Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 526 ggr
Johanna
0

kan inte tro att det är sant!

Jag flyttade igår min häst till ett nytt stall då jag inte trivts i det andra o inte varit riktigt nöjd med skötseln över min häst. O som många av er vet så är min häst otroligt smal, ja undernärd.. o detta har han blivit på bara några ca 2-3 veckor.

Hur som, flytten gick jättebra men det var ju lite pinsamt att visa upp han, även om jag hade varnat så trodde hon nog inte att det var sååå illa… en tjej som bor granne till stallet kom ner o hälssde välkommen o frågade var jag stått innan. _på stall ***** sa jag, hon tittade lite konstigt på mej sen på min häst o sa-Här är det MKT bättre. Tänkte väl inte mer på det… mens en i bilen hem sa jag till sambon om han hade märkt hur hon sa det, vilket han gjort.

Imorse åkte jag dit för att vara med vid utsläpp, allt gick super men Plutten ville bara äta :) brydde sej inte om dom andra alls. Då ringer stallägararens telefon o det är den här tjejen som var med igår, hon hade berättat om Plutten för en på hennes jobb, o även vilket stall han stått o tydligen har det här stallet x-antal gånger blivit anmälsa för vanvård av häst samt att inackorderingarna inte fått den mat dom ska.
Jag har ju haft detta i åtanke, för han borde inte vara så smal, Tänk om det verkligen är så… att min stackars häst inte fått nån mat? jag gråter bara jag tänker på det. men det kan ju förklara en hel del o även varför ingen står i detta stora stall m 30 boxar…

DojoKelder
0

Ojoj!! det där låter inge kul! hur är folk skapta eg.?

fridak
0

tråkigt med förra stallet men samtidigt vet du varför han är så smal nu och då borde han komma upp i hull rätt fort.

steffy
0

tur att du flyttade din häst

Johanna
0

ja, men det är ju hemskt! hur f*n kan man göra så? egna hästarna i stallet va ju runda i fina

DojoKelder
0

#4 jag fattar inte heller hur man kan låta en häst svälta..

fridak
0

finns vissa som är otroligt konstiga eller bara rent dumma i huvudet

gejsa
0

Ja, man slutar aldrig att förvånas tyvärr. Vet ett stall här i stan som inackorderingarna fick betala för visst mycket kg hö per månad. Det hände en gång att en hästägare slängde ut eftermiddagshöet och sedan åkte. Glömde en sak och åkte tillbaka. Då stod stallägaren och tog tillbaka höet från hästen. Hade tydligen  hänt många ggr enl andra.

Johanna
0

Fy f*n. Fattar inte det där… Borde man inte som stall vara mån om sitt rykte, man vill väl ha inackordringar!? annars kan det ju inte gå runt… o om det nu är som i detta fallet, att dom faktikst arrenderar stallet, så borde ju den dom arrenderar av börja fundera på varför stallet är tomt, sånär som på arrendatorns egna hästar?

gejsa
0

#8# Men dom kanske aldrig trodde att dom skulle bli upptäckta.

Johanna
0

så sant.

men jag funderar även på det stallet jag stod i…. dom har ju flera anmälningar på sej o tydligen väldigt dåligt rykte (jag som inte bott på denna sida stan så länge visste inget), borde man inte då försöka göra ngt åt det. om man nu ändå väljer att fortsätta sin verksamhet?

gejsa
0

Självklart borde dom väl det. Men som sagt, man slutar aldrig förvånas för människosläktet. Dom man minst anar är nästan värst.

Magica
0

Jag har hört något liknande som gejsa men det var kallhyra så stallägaren gick och tog foder från inackorderingarna, både hö och kraftfoder. Då behövde han inte köpa så mycket foder till sin häst och älsklings hyres gästen fick mat till sin lånehäst.

Min bästa kompis stod där med sin unghäst och undrade varför han tappade i hullet, men det fanns svar på det, grannen till stallet berättade för henne hur det låg till.

Johanna
0

# 12 men herregud!… finns inte ord…

gejsa
0

Tydligen är det mer vanligt än man tror.

Skillnad mot mig. Fniss. Jag blev beskylld för att gå och smygge hö. För hästen gick upp i vikt när den stod här. Jag sa, herregud tror du att jag håller på och ger extra hö när jag har så många egna hästar? Fast dom vet att jag ibland tog en tuss extra hö och gav ALLA hästarna när det var väldigt kallt ute tex. Men inte så dom skulle bli tjocka av det. *ler* Tror det var så att det var mindre stress ute hos mig. Regelbundna tider så dom slapp vara oroliga och därmed göra av med extra energi.