På prat om medryttare
Jag såg ett inlägg om medryttare för några minuter sen.
Så kam jag på en hel det som jag inte har fattat med den som äger alla hästar som jag rider där (eller rider inte så många men har chansen till det).
Jag har ofta fått höra av ägaren att hästen är snäll och lugn - trodde på henne alla gånger i början. Men nu har jag och min kompis (som har sin häst där) kommit fram till att i stort sätt så är alla hästarna ''galna'' mer eller mindre.
Ägaren köper in hästar från Danmark (har ett avtal med dom att säljer hon två stycken ''får'' hon två nya) och hon har ingen aning om dom är snälla/galna/dummar sig/bockar/bits och ibland inte ens om dom är inriden.
Och nu är det såhär att, jag vet inte riktigt men det värkar att hon har fått för sig att jag är på elitnivå att utbilda hästarna men det är jag INTE jag rider för tillfället en hyfsat ridbar unghäst på skogsturer men inte mer än så.
Så nu undrar jag har detta hänt er och hur tycker ni att jag ska ta det? eller om man säger vad ska jag göra åt det?
Nej jag har inte varit med om det. Jag har fått rida iprincip alla nya, unga, outbildade eller svåra hästar som kommit till min ridskola och börjat sättas in i verksamheten, men då har min ridlärare vetat att jag har tyckt det varit kul också. Tycker du det är kul och givande att rida dessa hästar tycker jag du ska fortsätta med det, tycker du inte det är givande tycker jag du ska sluta, simple as that!
Ja det har hänt mig. Den enkla välskolade duktiga tävlingsklara hästen som jag skulle betala för att rida visade sig vara knappt hanterbar. Slutade med en tur på akuten för min del. Slutade avtalet där direkt.
Hästen är ute på annons för medryttare med regelbundenhet. Beskrivs fortfarande som välutbildad, lättriden och tävlingsklar. Ägaren kan inte rida hästen.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Ja jag har en unghäst som jag rider lite då och då och en som går att rida och hoppa och rida ut med utan problem men sen r det också så att jag har ingen annanstans att rida och jag vill ha ett ställe som jag kan komma till och rida. Och jag tycker det är lite kul att rida ''galna'' hästar för jag vill bli en som kan utbilda unghästar så men jag är inte duktig på det