Pinsamt?
Hej!
Okej, detta är pinsamt. Men eftersom att jag bara använder schabrak, undrar jag vad det är för skillnad mellan vojlock och schabrak?
Mvh ABC123.
Dom ser väl olika ut? Det ena är fyrkantigt och det andra har samma form som sadeln? Dock vet jag inte vilket som är vilket ;P
Hanna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Hej!
#1 & #2: Jo, jag vet hur dom ser ut! Så dum är jag nite, haha :P Men alltså varför en annan form? Är det för attd et ska bli svalare för hästen eller? :P
Mvh ABC123.
#2 - Det måste jag plugga in, Vojlock - sadelformat, Schabrak - fyrkantigt, Vojlock - sadelformat, Schabrak - fyrkantigt.
Nu har jag något att göra idag ^^
#3 - Vissa hästar vill inte visa så mycket rygg, då vill dom ha något som täcker lite mer, medan andra mer vältränade gärna visar upp ryggen i en vojlock XD
Hanna
Tror att det bara är en smaksak på vad man tycker är snyggast.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Det är inte hästarna som inte vill visa ryggen Abico ;) Det är ägaren och det är en ren skönhetssak för ögat. ;)

#6: Eller vad man tycker är bäst, inte bara för snygghetens skull.
Jag har ett par vojlockar och massa schabrak. Använder nästan aldrig vojlockar då de ofta sitter dåligt och halkar omkring. Föredrar schabrak, snyggare och sitter bättre.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag tror att dina vojlockar sitter dåligt för att du inte köpt såna med bra passform Ciss… Schabrack med dåliga passformer eller i dåliga material glider ju också runt, antinge bakåt eller är svåra att få en ryggtunnel på.
#6 - Hur vet du det? Har du frågat? Dom kanske tycker det är jätte genant att visa ryggen, liksom jag inte gillar att visa min mage ;P
Hanna

#8: Har provat massor av olika vojlockar på min häst och tycker helt enkelt inte att de sitter bra. När man kommer hem från ridturen sitter de antingen för långt bak, för långt fram eller allmänt dåligt.
#9: Haha ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se