Pengarna tillbaka H**ks?
Jag köpte i somras ett hunterträns från h**ks. Det har efter knappt någon användning gått sönder i ett spänne. Jag har slängt både prislapp och kvitto. Till min fråga, vet ni hur det är på h**ks med pengarna tillbaka? Ska in till butik i övermorgon så vet inte om jag kommer hinna få svar på mitt mejl tills dess…
-Bättre ökänd än okänd
Berätta gärna hur det går, men jag tror det är väldigt svårt att få tillbaka några pengar utan att ha kvitto. Hur ska du kunna bevisa att du köpt tränset hos dom och inte hos någon annan butik?
Medarbetare på westernridning.ifokus
Är det inte 60dagars öppet köp? Tror dock bara det gäller om man har kvitto. Hör med de, de kan kanske fixa spännet åt dig?:)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#2 Dels måste man ha kvitto som du skriver. Dessutom är det liiiite mer än 60 dagar sedan det var sommar ;P
Medarbetare på westernridning.ifokus
"Köparen bör visa kvitto men till exempel ett kontoutdrag eller en kontokortsslip kan också fungera som bevis"
Utdrag från följande länk:
Det skadar aldrig att försöka. Stå på dig!
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
Om du betalade med kort kan du ta ut ett kontoutdrag och se vilken dag du gjorde köpet. Kanske accepterar butiken det, kanske inte. Har dom ett modernt kassasystem kan dom med lite välvilja söka efter kvittot om du har ett datum.
Jag köpte ett par ridskor i samma butik som gick sönder efter 1 användning och dom godkände inte pengar tillbak trots kvitto, eftersom det gått ett tag sen köpet. Dock fick jag byta till ett par nya. Dom trodde det var fabriksfel, vilket det kanske kan vara med ditt träns också.
Dom brukar vara bra med byte men det kan variera lite mellan butikerna, min kompis har bytt skor utan kvitto men jag vet inte hur länge hon hade haft dom.
Utan kvitto kan det bli väldigt svårt, oftast behöver butiken kvittot för att kunna visa upp för skatteverket att allt gått rätt till, vid en ev utbetalning från kassan.
Allt måste redovisas till skatteverket och då krävs kvitto.

Kanske beror på vilket märke det gäller. Är det nåt av deras egna märken så kan du ju inte köpt det någon annanstans.
Skynda långsamt så går det fortare.