Utbildning utan behörighet
Just nu går jag andra året på ekonomiprogrammet med inrikting juridik. Vad jag ska göra efter gymnasiet vet jag inte men jag är lite inne på att gå en hästutbildning. Det finns en på vreta men det stod på hemsidan att man måste ha gått vissa program på gymnasiet som har med hästar att göra. Min fråga är alltså om ni vet om man kan komma in ändå eller om man måste läsa in de programmen på komvux?
~Ägare av SSO-klubben för vuxna spelare~
tar skolan in folk via högskoleprovet? i så fall kan ju det vara en bra sak att göra och försöka komma in via det ifall de inte tar in folk utan att ha ''rätt bagage''
bästa är ju om du ringer till skolan och frågar hur dom ser på det. Troligtvis kommer du behöva de där hästrelaterade kurserna, men vissa skolor har ju alternativ. istället för en viss kurs kan de godkänna att man jobbat i ett stall en viss tid eller liknande.. om du förstår?
Hoppas det är lite till hjälp!
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Brukar vara lite svårt att läsa hästrelaterade program/kurser på komvux. Dom har ofta bara vanligt basutbud. Hästrelaterade program/kurser brukar bara finnas på skolor med jordbruksprogram och det är inte alltid så lätt att få läsa dom som vuxen/eftergymnasial (dvs efter att man tagit studenten).
Medarbetare på westernridning.ifokus
har inte Strömsholm något av en folkhögskola där man kan läsa hästrelaterade kurser? Eller är det bara något jag fått för mig?
Små stjärnor lyser också i mörkret.