Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 698 ggr
ew
0

skillnad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg Savanna ut när jag fick henne i början av vintern 06. Revbenen syntes, syns inte så bra på den här bilden men..

ew
0

Och i början av sommaren 07

wewwa
0

Vad kul, det syns stor skillnad i hullet, tkr jag.

PimTheGreat
0

stor skillnad tycker jag med. kul att se!!

[piraten90]
0

Fin häst!

thilda-
0

tycker att hon va lika fin på båda bilderna! men det beror ju helt o hållet vad man är van o se för typ av hästar om man säger så :)

mazze
0

Det var skillnad =) På första bilden såg hon tunn ut både i hull och muskler…

DojoKelder
0

#5 Suck!

klar skillnad!! Bra jobbat!!! Skrattande

wewwa
0

#5 Jag kanske är trög, men jag fattar inte riktigt vad du menar med "att det beror på vad man är van att se för hästar"?

Anna
0

Fint häst!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

jen
0

oj vilken skillnad!!

vad fin hon blev!

Murre_Uddiz
0

#8 hihi. tror hon mena att .. om man tar mej tex som e van att se shettisar och så , så tycker jag kanske inte att det är nån häst som är tjock fast den är jättefet :P Typ ^^

elin
0

Bra jobbat! Klar förbättring med både hull o muskler.

/Elin

thilda-
0

#8 ser travhästar dygnet runt som har en midja som en geting :) men dom är förstås väl tränade och inte mager om man säger så! är dålig på att förklara! Synd att jag sitter vid fel data så kunde jag lägga in en bild på min ponny då hon är i jätte fint hull! men då skulle ni nog tycka att hon är mager då men

thilda-
0

En bild på mitt "otränade" russ hon har blivit smäll fet av att gå på betet

DojoKelder
0

#14 smällfet? jag tycker att hon ser lagom ut.. skulle då inte vilja att hon va smalare om det hade varit min häst iaf..

Loa-bg
0

#13 Gallopörerna visar i stort sett alltid revbenen, kommer det in en häst på banan där man inte ser revbenen kommer människor undra hur den tjockisen ska kunna springa.

Det är väl samma sak som travare då(?) En häst kan vara fullt frisk, må bra och vara väl musklad och visa revbenen ändå.

Hjälpte jag till med förklaring? ^^

Emmelie
0

#16 Precis, så länge hästen inte lider av näringsbrist, vätske brist etc. eller är SJUKLIGT smala så håller man oftast travare och galoppörer smala. När jag var i skottland och arbetade hos Ruth Edge, dressyr ryttare men tävlar också en del fälttävlan, ses förhoppningsvis i nästa OS ;) (ng somkänner till?) Så höll hon alla sina unghästar "smalare" än vad vi normalt sett skulle vilja se dem. Bara för att de inte ska behöva "bära" på mer än vad som är nödvändigt. Samma sak gäller de stora atleterna (säger inte att det gäller alla), de går ju inte och lägger på sig lite extra, utan de är smala med ytterst lite underhudsfett. Men de är ju inte sjuka pga av det.

gejsa
0
thilda-
0

#15 yep :)
Då hon är så där rund så orkar hon inte springa på travet.. tyvärr så är det så med den damen! men så är det olika från russ till russ! Hon "måste" va smal för att orka springa :) vet inte riktigt hur jag ska förklara på bästa sätt men!

DojoKelder
0

#18 vad vill du ha sagt Gejsa?? ;)

gejsa
0

Äsch jag orkar inte diskutera detta ang smal eller inte. Så jag tog bort mitt inlägg i stället.

DojoKelder
0

ok.. det kan jag förstå!