En fråga..
Jag är nästan 174 cm lång. Vad tkr ni är den minsta mankhöjd jag bör ha på ett varmblod?

164 kanske

dubbelt!

runt 160 iaf

Det beror ju på hur hästen är bygd, är den rätt bred, har bra resning osv så kan en mindre häst bära upp en större ryttare…
Tack för svaren…
Om ni har lust kan ni gå in på http://www.equippa.se och klicka på hästar upp till 9.999 kr sen är det ca andra annonsen uppifrån. Rubriken är "Lugn och stabil valack"

söt pålle men som snuttan sa så kanske den är lite liten..

Ja, det är den annonsen, ser fin ut, men antagligen är jag för lång, tyvärr… Hon sa i telefonen att han är 150-153 cm..
#8 Nä, tkr absolut inte att du ser ut som ett berg…

Den är nog bara vinkeln som gör att jag inte ser så stor ut. : )
Jag uppfattade aldrig dig som så lång när jag träffa dig. Men din mamma var ganska kort, eller? Isåfall kanske det passar bra med en häst på 150-155, det blir så jobbigt att komma upp när man blir "gammal"
(jag tror din mamma & jag är ungefär lika gamla).
Jag tycker att du ska åka och provrida honom, han ser trevlig ut. Han ser ut att ha en ganska djup bål, så skänkeln hamnar nog bra trots din längd.
Vad kul att jag inte uppfattades så, jo om vi får med pappa på det hela så kanske vi ska kolla senare, det är ju inte värre än att säga tyvärr det funkar nog inte…
Ja, min mamma är 169 cm och har inte ridit på ett bra tag… : )