Trailer där hästarna åker baklänges?
Jag försöekr få tag i en trailer att hyra för att hämta min stressade lill påll och det finns inga lediga på det stället jag tidigare hyrt ifrån…
Tittar nu på en annons med en trailer som värkar stor, ny och bra, men hästarna i den ska åka baklänges.
Vad finns det för för och nackdelar med det?

vet inte så mycket om det här men min kompis kör alltid med sina shettisar lösa i transporten. Asså att dom kan stå på vilket håll dom vill och nr vi ska lasta av dom står dom alltid baklänges. Så dom tycker kanske om att åka baklänges. Vet inte om alla hästar går det. Men men …

har bara hört fördelar med det. hästarna står mycket bättre bakåt än frammåt. men dom åker allra helst lite på snedden, inte "tvärs över" transporten men lite på sniskan, nosen snett framåt alltså.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Det känns som om man ska bli mer åksjuk om man åker baklänges?
Hur fungerar det när man bromsar?
Värkar annars praktiskt, fanns en ut å en ingång…

jag tror inte hästarna blir åksjuka på samma sätt som vi. Men jag vet inte, då hade dom ju inte valt att åka så.

Det är umesläps B50 du menar antar jag?! Jag har bara positivt att säga om dom. Får hästarna välja själva så åker dom baklänges, har testat med 3 olika pållar o nu senast i lördags med Lennox, han åkte hela vägen till och från sundsvall baklänges (vi har 20 mil enkel väg). De du frågar om bromsningarna, de är ju bakdelen som fångar upp bromskraften när dom åker baklänges ist för den ofta redan plågade framdelen…

Är ett Richardson, vet inget om de tillverkarna, är engelska iallafall.

Ahh ok, vet inte heller något om dom utan känner bara till namnet.