Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 1656 ggr
mixxxan
0

tävlingsresultat fälttävlan

Hej hopp:Djag var på min första debutant i går. I dressyren gick det ur dåligt, det är inte mixxans och min bästa gren. HahahaXD Vi fortsatte på banhoppningen och där gick vi nolla. Sen var det ett par timmars vila.

Vid 2 tog jag ut mixxan igen,inför terrängen. När vi stod i start fållan och de räknade ner pumpade aderalinet rätt bra;) Vi for i väg mot hinder nr1,inga problem! Vi fortsatte på samma sätt till och med vattnet. Där blev det ett stopp. Sen blev det ett till på en grav och 2st på näst sista hindret. Men  vi slutade som nr 14 av 30 starter!! Vilket kändes JÄTTEBRA!! Är såååå stolt;) det var många som vägrade ut sig:(hela 13 stFundersam

PonnyAnnie
0

Vad kul! Bilder?:P

mixxxan
0

mamma är ingen expert på att ta kort XD,,men något/några ska gå att ordna;D ikväll

Marster
0

Grattis skit bra ju :D

MiaMaria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kul!! =) Va hade du för straff i dom olika delmomenten? Väntar spänt på bilder =)

Kastar in en bild på Clabbe sen senaste tävlingen, fotograf HannaPanna

Yessica
0

Hur många ggr får man stanna egentligen =S Fick ni inte 4 stopp? =S

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

MiaMaria
0

Vid 3e olydnaden vid ett o samma hinder eller vid totalt 4e olydnaden blir man utesluten. Tänkte inte på de när jag läste

Loa-bg
0

Grattis! Det tycker jag du ska vara glad över ;) Spec när säkert flera rutinerade vägrade ut sig, då blir man mallig ^^

mixxxan
0

haha^^joo det kan man säga;)

Man får vägra fyra ggr och blir utesluten på den femte. Som sagt mamma är ingen bra fotograf men kommer bilder snartXD

mixxxan
0

här kommer några;) först: vi laddar och flumar lite;)

mixxxan
0

sista hindret:Dfull fräs!!

mixxxan
0

slutspurt..i 200km ungefärXD

mixxxan
0

ett från banhoppningen

mixxxan
0

och mixxan är hemma igen<3

Emmelie
0

Slutspurt i 200 km? =O =O

mixxxan
0

#4 i dressyren hade vi 75 procent, tror jagGeneradgick inte bra;) men det var första gången hon var på en dressyr bana och det första hon tänkte var att hoppa över staketetXDhon har ju bara hoppat förut. Noll i banhoppning, och 82 i terrängen. Men tanken var ju att ta oss runt och det gjorde viXD placeringen var ju en bonus;)

mixxxan
0

hahaXD 200 km/h;) typ;)

Marster
0

måste bara fråga lite jag har också tänkt tävla fälttävlan nästa år. :D

* Vilket dressyr program va det ?

* Hur lång va terräng banan ?

* Hur högt va det i banhoppningen ?

mixxxan
0

är det debutant du tänker på?

mixxxan
0

*jag red debutant ponny 2007----> www.stallbacken.com

*just denna terräng bana var 1,5 km lång med ca 14 hinder

*banhoppningen var samma som terrängen (70 för ponny)

Jag tycker verkligen att du ska prova på det!! Är super härlig stämmning med mkt trevligt och hjälpsamt folk<3 fick ett par nya vänner bara på en dag! Och spänningen,, ja allt!!

__iE
0

fina bilder, söt häst! :P Men varför har du "suddat ditt ansikte ?

mixxxan
0

tack!:D mja,,vill inte visa mina underbara minerRäcka ut tunganeller att någon som inte "ska ha" bilderna får tag i dem, är lite harig på den fronten;)

Marster
0

ja debutant. Okej inte så jätte långt ju :D vad va max tiden ?

Okej ja jag är verkligen biten av den sporten. Super fin ponny du har <3 vad heter den ?

mixxxan
0

näe,,det var rätt lagom;) den var något på 3,50 min tror jag:)kan kolla om du absolut vill;) Min lilla pärla heter mixxan<3världens coolaste namn, hahaXD

Marster
0

okej. nej det är lungt :D Naaw :D hon va jätte fin ras ?

mixxxan
0

har kollat upp exakt tid iaf;) 3,20 min var den för d-ponny

mixxxan
0

vad skoj att du tycker det=D hon är import irland, så ´jag har ingen stam, men troligt vis är det tinker/fullblod:D Vad har du för ngn? Bild:D

Spader-EliN
0

bilden från banhoppningen är väl inte från valla? efterssom alla delmoment i våran tävling gick på gräs och dessutom är det annan bakgrund

PonnyAnnie
0

tyckte också att hindrena såg högre ut än 70 cm…:)

Marster
0

Okej :D tack så mycket :D Häftig korsning :D

Jag har en Hackney :D

mixxxan
0

nej!!ajdå bilden på banhoppningen är ju från holaveden!!OskyldighahaXD aa det är 90!! sorry,,blev nog fel;)sånt som händer.

#29 va fin:D ser pigg ut;)

Marster
0

#30 haha ja hon är Super pigg men guda snäll :D