Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 3239 ggr
Annis9900
0

Ridläger?

Är det nån som vet nått bra ridläger i södra Sverige? Gärna runt Småland.

Miiwijoy
0

~Some of my best friends, never say a word to me~ Hjärta

[EmmiieErixon]
0

Jag har varit på öknehult flera år i rad men enligt mig är det mest lek och bus lite beroende på vilken grupp man hamnar i och vad man själv vill :) Sen har jag varit på Bränntomt vid jönköping…världsbäst om man vill träna stenhårt! Rekomenderar! Sen va jag på Vedbände utanför vetlanda och det va helt ok men inget jag åker till igen dock :) beror väl på vad man vill göra…i år tänkler jag åka längre igen och åka till ett ställe som heter skogslotten om jag kan/har råd/hinner :) Och jag bor i småland så jag har försökt att hålla mig ganska nära :) Annars kan man ta buss/tåg en del läger hämtar en på närmsta station för en liten peng typ 20 kr vad vet jag haha 😃

#1 Jag tror hon vet man hon kanske vill veta om någon varit på nått ställe och höra vad de tycker 😉 tror jag iaf haha

Miiwijoy
0

#3 Ja, så kanske det var, haha 😃

Har också varit på vedbände, inte direkt något träningsläger men mysigt och "familjärt". Sedan har jag varit uppe på sjöstjärnas ridläger (, fast det ligger inte runt småland 🤪) inget jag vill åka till igen, inte särskilt mysigt eller familjärt, tycker inte att man utvecklades särskilt mycket + att en massa grejer blev stulna vilket personalen inte gjorde något åt. 😡 Det enda som var kul där var att gå och simma med hästarna, och det finns många andra ridläger var man får göra det 🙂

[EmmiieErixon]
0

#3 då kanse öknehult kan va nått för dig då ☝️ Där får man bada/simmma med hästarna och man får träna hårt om det är det man vill och är det familjärt eller vad!? haha vem kan inte känna sig hemma på kapten hanssons gård 😃haha det ligger utanför kisa inte så långt om du bor i småland då ju och alla åldrar åker dit med så det är blandad kompott och alla hittar någon om man åker själv 🤗

Miiwijoy
0

#4 Jag råkat faktiskt bo ännu längre ner än i Småland, nere i Skåne nämligen. 😉 Men nu bör vi nog hålla oss till TS fråga 😃

Annis9900
0

Tack för svar:) Jag var på ridläger i somras men vill inte göra om det misstaget igen och välja ett så konstigt läger där man inte fick duscha på en vecka (blä). Jag har även kollat på vedbende men tycker ni att det är sådär så ska jag kolla nått annat:)

Miiwijoy
0

#6 Jag kommer förmodligen åka till vedbände igen i sommar, älskar stämningen där ❤️

[EmmiieErixon]
0

Dock får man inte ha sina mobiler där längre för någon dum jävla brud (ursäkta språket!) hade fått för sig att ta upp mobilen i farten när de galoppera…omg mobilförbud så störande enligt mig. D: plus att en av ledarna va sååå otrevlig jämt typ mens hela dagarna eller nått annars okej…jag tror att det va älskade Dj som gjorde veckan värd :) bäbis häst!

[Anamalar]
0

Vedbände är super! Rekomenderas starkt. Jag har varit där två gånger och jag var jättenöjd. Ska antagligen dit i år igen! 🙂