Frustrerad
Jag har blivit sååå frustrarad denna veckan. Jag har inte velat åka och rida, har gjort det men inte tycket det varit någon höjdare och jag är såå sur på mig själv för jag vill inte sluta rida (har ej egen men älskar dom ändå).
Min kompis smsa mig för ett tag sen och fråga om jag ville hänga med ut imorgon men jag har ärligt ingen aning och nu är jag sådär frustrerad igen. Jag rider ändå oftast på helgerna (för det börjar bli mörkt och rider ute, finns belysning men inte så bra) så jag rider inte så ofta men jag vill definitivt inte sluta.
Vad ska jag göra? Tack som förhand
de kanske bara är i en svacka just nu, det händer alla ibland! det kommer nog tillbaka igen :) sen är ju inte vädret det roligaste heller som kan göra att man gärna drar sig för att gå ut
Nä men det känns så fel eftersom det är typ jag och hästen har knappt några vänner (har flyttat i somras) och har inga andra intressen.
Du behöver ju absolut inte rida. Du kan busa, leka, kela, löshoppa, träna tricks, följa Jon mm med hästen/hästarna! Ibland kan man komma in i en svack där det kan bli tråkigt att "bara rida", men man kan göra mycket från hästryggen också. Prova att sätta dig på knä på hästen och låta den gå runt och man får inte hålla i sig. Du och din kompis kan ju utmana varandra med olika lekar och tävlingar, typ se vems häst som är "lydigast" och vem som kan hålla balansen längst, vem som kan sadla snabbast (ordentligt såklart) och vems häst som kan hoppa högst (om ni är intresserade av det). Eller bara ta en promenad, din kompis kanske rider medans du och hästen går. Det är ju viktigt att göra saker från maeken med hästarna också. Jag tycker att man får mycket bättre kontakt och relation med hästen då, istället från häst ryggen.
Ja jag ska testa det :) men jag ska också FÖRSÖKA hitta ett annat intresse så att jag inte bara är i skolan-stallet-hem
Låta hästen vila 2 veckor och bara fixa boxen, mat och borsta? rid på helgen om du har lust, men att låta hästen få lite semester är aldrig fel och kan vara skönt för dig med :)
Jo men det är ju inte min häst så jag vill inte att ägaren ''ger'' den till någon annan för då kanske jag inte ''får'' han tillbaka
Ta en paus och när du blir sugen igen så börjar du igen
Jag avstod för att åka dit idag så jag gjorde något annat men ska dit på onsdag om det är bra väder och kanske ska jobba honom på en äng för vid detta tillfället har det blivit lite tråkigt att bara rida barbacka på ridbanan
Du får ta och flytta hem till mig då istället :) haha :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Nä jag vill inte bo uppe i haparanda