Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 413 ggr
Sessan
0

Första körningen i vår/år!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man kan vara säker på att det är vår när jag selar på hästen för att fara ut och köra, vägrar köra på vintern numera.

Så hörde jag också bofinken som är ett annat vårtecken.

En söt bak, utsikten från kärran ;)

Sessan
0

Här blev det stopp för jag skulle fota.

Kompisen sitter i kärran med hunden men hon vill inte synas här.

Sessan
0

Finnen i sitt rätta element!

Sessan
0

Fortfarande lite rund om magen.

Sessan
0

En som följde noga med, tryggt i mattes famn.

Sessan
0

Snart dags för att svänga.

Sessan
0

Dessa bestar mötte vi på vägen.

Sessan
0

Inga horn man vill komma i närkontakt med!

Sessan
0

Och så hemma i hagen, helt genomsvettig! Hon är borstad på bilden, märks det? ;)

Kiara
0

Nu, fick du mig att bli ännu mer angelägen om att köra in mina, härliga bilderSkrattande

__iE
0

mysiga bilder !
va dt idag du körde ? =)

Sandra
0

Åh!!! Vilka fina bilder! Jag är avis på dig att du kan köra din häst! Sånt är så mysigt ju! Fler såna turer vill jag se! Hon blev väääääldigt svettig också hehe.

reddie
0

Åh, vad det ser mysigt ut. Tro om jag ska våga mig ut med Reddie. Bli så sugen. Men skulle tro att han tycker att det är så kul och ger gärnet. Men jag ska nog prova, tror jag.

Sessan
0

Tackar för era trevliga responserSkrattande

#9 Men det är ju bra, man kommer ingen vart utan motivation ju!

#10 Jo det var idag, första riktiga vårdagen Skrattande

#11 Det är enkelt att köra en häst, du skulle också klara av det! Hon har haft dålig kondis pga att hon varit sjuk under vintern, därav så himla svettig. Men när hon får dra kärran ger hon allt och lite till! Hon älskar det helt enkelt!

Jag har en video också där hon travar men jag vet inte hur man lägger ut sånaFundersam

På

Sessan
0

#12 Gör det du, det är ju så härligt!

De flesta fd travhästarna gillar att dra kärran. Min älskar det, hon blir lungt och stabil på nåt sätt men framförallt pigg! Sen är det också skönt att finnen skrämmer sig inte för något när hon körs, det kan komma tio stocklastbilar efter varandra på en smal väg och hon ägnar de inte ens en blickSkrattande

Kiara
0

#14 jag hade ett halvblod som jag tyvärr blev tvungen att sälja. Den nya ägaren köpte ingen ny vagn men fick låna en ett halvår efter köp, hon berättade att hästen hade blivit så glad när hon såg vagnen att hon var tvungen att köpa en vagn till henne och köra henne en gång i veckan efter det. Den hästen älskade att dra vagn hon var till och med körd i sexspann.

Sessan
0

#15 Vad bra att hon köpte en vagn då!  Int kan man beröva den glädjen i från hästen ju. Det är som terapi för min häst, öronen konstant framåt och även i de brantaste backorna tutar hon fram som ett lokomotiv, inte ens farten minskar.

Wanilj
0

jätte mysiga bilder!!

reddie
0

Jag har tillgång till både sele och vagn men är lite små rädd att han ska tycka att det är för kul och dra iväg för fort. Märker skillnad bara då jag tömkör efter vägen att han tycker att det är såå roligt

PimTheGreat
0

#4 Han/hon ser riktigt nöjd ut..hihi så sööt!!

Mysiga bilder!

Sandra
0

Vi har ingen vagn och ingen sele heller =( Vet inte om min medryttarhäst tycker det är kul att dra vagn. Har aldrig frågat. Hmm… jag tycker det är mysigt att köra vagn. Gjorde det på ridskolan jag red på för massa år sen!

lisette
0

aah jag ska titta på bilderna imorrn på jobb. :)

Faxlin
0

Ohh, vilka mysiga bilder. Längtar tiss jag får köra min dam. Fast det lär ju dröja.
Någon som vet hur lång tid hon ska vila efter fölningen?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ca en månad brukar jag vänta iaf.

Faxlin
0

Va? Bara en månad, jag tippade på hela sommaren jag. hmm, japp så kan det gå.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

Nej, det var ju så jag gjorde med min fjording. Väntade hela sommaren. Tänkte vara snäll och låta henne gå och mysa med sitt första föl. Nu har hon ju en jättemage som inte går att få bort med hur mycket motion i världen. När sedan Soya fick sitt föl så började vi så smått att rida henne efter ca en månad. Då blev hon raskt fin igen.

Anki113
0

Har en bekant som jobbar på ATG-kliniken, hon rekommenderar  att man lugnt kan starta upp igen efter 3 veckor.