Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: annonstorget
Läst 781 ggr
[Angel88]
0

Kolla dessa två snyggingar!!!!

http://www.horsetrading.se/annonser/hast/allround/15170.asp

anglo arab valacken heter Lilleman. jag har ridit honom, han har en undebar galopp men behöver en bestämnd och orädd ryttatre, han är ju rätt ung och levnads glad härre. mycket fin. Han är ganska mycket rang hög men det går väl att träna bort med tiden.

Rakim Arab/ havblods kosrning på 4år.  mycket trevlig liten krabat, har hanterat honom och han är jätte snäll. Han är oxå hingst, har lämnat ett par av kommor och några går att se på gåren där dom säljs…

Kratern
0

Är hingsten avelsgodkänd?

[Angel88]
0

nja det vet jag inte, man får nog ta på egena hästar… jag har inte så jätte stor koll på det. han lämnar ivarige fall jätte fina och goa föl

Snuttan2
0

Det finns inte särskilt många gdk angloarabhingstar i sverige, så det var lätt att kolla upp, nej, han är inte gdk för avel.

[Angel88]
0

anglo araben är inte hings??

det är arab/ halvblodet som är det…

Snuttan2
0

aaahh, jag är trött, läser underligtGenerad

Varför avla på en korsning..? Än värre än att avla på ej gdk, men åt minstonde renrasig häst…

[Angel88]
0

jo men han har fint från båda föreldrarna, pappan är vad jag fattar en känd arabhingst. så det är värre att avla på okänd härstammning, och fölen är facktigst jätte fina!!!!!!!!!!!!!!!

imsuchadiva
0

ååh =D
När jag letade häst för ett tag sen, hittade jag Lilleman, jag blev jätte kär på en gång. Sen ändrade sig  mamma om att vi skulle köpa en till häst.
Finns han fortfarande kvar?

[Angel88]
0

jad det tror jag, hinsten är såld. Hur länge har du ridit, han behöver en rutinerad ryttae, han kan stegra sig om han inte förstår vad man menar… anars är han underbar, skit skön galopp har han

Hannapanna
0

#5 Korsning ja visst men de finns ju araber godkända för halvblodsavel där avkomman "blir" halvblod så så udda är de ju inte..

imsuchadiva
0

#8 Jag har ridit hela livet, fick min första ponny hösten 93.
Sen har jag haft en foderponny, en islandshäst, och för två år sedan köpte jag en arabkorsning.
Och har ridit på ridskola i många år.. ( rider fortfarande )

[Angel88]
0

åk och kålla på honom då, han är jätte go, men MAN måste visa att det är du som bestämmer..