Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: stallet
Läst 1513 ggr
Rafflan
0

Rida i paddock på vintern? hur gör ni?

Hur gör ni för att hålla paddocken ridbar även under vintern?

Går inte att ta sig in med traktorn…

CelsiusT
0

Nu när det är snö är det ju inga problem, då är det ju bara att rida på. Värre sen till våren när det börjar tina och frysa om vartannat och man redan har ridit där. Då blir det ju hiskeliga isbane-spår.

Hade jag haft en egen padock så hade jag nog valt att antingen se till att salta ordentligt redan innan snön kommer. Eller så hade jag skitit i padocken vintertid, när det är sånt här väder kan man ju lika gärna rida på en äng eller nåt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Rafflan
0

Tänkte mest när man rider markarbete eller tömkör/longerar är det inte kul när det är ca 10-25 cm snö eller mer :/

CelsiusT
0

Kul och kul, det är ju så världen ser ut såhär års =) Är rätt glad att vi har snö och slipper gegga, slask och regn. Så jag anpassar mig gärna ;P Det mesta går ju att träna på ändå, man får bara tänka på att det är lite jobbigare för hästen än normalt så man är lite försiktig. Och ju mer man rider desto mer nertrampat blir det och lättare att ta sig fram.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Suskiv
0

Ha en tillräckligt bred grind så traktorn kommer in.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[Smári-Alva]
0

Vi skottar med en smidig liten fyrhjuling

[vanilla skye]
0

Ursäkta om jag "stjäl" tråden lite, men jag har bara ridit min medryttarhäst i skritt och trav den senaste tiden då jag är rädd att de ska vara halkigt, ( jag rider på en åker) … 

Men nu har det kommit snö som lagt sig ett par lager och det var inte halkigt när jag red i går, tror ni att jag kan pröva ta något galoppsprång med henne?

[Smári-Alva]
0

Om du har broddar och snösulor så går det bra för annars kan hon få snöstyltor och halka omkull