tolksele köpes
nu börjar det bli höst och därefter kommer vintern *stortjuter*
men, jag ser framemot att tolka - och till det behövs en tolksele.
har du en liggandes?
jag vill ha den! =)

Är det till Brago? Eftersom han inte rids så använd den vanliga selen, det gör vi tolksele är bara om någon rider på hästen samtidigt.

japp till brago…
hur spänner ni då fast något att hålla sig i?

Fick du inte vår? Eller den var/är kanske för stor…
Vi brukar oxå använda den vanliga selen när vi tolkar…
Har ingen

# nope har inte sett till ngn ivf =)
Vi brukar använda den vanliga selen och koppla longerlina till de ringar där man spänner fast skakelremmarna. Vi spänner inte med longerlinans ursprungliga spänne utan sätter dit extra karbinhakar (känns mer säkert/hållbart)
Sedan brukar vi använda grimskaft/annat snöre/rep över hästens bak för att hålla uppe longerlinan.
sen är det bara att tolka med linan i ena handen och tömmarna i andra (eller om någon springer brevid….)
Har tyvärr ingen bra bild på hur det ser ut och de bilder som finns får jag inte posta här…

HAHA har läst att det står TOKSELE hela dan!! har undrat vad det är för nått…HAHA

gud vad jag blev sugen på att åka pulka…
#10 Jag med, jag har dessutom längtat till vintern hela sommaren… haha xD
men jag gillar ju knappt vintern, eller ja, varje år när sommaren tar slut så önskar jag att det vore vinter och mysigt med massa snö, och sen blir det lika jobbigt med all blask och äckel ändå…
#8 jag också!!!

det är bra att ha en lillasyter ( 7år) för då slipper man skämmas när man åker pulka.

#6 Nähä, för jag fick för mig att du hade den. Mamma och jag letade fram den till dig i höstas eller nåt. Om jag hittar den kan du alltid köpa den för nån krona om du vill ha den ;)

#15 kalkon! det vill jag! =)

#16 Haha, kalkon?! :D Jag ska leta reda på den i helgen ;)

#8 ja se skåningar….

#18 Hmm erkänn du trodde samma sak som jag ;)

nope! det gjorde jag faktiskt inte.. lite skojigt dock att du inte läser ordentligt!! hur ska det gå om vi ska börja plugga ihop?? Ska jag läsa ÅT dig då eller? :P

Lisette.
Börjes tar 238:- för en splitterny..

#20 Mm kanske bäst om du sitter vid min sida och jag läser högt för dej haha

#22 skulle va det va!?

#21 men får jag en för ngr kronor som är en liten bit härifrån och jag känner de som säljer, tror du jag köper från börjes då? ;)

#24 nej de e klart..