den?

Är din bil chippad? *ler* Är det en häst. *fniss* Nu hängde jag inte riktigt med. Vad menas med det?

#13.. haha… är inte hundra själv, men antar att det är så att den får mer hästkrafter… den har vaäl ca 180 som original, men min har ca 250-260hk…

#12 nej, det vet jag inte… borde stå i regpapprena.. kan kolla..

Shit vad mycket. Ja, då förstår jag att den slukar bensin också. *ler*

#17.. ja, den är väldigt rolig att köra.. :)

Hihi det förstår jag.

Vi har en saab 9-5 aero (eller det är min sambos) sen har jag en mazda från 85.
#20 läcker :)
/Elin

Japp visst är hon =)

Maken har ett trimmat monster som är riktigt häftig att köra :o)
Det är en SAAB Aero som har drygt 375 uppskrämda kusar under huven…ruskigt rolig att köra för den svarar på minsta tryck med gasen samt att den är stum i fjädringen så den ligger som ett strykjärn på vägarna :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Hihi vilken beskrivning av en bil CBA. Ligger som ett strykjärn. *fniss*

Ja men den gör ju det ;o)
Den är som limmad på asfalten i kurvorna :oD
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
puh min drömbil just nu är en audi RS4a, i runda slängor 500-600 hästar….
men min 855, får väl duga ett tag till…
Min drömbil är en ljusblå volvo duett med takräcken
. Men vi får nöja oss med en skoda fleicia kombi så länge
.
#20 Typiskt norrlänningar att ha extraljus ;) Är det för att ni inte ser mindre saker än älgar (syftar inte alls på fördommen om att alla norrlänningar har en brännare i källaren
)

#29# Det kanske är så att dom slipper ju blända av hela tiden. Dom möter ju aldrig någon ute i ödemarken. Vi som bor mer i stan får ju blända av stup i kvarten. Då vill man inte gärna ha dom på. *ler*

Meeen Jonas ;-P Vi har så mkt mörker här på vintrarna ju OCH mkt vilt, är ju mörkt mellan 15 o 10 på vintern… Så de så :-P

Jag håller på att försöka få pappa att köpa en tvåsitsig cab till mig…
Han tycker att jag ska ha en, men han verkar inte så pigg på att betala.. Än ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst