Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1073 ggr
Equipage
0

Dyr sadel :O

Min kompis hade hittat en annons på en brun dressyrsadel som kostade 25.000 kr :O Visst, om man har pengar så. Det konstiga är att man tydligen inte får tävla i brun sadel utan att man måste ha en svart, och den enda färgen som fanns var brun.. Vem köper en såå dyr sadel att bara träna i? >_>

/LinDA

Lina
0

det är väl klart att man får tävla i brun sadel. var har du hört de??

PonnyAnnie
0

säger samma som #1:)

fridak
0

däremot så var det trubbel i ngt OS där de svenska ryttarna hade en brun kant på sina ridstövlar vilket var otillåtet enligt OSreglerna

DojoKelder
0

haha.. varför skulle man inte få tävla i brun sadel??

Equipage
0

Det var en tjej på skolan som sa det som är inriktad på dressyr med sin häst. Vi var flera som var förvånade över det men hon verkade veta vad hon sa.. Fundersam -Men vad ska man tro nu då?:P

Peppe
0

man får självklart tävla i brun sadel!

många har svårt att hitta sadel till sin häst och får då köpa en lite dyrare för att den ska passa. har 2 i stallet som råkat ut för det. (en för 20 000 och en för 22 000) och det var till en ponny och en fjording, som inte tävlar mycket alls eller har massa pengar.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Loa-bg
0

Min dressyrsadel kostar 15.000 nypris (följde med hästen, skulle inte köpt en sån dyr annars) och är brun och svart. Det är fullt tillåtet. Fast det är kanske andra regler i OS(?)

Det var någon som skickat in en insändare till ridsport och tyckt att det var konstigt att man fick tävla i röda ridstövlar (Malin Baryards), men det är fullt tillåtet. Varför skulle man då inte få tävla i en brun sadel.

Equipage
0

Okej. Då vet jag det:)

AnnaLundin
0

Det finns INGA regler om färg på sadeln vid tävling. Det är fullständigt valfritt om man ska ha en brun eller svart, även i dressyr. Man kan till och med ha en blå eller röd om man vill - fast de flesta skulle nog anse att man ser utspökad ut då… Och det är ju kanske lite tvärsemot dressyrens image…

Snuttan2
0

25.000 är inte så underligt pris för övrigt :P

fridak
0

#7 det var brun kant på ridstövlarna som var problemet vid OS;)