Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 481 ggr
Karkkainen
0

Stall / stallplan

Eftersom det ändå verkar vara så mycket snack om stall o.s.v. nu kan jag passa på att fråga alal hur era stall ser ut utvändigt . Då menar jag alltså inte hjsut utsidan av stallväggarna, utan t.ex. stallplan, hagar, byggnader o.s.v. Jätte nyfiken :D

Anna
0

Stallet är litet och ligger vid ladugården så stallplanen är bara en grusplan med ett garage på och sedan ladugården till höger.

Rider man förbi ladugården några hundra meter bort ligger paddocken där. Bakom och bredvid paddocken ligger en av hagarna. Alla skogsvägar börjar ungefär där paddocken ligger också.

Bakom ägarnas bostadshus som står kanske 30m ifrån stallet ligger hagen som används mest.

=)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[slo]
0

Ehm… Vi har ett stall fullt av bröte, utanför är hela gården ett enda stort renoveringsområde :P Vi har en bindstock för två hästar på baksidan, det är väl typ allt :)

Hagen däremot är skitfin, inte mycket insekter, vind- och solskydd från alla fyra håll på olika ställen och lite träd :)

Karkkainen
0

Okej (: Eftersom ni nu varit så duktiga kan jag ju berätta själv om Täringstorp. Det finns få se nu… runt 10 hagar kanske? Dock är det "bara" 6-7 som anväds just nu. Man kan väll säga att det finsn 2 stallplaner, den stora med traktorerna o.s.v och den som vi mest använder. Ja, vad mer kan man säga. Inget ;)