unghästar..
som ni vet har jag sökt häst en längre tid (och säljer häst). mina ögon och tankar vandrar mer och mer mot unghästar….
blir lite fundersam om man skulle våga sig på en typ 2åring..? skulle vara en utmaning! jag vet itne om jag skulle klara av det? men det skulle vara otroligt roltigt att vara med från början…?
är bara nojig att jag inte ska kunna lära den vad jag vill… alltså att jag förstör den genom att göra fel… alltså typ, att jag hanterar saker på fel sätt… tex om den 'r superbusig, och jag inte vet om jag ska säga åt den eller låta den leka, eller så…
hm….

om du inte är helt säker på att du kan klara av en unghäst, tycker jag att du ska fundera över det lite. Visst, de kan vara helt underbara hela tiden (som Lucky var som unghäst) och göra precis allting du ber om och aldrig sätta sig på tvären), men de kan också vara som min lilla Kiara (hon är ett år). En envis liten bitch hihhi. skämt och sido, hon är jättemysig o allt det där, men hon kan verkligen sätta sig på tvären och då menar jag inte lite! Det är då man måste ha tålamod. Det krävs mycket tid och tålamod att ha en unghäst.
Men jag håller med dig, det är såå kul att få vara med från början! 
Ett exempel på envishet på bilden. Jag skulle introducera Kiara för spolspiltan. 3,5 timme tog det innan vi kom in! Och hon var inte ett dugg rädd, hon hade bara bestämt sig för att hon inte skulle gå in där. Som sagt, det gäller att ha tålamod. haha.

Visst är det underbart, när man står där med en häst som liksom fryser fast i stallgången bara för att visa oss dumma människor att de bestämmer. Har de bestämt sig för att inte gå så är det tufft att få dem gå. Då är det bara envist tålamod som gäller ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#2 - Underbart, det kan vi ju diskutera om hihi. (förstog att det var ironi)
Men gud vad skönt det känns när de till slut ger sig. Jag blev så glad när Kiara väl kom in i spolspiltan att jag nästan hoppa upp i taket. Visserligen stog hon bara där några sekunder, men med mer träning ska det nog ordna sig
Som sagt, hon är en vääldigt envis liten dam. Men det är det som gör henne speciell! =P