Föl tråd

Är namnet efter Grimm i favoritsagan Bröderna Lejonhjärta? Oavsett vilket så ser hästen på bilden ut att vara en himla fin häst… :)

Visst är han vacker:)

Jag väntar som vanligt en hel del föl.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Oh, vad vacker han var.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag är supersugen på att betäcka min fining efter stanford-urbino med det nya tyska stjärnskottet Dionysos (angagarden.com), han är så himla fin! Sen ska unghästarna som jag utbildar få ett varsitt föl nu i vår! (och det andra stuteriet som jag hoppas inleda samarbete med nu i vår väntar 3 nya föl - nu har de 3 åringar, en 2-åring, en 3-åring och två st. 4-årigar - alla är superfina:))

Jag gör….som du vet 
Min lilla är beräknad till den 22:a april så det är seriös nedräkning nu !
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

#7 Ja visst e det spännande..

Ska ta en tur till uppfadaren snart igen för att ta ÄNNU mer foton på mamma häst 
Ujjj, det är inte så himla långt kvar nu….inte med tanke på att jag bokade fölet i juli förra året då var hon precis konstaterat dräktig…
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Vi väntar föl! Elsa skall få ett syskon
http://www.totorp.com/totorp/sve.htm
pappan är Rubignon 961. Kan bli nog så spännande!

När e det beräknat?

Esmeralda blev betäckt ganska sent, så jag gissar att det kommer i juli! Uppfödaren -Christine- har beställt ett svart stoföl! ;0) Fast hon är ändå övertygad om att det blir en hingst…. Hon säger helatiden "han" när hon pratar med "honom" genom mammas mage!
Elsa är ju egentligen inte min, men jag har ett gott samarbete med uppfödaren, och vi har stora planer inför framtiden, så halvt om halvt räknar jag ändå Elsa som "min egen"- jag har följt henne sedan föl, jag har ju numer allt ansvar för henne, hennes utbildning, och kan praktiskt taget räkna henne som min egen tills hon är färdigutbildad och ev. går i avel. Under tiden hon utbildas kommer ju hennes mamma fortsätta i aveln, så fler framtids projekt blir det! =0)
Jättespännande! Jag har ju sedan tidigare ett liknande samarbete med Fantas uppfödare, och det går jättebra och ger en liten avkastning oxå i slutändan… Men- det är ju jobbet och kvalitetstiden som är det roligaste!
Funderar på att låta betäcka Fanta till sommaren, suger lite på karamellen….
Ha det!
Vi vänta tre föl.
Annelunds Assandra (rödskäck), Andrea (svartskäck) och Madame beatrix (svartskäck) väntar alla föl med Allgunnens Xtan.