Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 867 ggr
pippa__
0

OT: Bevis På Hemska Ägare

Varnar här och nu för VÄLDIGT VÄLDIGT hemska bilder, men ville bara visa att det finns en anledning till varför de stackars pitbullsen har sina rykten….Gråter

http://www.youtube.com/watch?v=DwI_qlq5vHs

pippa__
0

Oj glömde att man måste va medlem..men om ni inte är det och orkar bli det så är det värt att döda myten iaf…

gejsa
0

Säg lite vad som händer först innan jag vågar titta på det.

pippa__
0

#2 Nee dom visar bilder på pitbulls som ägarna har "kampat" me…vissa riktigt mkt skadade och andra inte…hemskt att se att människor utsätter sina djur för nått sånt…=(

E_hjo
0

Kan du skriva vad filmen heter?

pippa__
0

#4 Pit Bull Myths heter den

Alex
0

Man måste vara 18 för att se den också, kan ju tilläggas…

www.pitbullproblem.tk är en annan, öppen för alla ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Alex
0

Upptäckte att den inte funkade.. Men hittade samma video här http://gprime.net/flash.php/thepitbullproblem

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Nej, sånt orkar jag inte se. Tycker så synd om dessa stackars djur som hetsas till att slåss så dom nästan dör.

ciss
0

Stackare!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Peppe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det är hemskt =( det är supermysiga hundar i en vanlig familj, verkligen tråkigt med deras rykte

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

DojoKelder
0

usch jag vill inte ens titta så jag skippar nog det.. har sett sånt förut och vill inte se det igen..

Abico
0

Jag klarade bara att se en liten bit. Blir så ledsen när jag ser sånt här, vad är det för fel på mäniskorna?

Hanna 

gejsa
0

Nej, jag tittar inte heller.

[Lill-Jonna]
0

stackare, pitbulls FÖDS inte sdana, det är några jävla människor som lär dom slåss

pippa__
0

mmm visst är det så…=(

gejsa
0

Det finns väl inga djur som föds elaka. Fast många vill påskina det.

pippa__
0

#16 Exakt Skrattande!!!!! Det var det jag ville få fram här… Att pitbulls ÄR inte hemskare än nån annan hundras…=)

Marster
0

Ush stackarna, hur kan man ?

pippa__
0

#18 Jaa du det är nog en fråga man ställer sej om och om igen efter denna film Gråter

JuliaplusZeke
0

Finns det ingenstans man kan skänka pengar till sånt där? Asså emot liksom? Förut sågjag JÄMT på djurpolisen i blablabla, ja det finns ju ganska många , men jag klarar inte av det längre, Kunde typ inte sova riktigt på flera veckor. jag hatar verkligen sånt där. Förstår inte hur man kan göra så, borde vara mycket strängare straff, Hur kan man t.ex bara hoppa över att ge sitt djur mat? fyfan alltså man måste vara sjuk i huvudet för att göra nått sånt Gråter

elin
0

Jag visade den för länge sedan här..
Och visst, den e verkligen hemsk!!

/Elin

Lindbygarden
0

PITBULL ÄR INTE SOM ANDRA RASER:

Vissa raser är lättare att väcka än andra.. Pitbull är absolut ingen nubörjarhund och det kan gå mkt mkt fel i fel händer!!!

I många stater i USA är pitbull förbjuden.. det är en ras som attraherar fel folk tyvärr…

Dessutom vill jag tillägga att under mina år i gbg hände det ett par mkt mkt otäcka incidenter med OKAMPADE pitbulls som var jävligt läskiga!!! Bla blev ett spädbarn attackerat i sin spjälsäng av mammans kompis hund…

Ni får inte glömma att många av de pitbulls, i stort sett alla, är inte framavlade av människor med stor avelskunskap och långsiktiga mål.. det är inte godkända som ras och därför är det också svårt med härstammning och kartlägga sjukdomar och andra defekter…

Denna ras ÄR FRAMAVLAD för just kamp… den har därför lättare att tända över… Jag känner bla en hund som är uppvuxen i en "vanlig" familj, familjen har inte så mkt hundkunskap men de är snälla ( det är ju så de flesta hundfamiljer ser ut) deras hund har vid minst tre tillfällen attackerat andra hundar och verkligen sargat dem svååårt!! En pitbull som väl tänder är ruskig.. ni ´kan inte jämföra dem med en sur mellanpudel för de fortsätter att bita och slita.. det finns inget STOP!!!

Hundarna är fina och charmiga men de är inte framavlade för att vara söta sällskapshundar…det var inte avelsmålet när de tog fram dem! Jag är för ett förbud av pitbull… vi får ta hand om de som finns, de som är kampade ska somna övriga få ett mkt mkt kunnigt hem… men ingen mer avel!!!

Det finns många fina raser så att spara en icke godkänd ras som i fel händer är totalt livsfarlig… ABSOLUT INTE!

Samt det går inte att få demänniskor som håller på med kamp och inte borde ha hund att skaffa "hubdkörkort" eller annat tjafs… många av dem är tungt kiminella och … ja…tror ni att de bryr sig ett skit i vad lagen säger?

Om ni tycker att jag är hemsk så ta en funderare kring varför hybriden e förbjuden?

Mrs-Dibs/ trebarns mor, fd förortsboende med hundaktiv uppväxt..

lisette
0

#22 vad hände m hunden undrar jag? finns den kvar fortfarande?

Lindbygarden
0

polisen tog den… samt den blev avlivad. Det var fruktansvärt, en god vän  till mig bodde granne med dem…

lisette
0

det var ju bra iallafall. du skrev inget så jag trodde den levde ff.

Alex
0

#22 Japp, de är framavlade för kamp mot andra hundar. Inte människor. Människor är ju tvugna att kunna hantera hundarna även när de hetsas mot andra… Men absolut ska man veta vad man har i kopplet när man skaffar en sån. Det är en terrier, så de är ju lite kaxiga och har svårt att ge sig (något som gäller alla terriers, och inte bara pitbull). Men aveln är väl inte alltid att lita på, det är ingen godkänd ras i Sverige, så att hitta seriösa uppfödare är svårt. Men det finns ju bättre alternativ, som amstaff t.ex. De är ju mer avlade för sällskap och godkänd enligt SKK. Men även det terrier, och inget man bör skaffa om man inte är beredd på att bli tittad snett på och leva med ordentliga fördommar…

Sen så tror jag inte att större delen av de "farliga" hundarna ägs av kriminella/såna som behöver penisförlängare, utan tror det är minst lika stor del som skaffar rasen för att "bevisa att de inte alls är farliga monster". Men de kan helt enkelt inte uppfostra hunden, har inte den stabila hand som krävs. Antingen sätter man inte tillräckliga gränser eller är inte tillräckligt konsekvent så hunden gör som den vill och tar över, eller så är man istället för hård och får en rädd hund. Och det är ju de rädda hundarna som är de farligaste…

Så man bör nog vara lite försiktig med sån här information också egentligen, för det är många som tänker att hundarna är snälla och vill bevisa det för resten av världen utan att tänka på vad det är för hund de skaffar egentligen…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

#26# Ja, penisförlängare, första gångshundägare och yngre människor som skaffar sådana hundar. Tycker bara det är synd att dom korsar dessa raser. Tror inte att det i längden är särskilt bra för deras kroppar och temprament.

Lindbygarden
0

#26 kamp mot andra hundaar ja… men när de börjar träna sina hundar kampar de ofta mot andra djur i början såsom marsvin, smågrisar ocfh getter och dessa hundar kan vara farliga för små barn..

menar du att jag ska vara försiktig med info? Jag är fast i min övertygelse om rasen, jag känner/kände många pittar och jag har aldrig sagt att en hund är ond…

och tyvärr kan jag inte säga att den övervägande delen som har pittbull är vanliga familjer.. så kanske det är idag men när jag bodde på hisingen så var det småkriminella  "förortsslynglar"nästan hela högen som hade pittar och en o annan liten tonårsbrud och familj..

Ja de är mkt mkt penisförlängare… så löjligt när det kommer en broiler med massa smycken o en pitt… bättre med en välbyggd kille med en söt liten vovve… då smälter jag och vet att den grabben e nog lite att bita i!!!Oskyldig

Nu kanske mitt inlägg tolkas som provokativt men det var faktiskt så för dryga 5 år sedan samt jag själv är fd förortsslyngela…

Alex
0

#28 Nej, förlåt, var nog lite otydlig där.. Allt var inte rikttat mot dig, utan menade att man ska varaförsiktig med "pitbull är söta familjehundar"-informationen :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

#28# Hi hi håller med dig ang liten hund och välbyggd kille. :)

Lindbygarden
0

#29 jahaaa… men då har vi nog samma syn på det hela!:O)

#30 heheheheeee

Alex
0

Jaa precis ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Peppe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det som irriterar mig är att dom drar in en massa andra raser som inte är pitbulls, läste någon stans där dom drog upp alla möjliga konstiga raser som inte alls hörde dit

vi har märkt ibland när vi är ute med Aquila (som är en ren amstaff) att folk håller ett vakande öga på henne när hon kommer inom synhåll, håller extra avstånd än om det skulle vara en golden t ex. Träffade 2 kvinnor en dag där den ena frågade om Aquila var snäll och så och klappade lite, och den andra sa att "gå inte nära Den Där", men den andra verkade ju ha lite mer vett iaf och sa att "bara för att hon ser ut som en pitbull betyder inte det att hon tänker äta upp oss"

visst hon är envis men har en sån otrolig personlighet. varje morgon när hon går upp så går hon och lägger sig på en speciell matta på rygg och sprattlar runt med benen, Sen kan hon gå ner när hon är klar ^^ och hon sitter eller ligger typ aldrig normalt. såhär hittade jag henne en dag när jag kom ut XD alla som träffat henne säger att dom aldrig sett en så personlig och häftig hund

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~