Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 501 ggr
Kiara
0

Föl till våren?

Hur många hobbyryttare är det här inne som väntar föl till våren…det är ju så snart nu, man hör ju fåglarna kvittra i vårsolen även om vi har snöSkrattandeJag ska inte ha föl i år, hoppas på en om två årFlört Men grannen ska ha ett Tinker föl till våren, så något litet kort på den blir det nogFundersam

Faxlin
0

*Hoppar och viftar* Jag ska. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

CBA
0

Jag…som du/ni (de flesta) vet Flört

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Faxlin
0

*Asg* Japp, jag vet att ni vet. Men det frågades ju. Då måste man ju vara artig och svara. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Kiara
0

Jag hade tänkt att fråga när det är beräknat också, det hade varit kul med en artikel typ den vi har i Knabstrupper tidningen "I barnkammaren" men just nu är ju frågan hur många ensamstående ston det sitter i väntrummet på mödravårdscentralen. För killarna har väll stuckit för länge senOskyldig

CBA
0

22 april !!!!!!!

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Linda
0

15/4

-Tyvärr så gick det ena stoet gall, annars hade vi önskan om minst två föl.

-Tror att vi löser det med att själva stalla upp dem till hösten hos en uppfödare jag har fullt förtroende för tills avvänjning.

mvh Linda

gejsa
0

Va! Ska du lämna bort Soya över vintern? Avvänjning sköter hon ju själv tills hon tycker att det är dags annars. Det är ju bara bra för fölet att gå så länge som möjligt. Annars kan det ju gå som för min Sorro. Dålig i magen jämt vintertid.

Wanilj
0

Vi ska få ett litet knytte i mitten av Juni!!!

Linda
0

-Jag vill ju att fölet ska få en bra grund och gå med andra föl i samma ålder, är annars rädd för att fölet ska få dåliga ovanor, få för mycket av Soyas (ibland sura beteende i hagen.)

-vet ännu inte om jag bara gör det över sommaren och tar hem dem på vintern, de kommer gå ihop i 8 månader innan avvänjning.

mvh Linda

gejsa
0

Hur ska du göra efter avvänjning då? Ska du sälja fölet eller Soya?

Linda
0

-Nej det finns inga planer på men de ska iallefall inte dela box.

mvh Linda

Linda
0

-Efter 8 månader..

Linda
0

-Man säljer inte en sådann gammal häst som faktist man fått kämpa för ett förtroende för.

-Aldrig!

Ha det gott!

gejsa
0

Tack! Det var skönt att höra. Blev lite orolig där faktist. Tror nog inte att hon orkar flytta en gång till.

Linda
0

-Nej varför skulle hon?

-Men på lösdrift med flera andra fölmammor en kortare period tror jag att hon skulle tycka vore ok.

kacka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag går och väntar och väntar… mitt sto har än så länge gått över tiden 10 dagar…

Anki113
0

Mitt sto ska föla 28/5 och hon behöver inte vara en ensamstående mamma, pappan finns på gården och håller ett vakande öga på henne.